Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting

Stach, 10 miesięcy temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,71
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo sprawny oszczędny i trwały
Karoseria : dobrze wykonana, jest nadzieja na długą eksploatację
Zawieszenie : idealne połączenie komfortu i pewności prowadzenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
To mój 16 samochód, poprzednio był X-Trail T32, Esapace 4 i wiele innych. Auto zaskoczyło mnie na plus najbardziej zawieszeniem ponieważ jest wygodne i dobrze się prowadzi, tego najbardziej brakowało mi w X-Trail, Wygląd kwestia gustu mi się nie podoba, żonie bardzo się podoba, ja lubię stare auta konserwatywny design, żona lubi nowe auta :) auto kupiłem ponieważ za wydane pieniądze ciężko było znaleźć coś w tym wieku z takim przebiegiem dające tyle przestrzeni wygody i łatwości w utrzymaniu. Renault robi dobre nadwozia odporne na rdzę, wnętrze jest wygodne i przestronne a silnik 1.3 TCE jak na dzisiejsze standardy jest trwały 700 tys pewnie nie przejedzie ale widziałem kilka które przejechały ponad 300 tys i dalej latają
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.3 TCE 140km bardzo fajnie zbiera się już od dołu, udaje trochę turbo diesla, bardzo ładnie ciągnie tak do około 5300-5500 obrotów, maksymalna moc jest przy 5000 obrotów. Nie ma turbo dziury, wciskamy i jedziemy, na drogach szybkiego ruchu bardzo łatwo nabiera prędkości na ostatnim biegu, nie trzeba redukować. Osobiście brakuje mi trochę mocnej góry takiej jak ma 1.6 Dig-t(TCE) czy hondy ale chyba mało kto lubi ciągać silnik na 6500-7000 obrotów więc pomimo moich zastrzeżeń daje 5 gwiazdek. Silnik trwały jak na dzisiejsze standardy, poprzedni właściciel wymieniał olej co 20 tys ja wymieniam co 10 tys, oleju nie bierze, nie mam problemu z dolewaniem benzyny do oleju, Średnie spalanie w mim wypadku 6,4 ale uwaga, jak po autostradzie idzie 160km/h to będzie 9-10 litrów, jak 120-130km/h to będzie od 6 do 7 litrów
5,0
Skrzynia biegów
Fajnie zestopniowana, lekko chodzi, brak problemów z trwałością. lewarek umieszczony w dobrym miejscu, wygodna obsługa
5,0
Układ jezdny
Kadjar idealnie łączy wygodę i prowadzenie, jest i wygodniejszy i stabilniejszy niż na przykład x-trail, podobnie zestrojony jak Espace 4 albo mercedesy, niby milutko ale przy żadnych prędkościach nie czujesz że będziesz rowy zaraz zwiedzał, zasuwa jak po szynach
5,0
Karoseria
Renault robi nadwozia odporne na korozję, według szwedzkich badań nadwozia Renault są lepsze niż VW seata skody volvo, inne marki typu kia nissan toyota peugeot są o wiele gorsze pod tym względem a lepsze od Renault są tylko porszaki bmw mercedes mini i audi. Tak że im bardziej nie lubisz rudej tym bardziej lubisz Renault
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo fajnie duże lusterka dobra pozycja
4,0
Ergonomia
No niestety jak się jeździło espace to wszystkie auta po espace co najwyżej są dostateczne, mamy schowek w pod łokietniku, podwójną podłogę bagażnika, kieszenie w bagażniku dobry van pod tym względem jest nie dościgniony dla suvów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje chłodzi są nawiewy na tył, ale nie działa tak dobrze jak w autach typu mercedes bmw, X-trail też był lepszy pod tym względem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
i tu znowu ten espace w pamięci wpływa na ocenę, w porównaniu do x-traila mamy więcej miejsca na szerokość, mniej na kolana dla pasażerów z tyłu ale nie jest go mało po prostu w x trail było ogrom. Fotele przednie bez zastrzeżeń tylna kanapa wygodna
4,0
Wyciszenie
bardzo dobrze przy prędkościach autostradowych można rozmawiać nie podnosząc głosu, poziom głośności nie męczy, ale nie tak dobrze jak w niemieckich autach premium (merc bmw)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, trwały łańcuch rozrządu, proste trwałe zawieszenie, kompletny sprawny silnik można dostać za 4 tys zł więc to raczej trwałe silniki i zapotrzebowania raczej na nie nie ma. Jak na dzisiejsze czasy gdzie bmw potrafi paść przed 100tys km to naprawdę dobry samochód
5,0
Stosunek jakość/cena
na dzień dzisiejszy nie widzę nic lepszego i pewniejszego za 50-60 tys. Ważne by kupić pewne auto odpowiednio serwisowane
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
opony, klocki hamulcowe, wycieraczki, odpryski lakieru na masce
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, pomimo tego że moja lepsza połowa w większości jeździ

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kadjar Crossover Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów