Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

Misza, 5 miesięcy temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo miękkie i komfortowe zawieszenie - większość nierówności jest niewyczuwalna.
Silnik : Bardzo trwały i oszczędny silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Beznadziejna elektryka - szybko padły poduszki powietrzne i nie dało się ich naprawić, poza tym oświetlenie i tablica rozdzielcza szwankowały.
4,0
Całokształt
Auto nie jest złe - jest po prostu proste, tanie w eksploatacji. Nie jest samochodem żeby się pokazać - ale jako narzędzie do pracy sprawdza się znakomicie. Wół roboczy, auto do pracy, aby nie przejmować się rysami czy brudem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo trwały - przy 150 000 przebiegu zrobione planowanie silnika i dociągnął, mimo instalacji gazowej do prawie 300 000, a jeszcze by dał radę jeździć.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów - oryginalna skrzynia, nigdy nie wymieniana - wiek 20 alt i przejechane prawie 300 000 km.
5,0
Układ jezdny
Bez większych uwag - dobre auto w manewrowaniu na parkingu, a jako że wąskie - wszędzie się zmieści.
3,0
Karoseria
Karoseria odporna na rdzę - dopiero po 15 latach rdza u dołu drzwi kierowcy zaczęła się pojawiać. Gorzej z rysami - bardzo miękki lakier, każda ryska widoczna.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra - nie mam większych zastrzeżeń, jedynie fakt że to sedan - nie widać jak daleko sięga tył auta.
2,0
Ergonomia
Auto wąskie i niezbyt wygodne, szczególnie dla pasażerów z tyłu bardzo mało miejsca, a miejsce pasażera z przodu jest zauważalnie węższe niż dla kierowcy - sam kierowca jeszcze da radę.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wilgoć i para - nie do usunięcia w tym aucie. Jedynym ratunkiem jest klimatyzacja.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca - jako tako, natomiast pasażerowie mieli problem by się zmieścić. Auto dobre dla singla/pary, do pracy, nie jest to auto rodzinne.
2,0
Wyciszenie
Auto głośne, powyżej 100 km/h mało co słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bardzo tanie w eksploatacji, tym bardziej na gazie - spalanie LPG około 9l/100 km, w porywach nawet 8l/100 km. Pod kątem napraw mechanicznych - nie są drogie, część prac można przy minimalnej wiedzy przeprowadzić samemu, Bardziej upierdliwe jest częstotliwość występowania usterek - szczególnie elektrycznych - w starszych autach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako auto robocze - nic tańszego w eksploatacji i jednocześnie dość pojemnego się nie znajdzie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dużo upierdliwych drobiazgów, w szczególności elektrycznych - zamki w drzwiach, bagażniku, zamek klapy, uciekający gdzieś płyn chłodniczy, zepsuty prędkościomierz, błąd poduszek powietrznych, ciągła wilgoć, lampki wewnętrzne, przepalające się żarówki. Częsta wymiana klocków i tarcz. Częste awarie układu wydechowego - z urwaniem wydechu włącznie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak większych usterek - poza uszczelką pod głowicą przy 150 000 km należy wymienić jeszcze: - sprzęgło zaczęło wydawać dziwne dźwięki przy 200 000 km - alternator (oryginał) padł przy ok. 220 000 km, - pęknięty przedni amortyzator od rdzy, przy ok. 240 000 km, - chłodnica (oryginalna) padła przy około 270 000 km. Z układem kierowniczym, skrzynią biegów nie było żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów