Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Kombi

Dariusz, 3 lata temu
Silnik 2.0 TSI 280KM 206kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Superb III Kombi 2.0 TSI 280KM 206kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 280KM plus chip który podkręca silnik sporo ponad 300KM zapewnia super dynamikę i świetną jazdę w każdych warunkach
5,0
Całokształt
Duży samochód z mocnym silnikiem świetnie się sprawujący na długich trasach jak również w codziennej jeździe na mieście. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów zapewnia komfort jazdy, a potężna przestrzeń w bagażniku pozwala na spakowanie na urlop całej rodziny bez najmniejszych problemów. Wersja L&K ma również wbudowane sporo systemów wspomagających jazdę co można docenić na długich trasach. Spalanie na rozsądnym poziomie przy spokojnej jeździe mi się udało zejść do 7,5 litra, ale średnią spalania to należy przyjąć 9,5/100. Oczywiście jak ktoś lubi poszaleć to wir w baku gwarantowany
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam chipa więc na hamowni wyszło że ma moc ok 340KM. Sam silnik nie sprawia problemów, duży zapas mocy wystarczy naprawdę na wszystko co kierowcy może wpaść do głowy na drodze. Pozwala na dużą dynamikę jazdy. Oczywiście szybka jazda albo mocno dynamiczna jazda przekłada się momentalnie na wysokość spalania.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automatyczna, płynnie zmienia biegi, kilka trybów jazdy pozwala na dobranie konfiguracji skrzyni do modelu jazdy. Są jednak spore różnice pomiędzy trybem sportowym a resztą i trzeba się trochę do tego przyzwyczaić. Jest również tryb ręczny jazdy, ale oprócz na początku próby jak to działa to w ogóle nie używam.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się trzyma drogi nawet przy dużych prędkościach. W trybie sportowy można powiedzieć że jedzie jak po szynach, w trybie comfort jak dla mnie to za bardzo się buja ale co kto lubi. Na co dzień jeżdżę w trybie normal i to całkowicie wystarcza do płynnej jazdy. Jest jeszcze tryb ergonomiczny ale ja jakoś nie widze większych różnic w porównaniu z trybem normal. Automatycznie dołączany napęd 4x4 też się sprawdza, szczególnie zimą jak trzeba się wykopać z dużego śniegu. Hamulce przy tak dużej masie auta działają super,
5,0
Karoseria
Kwestia gustu ale mi się podoba. Duży samochód z dużym bagażnikiem. Ja mam combi więc załadunek nawet dużego gabarytu nie stanowi problemu. Troche mały schowek z prawej strony ale to dlatego że jest w nim odtwarzacz CD. Poza tym pozostałe schowki i uchwyty na napoje itd we własciwych miejscach. Jedyny mały minus to mam siedzenia obite beżową skórą i niestety skóra łapie dosyć szybko brud więc wymaga to regularnych czyszczeń
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność z kabiny w każdą stronę. To jest duży samochód więc problem martwego pola istnieje jednak załatwiają to czujniki w lusterkach które sygnalizują że coś obok jedzie. Również przy cofaniu kamera wsteczna załatwia wszelkie problemy z widoczności w co może człowiek się wpakować.
5,0
Ergonomia
Jeżdżę przede wszystkim na długich trasach. Siedzenia mają regulację w każdym wymiarze co pozwala dopasować pozycję za kierownicą optymalnie dla każdego kierowcy. Dodatkowym atutem jest masażer wbudowany w siedzenie. Dodatkowym atutem są podgrzewane siedzenia oraz kierownica. Duży wyświetlacz zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji auta
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam w aucie klimatyzację trzy strefową i jeszcze jakiś system filtrowania podsufitowego. Wszystko pracuje bez zarzutu. Prze regularnych serwisach klimy nie ma żadnego problemu ze smrodkiem z układu nawiewowego. Wentylacja foteli sprawia że nawet w dużych upałach z samochodu wysiada człowiek nie spocony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ze mnie jest "kawał chłopa" i nie mam żadnego problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą, pasażer z prawej strony ma jeszcze więcej miejsca. Przestrzeń dla pasażerów z tyłu jest również bardzo duża i trzy dorosłe osoby na tylnej kanapie mieszczą się bez ścisku. Nie stanowi żadnego problemu również montaż fotelików dla dzieci. Jest na tyle dużo miejsca że to po prostu nie przeszkadza, a ni w żaden sposób nie ogranicza swobody pasażerów
5,0
Wyciszenie
Problem z hałasem zaczyna się mniej więcej od prędkości około 170km kiedy to można powiedzieć że jest głośniej chociaż to głośniej to nie jest jeszcze jakiś problem dla ucha. Poniżej tej prędkości praktycznie nie słychać żadnych szumów z zewnątrz samochodu. Również od strony silnika , pomimo tego że jest dużej mocy nic nie słychać w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Każdy ma własny poziom co jest drogie a co nie. Dla mnie koszty utrzymania auta są skorelowane do jego jakości więc do przyjęcia
5,0
Stosunek jakość/cena
To nie jest audi ale moim zdaniem daleko nie odbiega od marek Premium, a jest zdecydowanie tańszym samochodem niż marki uznawane za premium. Moim zdaniem jakość do ceny jest właściwa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek i awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek i awarii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Kombi 2.0 TSI 280KM 206kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
10,4
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Kombi