Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic IV

marek265, 6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic IV 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,93
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : stylistyka pojazdu
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : hałas z zawieszenia
Inne : zawieszające się mapy, radio, radar
4,0
Całokształt
Auto kupione oczami. Śliczny. Kolejny Scenic w rodzinie. Z pokolenia na pokolenie bardziej urokliwy i komfortowy. Funkcjonalnie , mam wrażenie, że Renault nie bardzo miało pomysł jak wzbogacić auto. Genialny pomysł wysuwana szuflada, fatalny podwójna podłoga bagażnika. Komfortowe zawieszenie z 20' kołami i taka sobie tylna kanapa zamiast foteli. Świetny silnik i głośne zawieszenie. Ewidentnie wychodzą choroby wieku dziecięcego, jestem samozwańczym testerem Nowego Scenica IV :) Po ponad roku użytkowania wyrobiona opinia o nowym Scenicu i trochę żal poprzednika. Jednym zdaniem - Scenic IV to śliczne dziecko z wrodzonym artretyzmem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie znam się na mechanice, koniach i innych rozrządach. Dla mnie silnik albo daje radę, albo nie. W tym aucie daje radę. Da się spokojnie jeździć, wyprzedzać jak trzeba, nie wiele pali i jest cichy. Po ostatnich kilku dieslach doceniam mruczenie benzyny :)
4,0
Skrzynia biegów
Działa. Czasami z oponami i haczeniem jedynki, ale spox. Przełożenia dobrane komfortowo, nie trzeba wiecznie wahlować lewarkiem.
2,0
Układ jezdny
Auto pięknie się toczy, 20. Koła dobrze amortyzują nierówności . Minusem jest odgłos wydawany przez zawieszenie. Słyszę wszystkie nierówności!
5,0
Karoseria
Nic dodać, nic ująć. Piękna sylwetka, ludzie się oglądają za Scenikiem.
Komfort
3,0
Widoczność
Wysoka pozycja, duże przeszklenia powinny przesadzać o wysokiej nocne za widoczność. W tej kategorii jednak minusy przyslonily plusy. Zerowa widoczność w bocznych lusterkach podczas opadów deszczu, śniegu. Boczne szyby są wręcz zalewane wodą odprowadzaną z przedniej szyby, efekt płaskiej powierzchni od pierwszego słupka do trzeciego oraz zbyt małego rantu pierwszego słupka. Coś tu Renault przekombinowalo...
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest. Czasami trzeba się wczuć w pomysły inżynierów Renault, ale kompromisowo można przyznać im rację. Ale nie zawsze... Minusy niewybaczalne : Tylna kanapa - trzeba dużej siły na jej rozłożenie. Kobieta nie daje rady... Podwójna podłoga bagażnika- dolna część ma z 10cm wysokosci. Nie do wykorzystania a ogranicza funkcjonalność bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna wentylacja. Precyzyjna i skuteczna. O wiele lepsza niż w SIII. Ogrzewanie również bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto 2+2. Druga dwójka nie za duża :)
5,0
Wyciszenie
Lux, zwłaszcza po poprzedniku dieslu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie każde auto to koszt, więc nie ma co się rozwodzić. Mile zaskoczyły koszty serwisów (ok. 700 zł) i zimowych opon (500 zł/szt), spodziewałem się znacznie wyższych kwot.
3,0
Stosunek jakość/cena
Spodziewałem się lepszej jakości wykonania premierowego auta. Za choroby wieku dziecięcego -2 Punkty.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A tu najwięcej zastrzeżeń. Robotnicy z fabryki Renault chyba uczyli się dopiero składać SIV Reset nawigacji. Okresowo zawiesza się i nie może ponownie się zbootowac. Wskaźnik paliwa. Oszukuje. Ponoć błąd oprogramowania. I nie do rozwiazania... Radar widoczności. Gubi się biedactwo na polskich drogach i krzyczy, że brak widocznosci. Ale, trzeba przyznać, w przeciwieństwie do nawigacji, sam się resetuje i działa poprawnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak, poza jednym uciążliwym: Hałas z zawieszenia. Odgłosy jak ze stawów tetryka. Nie do rozwiązania...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic IV 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic IV