Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandcoupe

killer1, 6 lat temu
Silnik 1.6 SCe 114KM 84kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Design (sylwetka auta, przednie i tylne swiatla led) i wyposazenie rządzi :). Świetny stosunek jakosci do ceny (zaplacilem za moja wersje ok. 82 tys zl, a za podobnie wyposazona Mazde 6 czy Passata musialbym zaplacic ok. 130 tys zl).
4,0
Całokształt
Auto mam od wrzesnia 2017. Mimo iz mam 196 cm wzrostu z latwoscia znajduje miejsce za kierownica. Samochod mam w wersji Intense + pakiet tech + R-Link 8,7" i navi + szklany dach + felgi i opny 18", bialy zwykly lakier (perlowy w słońcu ma odcien zoltawy :/) + powloka ceramiczna "Glasscoat" bedaca w ofercie Renault (750 zl brutto i gwarancja na 5 lat). Do tego wzialem przedluzona gwarancje na 5 lat i 80 tys. km. Co ciekawe - wszystkie przeglady i materialy bezplatnie w ramach owej gwarancji. W mojej ocenie auto to rewelacja! Jestem mega zaskoczony pozytywnie choc dopiero smigam nim ok 2 000 km. Niski profil opon powoduje ze czuc nierownosci nawierzchni, szczegolnie z tylu. Niemniej, bylem tego swiadom decydujac sie na w/w rozmiar felg. Mega fajna tapicerka (skora eko + material), robiaca lepsze wrazenie niz pelna czarna skora (szkoda ze nie bialej, jak w Mazdzie). Bardzo fajne swiatla full led (tylne ledy wlaczone caly czas robia mega wrazenie) + funkcja afl. Co mnie zaskoczylo negatywnie? Mocowania pod siatke w bagazniku - o ile oczka do jej zamocowania przy otworze bagaznika sa ok, o tyle mocowanie oczek pod podloga bagaznika, od strony oparcia tylnej kanapy zaprojektowal jakis idiota. Do tego sa one mocowane czyms co przypomina cement. Mega glupi pomysl, do weryfikacji przez innych uzytkownikow (moze to tylko moj egzemplarz cierpi na taki defekt). Poza tym irytuje mnie funkcja "hands free", a dokladnie owo otwieranie i zamykanie sie auta gdy krecimy sie wokol auta, np pod domem (dziecko juz w aucie, a my pakujemy bagaze czy tez obchodzimy samochod aby zajac miejsce na fotelu kierowcy). Przez jakis czas mialem wylaczony owa funkcje i otwieralem pojazd kartą, ale tu z kolei mam problem polegajacy na wrazeniu subiektywnym ze owa karta w kontekscie uzywania jej jak pilota do auta (otwieranie/zamykanie przyciskami) nie wytrzyma dlugo ze wzgledu na to ze jest w moim odczuciu taka zabawkowo plastikowa. Inna sprawa, ze w karcie jest ukryty kluczyk do otwierania auta w przypadku awarii elektronicznego otwierania. Taaa...tylko moja wersja nie ma zamkow w klamkach ;). Mimo, ze auto fajnie trzyma sie w zakretach mam wrazenie, ze w waskich, ostrych zakretach auto przesuwa sie po asfalcie bokiem (nie wiem czy mnie rozumiecie). Nie wynioslo mnie nigdy niebezpiecznie, ale takie jakies tajemnicze wrazenie mam. Radio czasem gubi sygnal.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajnie szorstki dzwiek. Sinik Nissana, mintowany m.in. w Qashqai'u, na lancuchu. Co ciekawe - po odpaleniu na zimno, gdy chlodno na dworze, obroty podnosza sie chyba nawet do ok 2 tys obrotow, aby po chwili (gdy sie "rozgrzeje" do pracy, po ok 1 min.) opasc do ok 900 obrotow. Czytalem, tutaj na Autocentrum, ale i na rosyjskich stronach, ze moze miec to zwiazek z kwestia ze ow silnik mial historycznie problemy z odpalaniem na mrozie (takze 1.6 16V) przsz co zmieniono oprogramowanie aby zniwelowac ow problem (wczesniej polecano tez przeczyszczanie przepustnicy). Rozmawialem na ten temat z dwoma serwisami Renault i podobno ow problem zostal rozwiazany. Zobaczymy.
5,0
Skrzynia biegów
Manual. Jest ok. Fajnie zestopniowana, z dlugimi 5-oma biegami. Mimo to, szkoda ze nie 6-io biegowa.
4,0
Układ jezdny
Owo wrazenie z przesuwania sie auta w waskich, ostrych zakretach mimo szerokich opon i niskim profilu Continental'a.
Komfort
4,0
Widoczność
Czuc nierownosci nawierzchni, w duzej mierze przez rozmiar kół. Ale widzialy galy co braly. Swiadomy wybor :)
5,0
Ergonomia
R-Link2 dla mnie bardzo intuicyjny i dziala bez zarzutu. Fajnie przesuwany podłokietnik srodkowy. Co do polozenia wlacznikow szyb, zglaszany przez innych uzytkownikow - dla mnie nie ma problemu. Moze dlatego ze ogolnie duzy jestem i w kazdym aucie, jakie uzytkowalem, liczylem sie z tym ze gabarytowo Audi A8 Long to nie jest ;). Za mna miejsca jest tyle co Citroen'ie C5 ktore uzytkowalem, czyli niewiele :). Tyle tylko ze C5 jest o nascie cm dluzsze od Megane Grandcoupe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dalem "dobrze" bo nie rozgryzlem jeszcze dzialania nawiewu na tyl. Intryguje mnie kwestia dot. dzialania klimatyzacji w kontekscie tego ze gdy wciskam A/C wylacza sie funkcja "Auto" w klimie. Musze ppczytac o tym w instrukcji (dotychczas poruszalem sie w obsludze auta intuicyjnie). Mam watpliwosci do ogrzewania tylnej szyby. Zauwazylem ze gdy na szybie owej o poranku jest wilgoc, po uruchomieniu grzania owej szyby, gdzie linie grzania sa gesto rozlozone, rozpuszcza sie tylko przestrzen stricte na owych liniach, a nie takze pomiedzy nimi. Nie daje to dobrej widocznosci. Zobaczymy jak bedzie sie owo grzanie sprawdzac w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam swoje gabaryty i w zadnym aucie po klasa Audi A8 pelnej swobody (tzw. luzu :) ) nie mam. Akceptuje to ze albo ja mam komfort za kierownica albo pasażer za mna.
4,0
Wyciszenie
Silnik fajnie mruczy, mimo ze to tylko 1.6. Fajny szorstki dzwiek. Ale nie jest to irytujace. Poza tym ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie podczas tych 2 000 km na poziomie 7,9 l/100 km w trybie mieszanym (jazda po Wrocławiu + dojazd 25 km z miejscowosci pod Wro gdzie mieszkam). Co ciekawe - gdy zatankowalem auto pierwszy raz (pojemnosc baku to 49 l) przejechalem autem ponad 600 km. Na kazdym nastepnym tankowaniu przejezdzam aktualnie ok. 540 km (gdy tankuje samochod po jezdzie na rezerwie zostaje mi przed tankowaniem ok. 4 l). W ogole chcialbym zwrocic uwage ze moim zdaniem gdy zapala sie rezerwa jest max. ok 7, moze 9 litrow, benzyny w baku. Cos na przejechanie 50 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Materialy, spasowanie i wyposazenie naprawde sa bardzo ok. Wstawki aluminiowe wygladaja na prawdziwe aluminium. Jesli sa naprawde aluminiowe - super. Jesli z plastiku - niezle imituja aluminium. Szczerze polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie malo przejechalem aby dac jednoznaczna odpowiedz. Poki co ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za malo przejechalem, ale wybieralem taka wersje silnikowa i wyposazenie (mam np. swiadomie wybrany reczny zwykly hamulec, notabene z ciekawym design'em samej dzwigni).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Grandcoupe