Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda 105 II

kropa, 17 lat temu
Silnik 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 67 tys. km
Skoda 105 II 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW 1983-1990 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
ocena 5 dlatego ze: 1 - mam sentyment do tego samochodu 2 - oceniam wedlug kryteriow obowiazujacych 23 lata temu 3 - wszystko co moglo sie zepsuc wymienilem i teraz jest jak nowy. 4 - samochod anty kradziezowy... samochod byl garazowany przez czesc swojego zycia i po 23 latach eksploatacji blach jest w stanie IDEALNYM!
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik nie przechodzil remontu, niskie obroty kolo 800 - chodzi rowno. w silne mrozy (-20C) nie zapala. poza tym jak na ten wiek to wszystko gra, nie lubi natomiast postoju w korkach - przegrzewa sie momentalnie. niski stopien sprezania - 8,5
3,0
Skrzynia biegów
po 60000 wymienilem cala skrzynie i mechanizm roznicowy w wyniku rozsypania sie biegu wstecznego. polosie dlugie i lozyska sa malo wytrzymale - usterka typu "ten typ tak ma"
4,0
Układ jezdny
srednica zawracania okolo 12m, czym bardziej skreca sie kola, tym mocniej trzeba krecic kolkiem - wymaga to troche sily. do predkosci 100km/h (!) nic nie trzesie i nie wibruje. nalezy czesto smarowac zwrotnice.
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widac! cienkie slupki nie przeszkadzaja w ogole, niestety do tylu patrzac nie widac gdzie konczy sie pokrywa silnika wiec trzeba troche wyczucia podczas parkowania.
4,0
Ergonomia
hmm, kiedys to byla limuzyna..., cienkie kolo kierownicy bardzo przyjemnie lezy w dloniach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zime nalezy sie wybac na dluuuuga trase zeby woole oplacalo sie wlaczac ogrzewanie. 2 stopniowy wentylator, nawet niezle dmucha. wedlug orgynialnej instrukcji nie nalezy wlaczac wentylatora na najwyzsze polozenie na dluzej niz kilka minut - grozba spalenia silnika wentylatora (!)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygoda, wygoda, wygoda. siedzi sie jak na fotelu lub wersalce.
3,0
Wyciszenie
troche jest wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po miesice, zwlaszcza w korkach pali sporo, na trasie do 80 km/h bardzo malo. kazdy mechanik o naprawi, czesci nowe orginalne i rzemieslnicze sa dostepne i tanie, na zlomie jeszcze taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu - 3000 USD (nowy 23 lata temu) koszt napraw duzych i malych - przestalem liczyc jak przekroczylo 6000 zl. jakosc - jak na ten wiek - rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi sie raczej nie psuja, bo po prostu nie ma zadnych prawie drobiazgow. wymienilem: - przelacznik kierunkowskazow 30 zl - zo pol roku zakup w supermarkecie borygo (wycieka z kazdego mozliwego laczenie - samo sie rozszczelnie po jakims czasie wiec naprawa tego jest nie warta zachodu) - zerwana linka gazu, rozne uszczelki, kondensator, termostat, itd....
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
no i tu juz troche gorzej. silniki skod z serii 100 sa obliczone na okolo 90000km, potem remont. wymienilem: - skrzynka + dyferencjal + polosie dlugie + sprzeglo 1600 zl - aparat zaplonowy + rozrzad 300 zl

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda 105 II