Przeniesienie napędu
: Niby kombii ale świetnie się prowadzi czuc to ze renault sport tam się wtrąciło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przepalające się żarówki świateł dziennych-biuletyn to wyeliminował
5,0
Całokształt
Przejechałem 260tys km i to najlepszy samochód jaki miałem. Nie bardzo ekonomiczny ale prowadzenie i układ jezdny świetnie się spisywały.
Wrażenia
5,0
Silnik
To największy atut tego samochodu 205koni. Najważniejsze to wymieniać olej co 10tys km i dawać mu się rozgrzać a później schłodzić. Turbina po 380tys km cały czas fabryczna. Jedynie co musiałem wymienić to 2 razy czujnik położenia wału korbowego.
5,0
Skrzynia biegów
Całkiem dobrze zestrojona bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Niby rodzinne kombii a jednak. System 4control, dosyć sztywne zawieszenie do tego wystarczająco mocny silnik wszystko to daje dużo frajdy z prowadzenia. Szkoda że zabrakło napędu na 4koła.
5,0
Karoseria
Brak oznak korozji a samochód stał na dworze cały czas. Design kwestia gustu w wersji GT calkiem fajny.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem dobra widoczność, światła bixenon dają radę. Światła tylne w wersji kombii na żarówkach-szkoda że zabrakło ledowych jak w wersji hatchback
5,0
Ergonomia
Wnętrze całkiem dobrze rozplanowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie dobra choć czujnik temperatury we wnętrzu umiejscowiony pod lusterkiem ma tendencję do bzyczenia cichego ale zawsze. No i
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca. Z tyłu przy moim wzroście brak… jeśli kierowca ma długie nogi to samochód jest 3 osobowy. No i schowki w drzwiach których praktycznie nie ma.
3,0
Wyciszenie
Przy 130 i wyżej szumi wiatr o szybę. Co przy długiej trasie trochę męczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja GT z początku produkcji ma kilka części innych niż późniejsze roczniki (sprzęgło, półosie) przeguby których prawie nie da się kupić i trzeba wymieniać całe półosie. Pali nie mało. Ale jest właściwie bezawaryjna
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodny samochód i całkiem tani.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalające się często(co dwa dni) żarówki świateł jazdy dziennej (był biuletyn który to wyeliminował) czujnik położenia wału korbowego u mnie padł dwa razy. Pozatym nic tylko eksploatacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poza urwanym wkładem katalizatora który zablokował wydech i spowodował tryb awaryjny. Nie łatwo się kata pozbyć-dwie sondy lambda i komputer któremu ciężko wybić z głowy drugą sondę by nie świecił check. Poza tym nic się nie działo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0T 16v 205KM 151kW
[l/100km]