Silnik
: Zakochałem się w turbodieslu po zakupie 2.0dci, wcześniej miałem różne doświadczenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Opisane wyżej "małe wady' oraz trzeszczące plastiki (podloietnik)
5,0
Całokształt
Samochod duzy, wygodny, tani w eksploatacji i niezawodny. W kwestii komfortu i ekonomii wypada lepiej niż wiele nowych/kilkuletnich samochodów. Na minus plastiki - o tym niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt Laguny. Wymiana oleju co 15tys. Km, od nowości zalewany ten sam elf co w fabryce. Usterki: Rura IC pęknięta przy 290 tys. Km, koło pasowe przy 350 tys. Do tego spalanie średnio 6.5 l ( 4.8 jazda na wynik, 6 jazda spokojna, 7.5 - tryb rajdowy). Do pełni szczęścia brakuje 20% więcej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegów wybiera dobrze, 6 bieg zestrojony wzorowo. Na minus wycie przy przebiegach 300/400k km. Wymiana oleju pomogła na chwilę. Nie naprawiałem tego.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze do 160km/h, choć na łukach jest mniej pewnie nawet z nowymi letnimi oponami. Łączniki stabilizatora wymieniane dość regularnie, poza tym raczej standard. Niskie ceny oryginalnych części. Najdroższa naprawa - tuleje stabilizatora (części poniżej 100zl, ale trzeba rozebrać całe zawieszenie, popuścić sanki...)
5,0
Karoseria
Zero rdzy, zero problemów. Niestety ceny elementów jak zderzak czy ślizgi na rynku wtórnym są z kosmosu i trudno dostępne (szczególnie przód 'w kolorze') Na minus - lakier nie jest odporny na soki z drzew itp. Szyby łatwo się rysują. Od spodu szybo korodują śruby trzymające osłony termiczne. No i uszczelki drzwi nad listwa piano black.. za to minus (problem powyżej 300k przebiegu- hałasują. Matowieją lampy przednie - niestety częsta przypadłość starszych aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo dużej możliwości regulacji fotela i kierownicy słupek zjada dość duże pole z przodu. Z tyłu ten sam problem. Na 5☆ zasługują auta typu panda.
4,0
Ergonomia
Minus jedna gwiazda za brak cupholdera pasażera, haczyków w bagażniku (hb). Reszta super
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plus za nagrzewnice z przodu, w 2 minuty rozpuszcza lod. Auto szybko się nagrzewa i rownie dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby zawsze pojadą komfortowo, piąty pasażer musi mieścić się w normie bmi żeby nie narzekać.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie nie wymagam wiecej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sprawiły, że przestałem myśleć o sprzedaży
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny wybór w kategorii używanych diesli z mocą od 150km, pod warunkiem egzemplarza z potwierdzona przeszłością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki, skóra na gałce zmiany biegów, osłona filtra kabinowego, przełącznik szyb (przycisk), tylna wycieraczka (po montażu haka), zamek kierowcy, generalnie pierdoly w dodatku tanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsze usterki: Rura Intercoolera (auto w trybie awaryjnym) koszt ok 200zl poza tym same zużywające się czesci. Z droższych- półosie (×2), łożyska, amortyzatory czyli norma przy przebiegu powyżej 300k
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]