Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda 105 II

taxi9608, 14 lat temu
Silnik 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 68 tys. km
Skoda 105 II 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW 1983-1990 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : 21 lat i niemal brak korozji!!! A samochód nigdy nie widział garażu- o czym wymownie świadczy zmatowiały lakier.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Elektrozawór w gaxniku. Jeśli po raptownym hamowaniu \"znikną\" wolne obroty- oto winowajca! Trzeba wykrecić zawór kluczem 14 i wkręcić z powrotem, i wszysto OK. Na szczęście zawór zacina się incydentalnie albo przy naprawdę ostrym hamowaniu z piskiem opon...
5,0
Całokształt
Fajne, nietuzinkowe auto. W przeciwieństwie do wielu oldtimerów naprawdę nadaje się do jazdy, a pojemne wnetrze i spore bagażniki sugerują klasę o stopień wyższą niż wynikałoby z pojemności silnika. Auto nie będące \"odbiciem\" jakiejś konstrukcji zachodniej (jak 125p, Dacia czy Lada), ale całkowicie oryginalne- przez co jako jedno z nielicznych ma szansę na stanie się samochodem kultowym. W końcu to jedyne auto zza żelaznej kurtyny, którego modelik zrobił w latach 80. legendarny Matchbox.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę wiek pojazdu, najsłabszą wersję i fakt, że to kultowy, niewysilony OHV rodem z lat 60-tych- naprawdę porządna jednostka! Jedyne czego brakuje to mocy, (tu przydałby sie 130L...) choć umiejętna obsługa potrafi zaskoczyć. Za to dżwięk silnika niesamowity! Jak w reklamie- są rzeczy, których nie kupisz za żadne pieniądze. Dodatkowo wspomniany brak mocy musisz rekompensować ostrym deptaniem gazu- a wtedy ryk silnika staje się naprawdę agresywny...
5,0
Skrzynia biegów
Jak na oldtimera- super. Jak na współczesne auto- też super! Dosyć długi skok dżwigni ustawionej w pionie- ale akurat ja to uwielbiam! Precyzji włączania biegów mógłby pozazdrościc Polonez Atu Plus i niejeden francuz z lat 90. Jedyny mały minusik to kiepska synchronizacja \"jedynki\" (czytaj: niemal całkowity brak synchronizacji) - ale z ręką na sercu, kiedy potrzeba podczas jazdy wrzucać bieg służący tylko do ruszania??? Wygodę obsługi zwiększa hydraulicznie sterowane sprzęgło. Polecam dziewczynom pragnącym rozpocząć przygodę z zabytkiem!
5,0
Układ jezdny
Pełen komfort w swojej klasie. Odpowiednie rozstawy osi i kół, powiększone w modelu po lifcie, koła jak na auto kompaktowe olbrzymie, miekkie zawieszenie w najlepszym starym stylu- wszystko to sprawia, że po przesiadce z nowoczesnego wózka czuję się jakbym zdjął eleganckie wizytowe pantofle (ciut uwierające) i założył stare, rozdeptane i superwygodne bambosze. Legendarne złe trzymanie się drogi- nie wiem, ja tego nie czuję, myślę że to raczej specyfika tylnego napędu. To samo możnaby powiedzieć o MX-5 ;-). Za to w manewrach miejskich Skodillak jest niepokonany! Jedyne auto które ma wspomaganie kierownicy działające niezależnie od pracy silnika ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
Cóż... to były czasy kiedy szyby w aucie służyć miały obserwacji drogi, a nie sprawdzianowi umiejętności designera (vide Megane 3). Niemal każde auto z tych lat, czy to Volvo czy 125p widoczność ma perfekcyjną i Skoda również nie odstaje od średniej.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko co trzeba mam pod ręką. ZERO BAJERÓW!!!! Deska rozdzielcza jak konsola w pralce- same gałki, nawet awaryjne włącza się przekręceniem gałki ;-) A jednak ta pralka obsługuje się równie prosto jak domowy sprzęt AGD. Idiotoodporny to ten samochód jest, oj jest... Naszym południowym braciom udało się stowrzyć konsolę stanowiącą całkowite zaprzeczenie słowa \"bajer\"- ale za to niezwykle wygodną i praktyczną. Za to duuuuży plus za siedzenia!!! Tak wygodnych klubowych foteli nie mają dziś nawet Meśki. Miękkie, z przewiewnej tkaniny, grube jak z Ikei, na prawdziwych sprężynach...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew nie najmocniejszy, ale boczne szyby rekompensują ten brak. Dzięki dodatkowym, nieuchylanym trójkątnym szybkom pełniącym funkcje owiewek podróż z otwartymi bocznymi oknami nie kończy sie zapaleniem ucha;-). Ogrzewanie całkiem, całkiem- gdyby nie ta dziwna woń z nawiewów. Pamiętam czasy studenckie, obozy w Tatrach i podróże na Słowacji autobusem Karosa- ten sam, plastikowy zapach z ogrzewania, nie wiadomo skąd... Czeski film?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeślibym oceniał klasę średnią- czwórka z minusem, za uciążliwy tunelik między siedzeniami tylnymi. Jednak w swojej klasie jestem pozytywnie rozczarowany. Jak na kompakta- piąteczka! Nie rozumiem ludzi, którzy za 2-3 razy taką kwotę kupują używane tikacze czy CNQ... Bagażniki (tak, są DWA!) super. Przedni 280l- jak w przyzwoitym kompakcie, a układ chyba nawet przyjażniejszy. Tylny, za oparciami tylnych siedzeń (120l)- ta wielkość co głowny bagażnik Tico/Maruti/CNQ, spokojnie pomiesci wyprawkę dla dziecka, a poza tym jest całkowicie \"złodziejoodporny\". Doskonały schowek na laptopa!
4,0
Wyciszenie
Mawiają, że skoda to typowe WRC- \"Warcy, Rycy, Cescy\". Nie podzielam tej opinii. Pamietajmuy jaka to klasa... A miarowy ryk silnika Skody da się znieść. Zresztą ja lubie ten dzwięk. W swojej klasie cenowej naprawdę nie ma na co narzekać!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 126p/CNQ. Co do cen części... to mogą wpędzić w kompleksy posiadacza dowolnego auta. Kompletne sprzęgło, oryginał (Słowacja)- 120 złotych, klocki 18 złotych, pasek klinowy 11 złotych. UWAGA! To auto ma łańcuch rozrządu. Żadnych stresujących pasków!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej wydane 450 złotych ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pośród demoludów Skoda jest japończykiem!!! Psuje się tylko to co ma się popsuć zgodnie z przebiegiem auta, albo to co zaniedba użytkownik. Żadnych problemów typu zacinające się zamki, opadające szyby, trzaskanie drzwiami w celu zamknięcia- u mnie drzwi zamykają się jak w 2-letnim Focusie. Najlepsza jednak jest karoseria- 21 lat i niemal ŻADNEJ korozji!!! 10-letni Focus mojego kumpla na prawych drzwiach ma wiecej korozji niż moja Skoda na całości...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej: jak coś nie ma się zepsuć, to się po prostu nie psuje. Wystarczy przestrzegać zaleceń producenta, to co trzeba w czas wymienić i mamy auto niezawodne. A i nie zapominajmy o dolewaniu dodatku do benzyny- koszt naprawy glowicy naprawdę spory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda 105 II