Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb IV Liftback

Bolek, 16 dni temu
Silnik 2.0 TSI 265KM 195kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Superb IV Liftback 2.0 TSI 265KM 195kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jw
Układ elektryczny : Dobry, nowoczesny i czytelny system pokładowy z dużą ilością ustawień
Inne : Przestrzeń i komfort
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tłuczące na nierównościach DCC Plus - największa wada auta.
Układ elektryczny : Wiele drobnych usterek związanych z asystentami.
Karoseria : Cienka blacha i miękka szyba przednia. Łatwo o ubytki.
4,0
Całokształt
W ocenie egzemplarz w najwyższej wersji wyposażenia L&K z 2024r. Szukałem auta, które spełni kilka moich wymagań i będzie się mieściło
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, jest zapas mocy. Przez większość czasu muskam pedał gazu. 'Kick down' bardzo sporadycznie dla zabawy. Kultura pracy bardzo dobra. W trasie potrafi być ekonomiczny ale w mieście spalanie mocno idzie w górę, zwłaszcza na zimnym silniku. Spalanie na dłuższą metę u mnie na poziomie 8.5l co przy baku 65l daje bardzo fajny zasięg (~750 km).
4,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie z małą uwagą - czasami szarpie przy przejściu z 2 na 3. Bardzo praktyczne rozwiązanie z dźwignią do zmiany przy kierownicy i prostym przełączaniu między trybem zwykłym a sportem. Tryb sport zauważalnie zmienia charakterystykę przełożeń i auto zmienia biegi dosyć ostro. Dla mnie to na plus.
5,0
Układ jezdny
Układ komfortowy ale średnio precyzyjny. Przesiadka z Mercedesa CLA i moje pierwsze wrażenia były takie, że jest 'gumowy'. W zakrętach prowadzi się bardzo pewnie. Dużo zależy od opon. U mnie koła 19". Na mokrej nawierzchni potrafi zerwać trakcję przy dynamicznym ruszaniu co traktuję jako wpadkę przy napędzie 4x4 i wszystkich asystentach. To nie powinno mieć miejsca moim zdaniem.
3,0
Karoseria
Niestety czuć oszczędności. Może tego nie widać bo karoseria ładnie się prezentuje ale blacha ugina się w wielu miejscach przy niewielkim nacisku, przepaść w porównaniu do Mercedesa i starszych aut. Proponuję okleić folią przód jeśli ktoś jeździ w trasy bo odpryski robią się od patrzenia. Warto też wspomnieć, że przednia szyba ma małą twardość. Po roku jazdy mam sporo odprysków na szybie czego nie zauważyłem w poprzednich autach. Na drogach szybkiego ruchu jeżdżę 130-140km/h więc to nie jest wina dużych prędkości. O rdzy nie ma mowy po pierwszym roku. Auto fabrycznie miało zabezpieczone podwozie - to na plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność prawidłowa i nic więcej. Lusterka boczne mają słaby zakres mimo, że są stosunkowo duże. Tylna szyba nieco zniekształca obraz przez to, że jest mocno nachylona. Ciężko dojeżdżać tyłem do przeszkód- kamera ma moim zdaniem słabą perspektywę co utrudnia parkowania tak długim autem do samych krawędzi/ścian. Po prostu na kamerze nie widać już nic a zderzak nadal jest 20cm od przeszkody. Rozdzielność kamery też pozostawia wiele to życzenia. Warto też tutaj wspomnieć o światłach matrix, które działają doskonale i mocno zwiększają bezpieczeństwo jazdy w nocy.
4,0
Ergonomia
W samych fotelach jest dużo komfortu. Są duże i wygodne oraz mają szeroką regulację. Natomiast dla mnie brakuje idealnego ustawienia kierownica-pedały. W momencie kiedy odsunę fotel na tyle, żeby mieć w miarę komfortową odległość do pedałów, kierownica jest na tyle daleko, że nie mam gdzie oprzeć łokci. Trzeba iść na kompromis. 187 cm wzrostu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na plus dokładna regulacja klimatyzacji i dużo opcji do wyboru. Podgrzewana kierownica i fotele działają szybko i sprawnie. Podgrzewana przednia szyba - cudo! Jedyne do czego mogę się przyczepić to wyraźnie słyszalna praca wentylatorów nawet na najniższym biegu. W innych autach człowiek tego w ogóle nie zauważa- tutaj to ewidentnie słychać przy wyłączonym radio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedna z największych zalet tego auta. W środku spokojnie mogą podróżować 4 osoby po 1,9m wzrostu i każdemu będzie wygodnie. Przestrzeni nad głową nie brakuje. Jakby dało się pochylić bardziej tylną kanapę to byłoby idealnie. Bagażnik równie duży z ogromnym otworem załadunkowym. Dla tej przestrzeni wybiera się to auto.
2,0
Wyciszenie
Chyba wypada wpisać tutaj zdecydowanie największą wadę auta, którą jest zawieszenie DCC PLUS. Nie tylko w mojej opinii jest to po prostu duża wada fabryczna w autach z tym zawieszeniem w całej grupie VAG. DCC Plus sprawia, że to auto nadaje się wyłącznie na równe drogi i w trasę. Jeśli na drodze mamy jakiekolwiek nierówności/dziury/łaty itp. to zawieszenie po prostu tłucze i wszystko czuć na kierownicy. Po ponad roku nadal ciężko mi się do tego przyzwyczaić. Jeśli zamawiałbym ponownie - brałbym zwykłe zawieszenie i oponę 18". Wiem, że to dużo poprawia. Poza tym Jest po prostu dobrze. Nie słychać szumów powietrza w kabinie przy większych prędkościach. Najsłabiej wyciszone są koła/nadkola. Na betonowej nawierzchni daje się we znaki. Audio mam w najwyższej wersji. Ciężko ustawić optymalne parametry głośników ale po paru miesiącach udało mi się znaleźć taką konfigurację. Natomiast biorąc pod uwagę zainstalowany sprzęt Canton - miałem większe oczekiwania (nie jestem audiofilem).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto mam na gwarancji z pakietem przeglądów więc ciężko mi się wypowiadać. Odejmuję jedną gwiazdkę ponieważ widzę spory potencjał to drobnych awarii w przyszłości za które przyjdzie mi płacić po okresie gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Skoda mimo swoich wad ma na rynku jeden z najlepszych stosunków ceny do jakości i trudno się z tym nie zgodzić. Dostajemy za 240k auto na maxa wyposażone w mnóstwo bajerów z dobrą jakością wykonania. Niestety są mankamenty i problemu wieku dziecięcego ale z drugiej strony zakup 'marki premium' nie gwarantuje nam w obecnych czasach pełnej bezawaryjności.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem auto na początku produkcji. Zarówno u mnie jak i u większości użytkowników występuje sporo drobnych usterek, takich jak: - częste problemy z asystentami (zwłaszcza kiedy jest mokro/zimno) - piszczenie kół przy cofaniu na pełnym skręcie - system kessy - działa jak chce a powinien być niezawodny - brake assist, który urywa głowę podczas podjeżdżania do krawężnika - skrzypienie w drzwiach przy jeździe po nierównościach - skóra na fotelach szybko się odkształca
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście póki co występują głównie drobne usterki/wady. Z poważniejszych miałem przygodę z cieknącym paliwem w okolicy baku. System odprowadzania oparów szwankował i został wymieniony w ramach gwarancji. Do poważnej usterki zaliczam też największą wadę auta czyli bardzo głośne zawieszenie DCC Plus. Odczucia podobne do jazdy 30 letnim autem z wybitymi amortyzatorami.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 265KM 195kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb IV Liftback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów