Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV Facelifting

Janek, 5 miesięcy temu
Silnik 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wcześniej miałem auto z 3,5 litrowym silnikiem V6 i 270 KM. Wielkiej różnicy nie ma, bo dużo szybsza jest zmiana biegów i nie szarpie.
5,0
Całokształt
Auto takie w sam raz. Przynajmniej dla 2 osób, sporadycznie wożących dodatkową dwójkę. Nie za duże, by sprawnie zaparkować w mieście i nie za małe by przyjemnie pomykać autostradą. Mam wersję Xperience z silnikiem 1.5 tsi. Nie jest to demon prędkości, ale za to spalanie bardzo przyzwoite. Ja dobrałem podgrzewaną przednią szybę - świetna sprawa zimą, większy ekran prędkościomierza i parę drobnostek jak fizyczne koło zapasowe. Szukałem intensywnie, czytałem i oglądałem testy i doszedłem do wniosku, że ten samochód będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Z wyglądu nie najbrzydszy - dużo ładniejszy wg mnie niż bliźniaczy Karoq. Wcześniej miałem miękkiego SUVa z USA i było za miękko. Cena z dodatkami to prawie 150 tys. - sporo, ale konkurencja wcale tańsza nie jest. Na jeździe próbnej miałem wersję 4x4 2.0 tsi i to jest petarda, ale niestety spalanie jest już nie tak rozsądne jak przy silniku 1.5. Uwielbiam swoje siedzenia z alcantary i ich wygodę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny, elastyczny, daje radę. Mimo mizernych rozmiarów (wcześniej miałem V6 3,5 litrową) na autostradzie 200 km/h osiąga bez problemu. Do tego spoko spalanie i dość cicha praca. Jedyny kłopot to turbodziura, do tego trzeba przywyknąć.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat isuper. Są łopatki przy kierownicy, jest tryb przy gałce ręcznej zmiany i można też dać tryb sport. Generalnie nie polecam trybu eco - to porażka a nic nie oszczędza się. Bardzo fajną sprawą jest aktywny tempomat z funcją utrzymywania dystansu do pojazdu poprzedzającego - w tym trybie skrzynia działa eko i sprawnie.
5,0
Układ jezdny
Prawie jak w aucie kompaktowym. Jest dość twardo, ale bez przesady. Napewno nie w teren, ale do jazdy po asfalcie jak znalazł.
4,0
Karoseria
Moim zdaniem miękki ten lakier. Mimo powłoki ceramicznej już jakaś tam rysa się pojawiła.
Komfort
5,0
Widoczność
super. Kamera cofania to może nie jest nic spektakularnego ale coś tam widać. Czujniki dają radę.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Ja lubię fizyczne przyciski i dla mnie najlepszy układ. Jak ktoś jeździł golfem 5 to fizyczne przyciski takie same. Dla mnie zawsze było to wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna. Ogrzewana szyba, kierownica, fotele sprawia, że ciepełko jest dostępne od zaraz a zaparowane szyby to tylko wspomnienie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to więcej niż dobrze i jeszcze spory bagażnik z różnymi uchwytami.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie super. Ale to moje pierwsze auto z salonu więc generalnie nie mam wielkiego porównania do innych nowych aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie tylko lać benzynę i jeździć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jednak ostatnimi laty mocno poszybowała w górę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zwiesi się system Info.. coś tam. I np nie można odtworzyć treści z Youtuba przez głośniki auta. Czasem nie chce się zamknąć tylna klapa i trzeba palcem przestawić zamek w klapie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ateca SUV Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ateca SUV Facelifting