Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb IV Kombi

Mike_superb, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 TSI 204KM 150kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb IV Kombi 2.0 TSI 204KM 150kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód oceniam bardzo dobrze. Spełnia wszystkie oczekiwania. Miał być duży, wygodny w trasę, z ogromnym bagażnikiem. Jeździ się bardzo komfortowo i jest to dokładnie to, czego oczekuję od segmentu D/E. Posiadam wersję L&K, więc na wyposażenie narzekać nie można. W tych pieniądzach raczej nie ma niczego lepszego na rynku. Zawieszenie bardzo dobre (nie mam problemów z głośnym DCC). Fotele ultra wygodne - jest to pierwsze auto, w którym po 7h jazdy nie czuję się w ogóle zmęczony. Jakość wykończenia bardzo przyzwoita. Kamery 360 bardzo ułatwiają manewrowanie, ale sama kamera cofania jest po prostu słaba. Jakość jej nie powala na kolana i szczególnie w nocy średnio się przydaje. Wyciszenie bardzo dobre.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, 204 konie w zupełności wystarczają do codziennej jazdy. Genialna moc na daily, ale jeśli oczekujesz bardziej sportowych wrażeń - wybierz mocniejszą wersję - 265KM. Spalanie bardzo dobre jak na takie parametry, średnie spalanie z prawie 3000km wynosi 7.4l. Sprawdzałem z dystrybutorem, rozbieżność to max 0.2l.
5,0
Skrzynia biegów
DSG, więc raczej można tylko chwalić. Skrzynia działa szybko i płynnie. Szczególnie przy przyspieszaniu. Przesiadłem się z manuala, więc tym bardziej jest wygoda. Drążek zmiany biegów jest przy kierownicy, trzeba się do niego przyzwyczaić. Mnie to zajęło 5 minut. Wiem, że wiele osób narzeka na takie położenie przełącznika, ale ja jestem bardzo zadowolony. Dzięki temu jest więcej miejsca w tunelu środkowym. Ale jak ktoś często zmienia samochody, to może mieć problem, by się przestawić.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się stabilnie. Do wyboru mam kilka poziomów wspomagania. Jednak nawet w trybie komfort trzeba się troszkę siłować z kierownicą w porównaniu z innymi samochodami. Dla mnie akurat do zaleta, ponieważ nie lubię aut, które można prowadzić jednym palcem. Często korzystam z DCC, u mnie nie hałasuje, twardsze zawieszenie bardzo dobrze sprawdza się na zakrętach, a miękkie doskonale wybiera nierówności.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu. Mnie się bardzo podoba zwłaszcza przód, tył mniej, ale ma być praktyczny. Dla mnie jest to jedno z najładniejszych kombi na rynku. Światła mają bardzo ładny kształt, jednak szkoda, że nie można wyłączyć tych dynamicznych kierunkowskazów z tyłu. Wolałbym zwykły migacz, ale cóż. Nie można mieć wszystkiego.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok jak na tę klasę samochodu. Jest to duże kombi, więc wiadomo, że widoczność będzie znacznie słabsza niż w miejskim pierdzikółku, czy suvie. Ogólnie system kamer 360 bardzo pomaga. Kamera cofania jest kiepska. Pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność w przód i na boku. O dziwo bardzo dobrze widać przestrzeń za autem przez lustersko środkowe.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze, ale nie rewelacyjnie. Nie cierpię dotykowych przycisków i ekranów. Na szczęście przyciski są fizyczne, za co duży plus. Pokrętła robią robotę. Wszystkie najważniejsze funkcje są dostępne do wyklikania fizycznie (temperatura, siła nawiewu, ogólny kierunek nawiewu, grzanie szyb, obieg wewnętrzny, zamknięcie auta). Minusem jest dla mnie fakt, że włączenie specyficznego rodzaju ogrzewania wymaga klikania w ekran. Da się to uprościć i sterować z przycisku, ale kosztem inne funkcji. Smart Dials to genialne rozwiązanie, ale można tam przypisać 4 funkcje. A ja bym bardzo chciał 5 :) Ogólnie oceniam na 4.5, ale nie ma takiej opcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest świetnie. Mam również grzane i wentylowane fotele. Bardzo przyjemna sprawa. Tak samo grzana kierownica. Autko nagrzewa się bardzo szybko, a latem chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj powinienem dać 6 gwiazdek, ponieważ więcej miejsca dla ludzi w środku, to jest chyba tylko w autobusie :)
5,0
Wyciszenie
Jest świetnie i cicho w trakcie jazdy. Można komfortowo jechać i rozmawiać przy 150-160kmh.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory jedynym kosztem jest paliwo oraz jedna wymiana oleju (po dotarciu). Spalanie niskie jak na silnik i jego możliwości.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest drogo. Za dobrze wyposażonego Superba trzeba dać 230k. To nadal daleko do podobnego wyposażenia w Mercedesie, Audi, czy BMW, ale wciąż "to tylko Skoda". W tych pieniądzach dostajemy naprawdę sporo, właściwie wszystko czego trzeba do codziennych i długich jazd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek - 3000km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek - 3000km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb IV Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów