Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

3.6 V6 FSI, 9 lat temu
Silnik 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Superb II Sedan 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik błyskawicznie katapultuje ten samochód ku horyzontowi, jest też ekonomiczny przy oszczędnej jeździe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Piszczący w zimie parktonic z przodu.
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód nadający się praktycznie do wszystkiego. Moc pozwala na po ściganie się z większością użytkowników, napęd 4x4 pozwala na w miarę bezstresową jazdę w zimie, a skrzynia DSG dobiera odpowiednio przełożenia do stylu jazdy, jedziesz spokojnie to zmienia tak, aby mieć jak najmniejsze spalanie , a jeśli chcesz podeptać to wyzwala z tego silnika potwora, kręci aż w czerwone pole. Komfort, wyposażenie nawiązuje do klasy premium, ale cena dalej pozostaje na w miarę normalnym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po prostu rakieta, a nie samochód. Jego osiągi powalają większość "snobów" z be-emek. Pali trochę dużo, ale ten dźwięk i to przyspieszenie w zupełności to rekompensują, nawet z nawiązką.
5,0
Skrzynia biegów
DSG słynie z szybkich zmian poszczególnych przełożeń, szybkim kickdownem. Łopatki pozwalają na manualną zmianę jak w grach komputerowych- na kierownicy.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się sztywno, co trochę przeszkadza na większych nierównościach. Ale na autostradach przy prędkościach 200-220 jest bardzo stabilny, nie wynosi na szybkich łukach.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie widoczność jest dobra, ale dzięki czujnikom parkowania manewrowanie nie stanowi większego problemu. Jedyne co przeszkadzać może to długi tylny zwis, o którym trzeba pamiętać przy cofaniu do wyższych krawężników.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czyli obsługa w pełni intuicyjna, system nawigacji Columbus, banalnie prosty w obsłudze. Zegary i wskazania komputera pokładowego również bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic szybko schładza wnętrze w letnie upały, a ogrzewanie również jest wydajne, wystarczy, że samochód popracuje na mrozie 2-3 minuty i z nawiewów już dmucha ciepłe powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj Superb nie ma konkurencji. W drugim rzędzie siedzeń można swobodnie założyć sobie nogę na nogę, a nawet spróbować potańczyć. Szerokość również w pełni mnie zadowala.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać wyraźnie podczas ostrego przyspieszania, ale jego dźwięk się może podobać. Ale podczas normalnej jazdy jednostka jest niemal niesłyszalna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wahałem się między 3 a 4, ale dałem 4 ze względu na stosunkowo umiarkowane zużycie benzyny, średnio ok. 11l/100km co przy takiej mocy i dosyć dynamicznej jeździe jest dobrym rezultatem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie wnętrza, fotele, i inne smaczki typu dywaniki ze specjalnymi podnóżkami sprawiają, że czujesz się jak w limuzynie z górnej półki, a za 200 tys. w markach premium nie masz co liczyć na mocny motor, pełną opcję w środku, itd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co roku w zimie parktonic z przodu piszczy bez powodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I oby tak pozostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb II Sedan