Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza V Hatchback 5d

Regon, 4 lata temu
Silnik 1.0 TSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W dalszym ciągu silnik - jeśli ktoś nie jeździł, to niech się nie wypowiada. Dodatkowo ma on całkiem fajny dźwięk przy wkręcaniu się na obroty - mi to odpowiada. Oczywiście nie brzmi jak jakieś V6 czy cuś, ale w porównaniu z typowymi czterocylindrowcami nie ma realnej różnicy. Do tego warto też wspomnieć o spalaniu, które znacząco spadło po okresie docierania.
5,0
Całokształt
"Dodatek" do komentarzu z zeszłego roku - po 12 m-cach użytkowania i 28 tys przebiegu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Podtrzymuję ocenę. Jak dla mnie idealny dla samochodu tej wielkości, zapewnia naprawdę świetny stosunek osiągów do zużycia paliwa. Co jednak ważne, trzeba się go trochę "nauczyć" - ale o tym w skrzyni biegów.
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów, to działa ona ok, ale przez pierwsze 6-8 miesięcy zdarzały się problemy z jedynką/wstecznym. Aczkolwiek teraz się to już nie zdarza. Ważna kwestia użytkowa - w tej konfiguracji jedynka to "pełny bieg" i jest bardzo długa. Przez to używać jej trzeba do około 15 km/h bo inaczej auto zgaśnie. W praktyce jest to ważne szczególnie dla osób, które przyzwyczaiły się, że jedynkę używają tylko do ruszania, tu jest inaczej. Druga kwestia to bieg nr 6. Daje on super niskie obroty i oszczędność (ok. 2000 przy 100 km/h), jednak przy jeździe 70-90 czuć, że nie chce przyspieszać. Daje więc to fajne możliwości (niskie spalanie i praktycznie ciszę), ale wymaga umiejętnego operowania biegami (redukcji na 5 lub nawet 4, jeśli chcemy ostro przyspieszyć). PS: Czasem przydatne jest to, że w nagłych sytuacjach przyspieszanie między 30 a 90 można zrobić na dwójce - a obroty i tak nie przekroczą 5000 :)
4,0
Układ jezdny
Auto jeździ bardzo dobrze, ale czasem podczas szybkich skrętów na wzdłużnych nierównościach potrafi nieco "przeskoczyć" tył.
5,0
Karoseria
Lakier Desire Red śliczny, jednak trochę miękki - ale to raczej teraz norma.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Ogólnie nie mam uwag, choć dla wysokich osób problemem może być brak regulacji pasów. Jest to o tyle śmieszne, że fotel kierowcy można cofnąć bardzo mocno, ale wtedy pas wręcz "wisi" w powietrzu, zamiast przylegać do barku. Druga uwaga dotyczy lusterek, w których niestety podgrzewanie dostępne jest tylko w wyższych wersjach wyposażenia. W style mamy z kolei elektrykę, zintegrowany migacz, ale nie ma grzania...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wg. magazynu Motor Ibiza ma najprzestronniejszą kabinę w klasie (razem z Hyundaiem I20), a ilość miejsca jest większa niż w wielu autach segmentu C. I naprawdę to czuć zarówno z przodu jak i z tyłu. 4 dorosłych pasażerów jeździ naprawdę wygodnie!
5,0
Wyciszenie
W przypadku Ibizy warto zdecydować się na ciche opony - bo w dużym zakresie obrotów to one są najbardziej słyszalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Informacyjne - pakiet dealerski OC+AC+NWW po pierwszym roku użytkowania z gwarancją stałej wartości na 12 m-cy - 1918 zł. Przegląd po 30 tys. km/2 latach z wymianą oleju - ca. 800-850 zł - ale to jeszcze przede mną :) Wcześniejsza wymiana oleju (przy 15 tys.) - 400 zł. Na plus działa na pewno niskie spalanie, które długookresowo w moim przypadku utrzymuje się na poziomie 5,1 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Podtrzymuję opinię, że za te pieniądze część materiałów mogłaby być lepsza - aczkolwiek wszystko się póki co nieźle trzyma. Niestety czuć, że "to co najlepsze" musiało trafić do Polo, a cena Ibizy nie mogła być też dużo niższa. Co jednak warte odnotowania - Ibiza to chyba najtańsza opcja, jeśli chcemy samochód klasy B z silnikiem o mocy ponad 110 KM. Niestety ale o ile wiele innych modeli też ma w ofercie mocne motory, ale dostępne tylko z wyższymi wersjami wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem ze skrzypieniem dekoru na kokpicie - na wysokości łączenia z ekranem dotykowym. Załatwione w ramach gwarancji w ASO. Innych problemów brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza V Hatchback 5d