Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback Facelifting

tdiesel@op.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Znany, sprawdzony silnik 1.9 TDI (90 KM) to do dziś jeden z najoszczędniejszych i najmniej awaryjnych motorów, mimo że niebawem będzie w 3 dekadę wchodził... To było głównym atutem, który przemówił do mnie kupując Ibizę.
4,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka w tej klasie auta które ma być zwinne, ekonomiczne i przy tym niezawodne, to jest to chyba najlepsza propozycja. Żaden Francuz, żadna chińszczyzna, tylko sprawdzona już przez wiele lat jednostka napędowa 1.9 TDI (mowa o 90KM i 110KM bo te na pompowtryskach - 101KM, 115KM i 131KM już nie mają zbyt pochlebnych opinii, ale pompowtryski były już w nowszej Ibizie). Do minusów zaliczyłbym: - przestrzeń z tyłu - jakość wykonania wnętrza - trzeszczą troszkę plastiki W razie pytań zawsze chętnie odpowiem - tdiesel@op.pl lub GG: 2870007
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie silnik to największy atut tego auta. Jak na 90 KM jest bardzo dynamiczny w każdym zakresie obrotów - po mieście jeżdżę głównie do 2000-2200 obr/min i nie wyróżniam się z tłumu - często wyprzedzam tak jeżdżąc. Na trasie też bardzo dobrze spisuje się przy wyprzedzaniu itd. Max prędkość to 190 km/h licznikowe (jakoś 180 km/h z kawałkiem na GPS czyli tyle co producent podaje). Jedynym minusem to jest słynny klekot silników TDI - szczególnie rano w zimę jak teraz - temp. poniżej 0 stp. to zanim troszę silnik się pokręci, to wydaje się jakby ktoś kamieni nawrzucał do silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Wg mnie jest bardzo dobrze zestrojona - zmieniając przy 2000 obr/min następny bieg ma już odpowiednie obroty i moc, by sprawnie do przodu rwać. Daję 4, nie 5, dlatego gdyż sam lewarek jest chyba od Seata, bo jest dosyć twardy i tak dość sztywno chodzi - precyzyjnie, ale dosyć twardo.
4,0
Układ jezdny
W sumie to nie wiem jak do tego podejść. Jeśli mam patrzeć na auta klasy Ibizy, to układ jest rewelacyjny, ale jeśli porównamy z innymi większymi autami, to wypada średnio, bo skacze na dziurach. Ogólnie auto sztywno zestrojone - bardzo dobrze na drodze się trzyma, ale za to troszkę bardziej polskie dziury się odczuwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Wg mnie jest prawidłowa. Nie mam problemów z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Uważam, że do każdego auta trzeba się przyzwyczaić - zawsze coś w innym miejscu jest, ale raczej wnętrze jest dobrze spasowane i wszystko łatwo można odnaleźć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam wersję Signo, czyli z dużym wyświetlaczem i klimatyzacją automatyczną (climatronic). Bardzo cenię sobie funkcję AUTO która sama dobiera siłe i temp. nawiewu, by jak najszybciej ustalić wybraną temperaturę (18-28 stp). Jeśli jest na zewnątrz wystarczająco chłodno, funkcja AUTO chłodzi wnętrze powiedzmy do 18 stp. bez używania klimatyzacji - jeśli jest na zewnątrz zbyt ciepło automatycznie włącza klimatyzację. Jest osobny włącznik klimatyzacji (AC), czego np. nie ma w Passacie B5, tylko tam jest funkcja AUTO która zawsze pracuje z klimatyzacją. Ogólnie wentylacja jest wydajna, szyby nie parują - a więc 4.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie ma zbyt wiele co pisać - trzeba po prostu przyznać, że jest przeciętnie. Tą kategorię zaliczyłbym w Ibizie do minusów. Kierowca i pasażer z przodu jeszcze w miarę siedzą, ale z tyłu jest tragicznie. Bardzo mało miejsca na nogi. Wygodnie to mogą 3 osoby jechać - jak ta z tyłu w poprzek siądzie. Dla porównania Opel Corsa B ma z tyłu znacznie więcej miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika TDI nie jest łatwym zadaniem, gdyż jest on po prostu głośny. Ale jechałem Golfem III i Passatem B4 i było tam głośniej niż w Ibizie... Także jak na tą klasę auta z silnikiem TDI daję 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obok osiągów, ekonomiczność to główny atut tego auta. Po samym Wałbrzychu jeżdżąc (130 tys. mieszkańców) powiedzmy do 2000-2200 obr/min autko spokojnie mieści się w 6 litrach, na trasie po Polsce trzeba się wysilić, żeby spalanie było większe niż 5 litrów, natomiast autostrada 120-140 km/h spalanie ok. 5-5,5 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj generalnie silnik podnosi wartość auta, ale myślę, że warto kupując zadbaną jednostkę, z pewnością odwdzięczy się długą niezawodną jazdą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie 10 tyś km do tej pory zrobiłem (obecny przebieg to niecałe 188 tys. km) i do tej pory jedyne co zmieniłem to: - olej Castrol 10w40 magnatec - filtr powietrza - filtr kabinowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting