Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Takich już nie robią, 5 miesięcy temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 400 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zakochałem się w turbodieslu po zakupie 2.0dci, wcześniej miałem różne doświadczenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Opisane wyżej "małe wady' oraz trzeszczące plastiki (podloietnik)
5,0
Całokształt
Samochod duzy, wygodny, tani w eksploatacji i niezawodny. W kwestii komfortu i ekonomii wypada lepiej niż wiele nowych/kilkuletnich samochodów. Na minus plastiki - o tym niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt Laguny. Wymiana oleju co 15tys. Km, od nowości zalewany ten sam elf co w fabryce. Usterki: Rura IC pęknięta przy 290 tys. Km, koło pasowe przy 350 tys. Do tego spalanie średnio 6.5 l ( 4.8 jazda na wynik, 6 jazda spokojna, 7.5 - tryb rajdowy). Do pełni szczęścia brakuje 20% więcej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegów wybiera dobrze, 6 bieg zestrojony wzorowo. Na minus wycie przy przebiegach 300/400k km. Wymiana oleju pomogła na chwilę. Nie naprawiałem tego.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze do 160km/h, choć na łukach jest mniej pewnie nawet z nowymi letnimi oponami. Łączniki stabilizatora wymieniane dość regularnie, poza tym raczej standard. Niskie ceny oryginalnych części. Najdroższa naprawa - tuleje stabilizatora (części poniżej 100zl, ale trzeba rozebrać całe zawieszenie, popuścić sanki...)
5,0
Karoseria
Zero rdzy, zero problemów. Niestety ceny elementów jak zderzak czy ślizgi na rynku wtórnym są z kosmosu i trudno dostępne (szczególnie przód 'w kolorze') Na minus - lakier nie jest odporny na soki z drzew itp. Szyby łatwo się rysują. Od spodu szybo korodują śruby trzymające osłony termiczne. No i uszczelki drzwi nad listwa piano black.. za to minus (problem powyżej 300k przebiegu- hałasują. Matowieją lampy przednie - niestety częsta przypadłość starszych aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo dużej możliwości regulacji fotela i kierownicy słupek zjada dość duże pole z przodu. Z tyłu ten sam problem. Na 5☆ zasługują auta typu panda.
4,0
Ergonomia
Minus jedna gwiazda za brak cupholdera pasażera, haczyków w bagażniku (hb). Reszta super
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plus za nagrzewnice z przodu, w 2 minuty rozpuszcza lod. Auto szybko się nagrzewa i rownie dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby zawsze pojadą komfortowo, piąty pasażer musi mieścić się w normie bmi żeby nie narzekać.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie nie wymagam wiecej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sprawiły, że przestałem myśleć o sprzedaży
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny wybór w kategorii używanych diesli z mocą od 150km, pod warunkiem egzemplarza z potwierdzona przeszłością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki, skóra na gałce zmiany biegów, osłona filtra kabinowego, przełącznik szyb (przycisk), tylna wycieraczka (po montażu haka), zamek kierowcy, generalnie pierdoly w dodatku tanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsze usterki: Rura Intercoolera (auto w trybie awaryjnym) koszt ok 200zl poza tym same zużywające się czesci. Z droższych- półosie (×2), łożyska, amortyzatory czyli norma przy przebiegu powyżej 300k

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów