Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Rexton I

Tommy, 5 lat temu
Silnik 2.7 Xdi 165KM 121kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ssangyong Rexton I 2.7 Xdi 165KM 121kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Prosty napęd na podciśnienia radzi sobie lepiej niż myślałem
Zawieszenie : Mega prosta konstrukcja dwa wahacze góra dół plus łącznik i drążek stabilizatora to na przodzie z tyłu tez prosto
Silnik : Piękna kultura pracy, trzeba uważać jedynie na układ wtryskowy, jest wrażliwy choć łatwy w regeneracji i już nie drogi. Ale za to precyzyjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : trzeba dbać o wiązkę słabe kable i czasem cos głupieje ale jest to proste w ogarnięciu.
Silnik : Nie ma, zawsze chodzi i pali, jeździ nawet w trybie awaryjnym
Układ hamulcowy : Auto ciężkie jeżeli zaplanujemy nagle zahamować przy prędkości 100km/h to dobrze oceńmy odległość, normalia.
5,0
Całokształt
Nie kupi się ciekawszego auta w tych pieniądzach takie jest moje zdanie, do tego jest naprawdę ładnym autem, marka trochę nie doceniana w Naszym kraju, są tacy co myślą, że auto jest pojazdem rodem z Chin, tymczasem to solidna południowo koreańska terenówka. Samochód do bólu praktyczny, lubi ciężkie przyczepy, można nim pociągnąć spory ciężar.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na licencji Mercedesa, nie mylić z 2.7cdi ma ciekawe i proste rozwiązania głównie oparty o prosty system podciśnień i podstawowych czujników trzeba dbać o układ wtryskowy Delphi, prosty komputer ECU większość osób sobie z nim poradzi
5,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku automat rodem z Merca, chyba ostatni element, który może się zepsuć, pod warunkiem, że ktoś jeździł z głową i dbał klasyczny 5-biegowy na zwykłej płycie sterującej, brak większych kosztów, sprzęgło hydrokinetyczne brak koła dwumasowego, dwa tryby jazdy s/w winter rusza z 2 biegu nieco oszczędniejszy w tej opcji użytkowania skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto oparte na sztywnej ramie dość komfortowy, nie poszalejemy w zakrętach, osoby użytkujące zwykłe samonośne konstrukcje odczują różnicę ale to jest typowy SUV, najlepiej czuje się w średnim terenie ale jadąc na narty z rodziną zbytnio się nie umęczymy.
5,0
Karoseria
po kilkunastu latach eksploatacji w różnych warunkach dalej sztywna nic nie wali, skrzypi oraz trzeszczy, pasowanie elementów ok, brak rdzy, poza ramą, która jak w większości przypadków jest nie ocynkowana trzeba o nią cyklicznie dbać, przy zakupie konieczny jest odczyt nr vin wybitego na jej przedniej części w okolicy prawego koła przód, to miejsce też rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
doskonała, wysoka pozycja za kierownicą duże szyby i lusterka z prowadzeniem poradzi sobie drobna osoba. trzeba się nauczyć jedynie odległości parkowania albo zainwestować w czujnik. najlepiej parkuje się tyłem.
4,0
Ergonomia
Nic szczególnego, prosty do bólu samochód, takie jest jego założenie w lepszych wersjach co najwyżej dostaniemy kombajn audio, umiejscowienie przycisku sterowania tylna wycieraczką na kokpicie lewa strona wymaga przyzwyczajenia, reszta w zasięgu ręki. Proste zegary( trzeba pamiętać, że muszą być sprawne mają swój procesor, który łączy się z ECU, każda nie działająca wskazówka może oznaczać problem)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
widziałem opinie, o słabym nagrzewaniu wnętrza, w moim aucie po przejechaniu 5km zimą robi się ciepło a mam diesla. nie wydaje mi się, żebym miał problem z systemem ogrzewania, Schładzanie kabiny w normie , to jest duże auto i trzeba o tym pamiętać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik wielki, miejsca z tyłu jak w klasycznym sedanie klasy C, z przodu wystarczającą plus za dobra widoczność.
4,0
Wyciszenie
W mercedesie jest ciszej, ale silnik jest 5 cylindrowy i ma ładny pomruk, zależy kto co lubi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie jak na auto ważące niespełna 2400kg, miasto spalanie na krótkich odcinkach niedogrzany motor około 14l zima latem około 12, trasa normalna jazda 9,5l. Jeżeli ktoś pisze, że pali mu w trasie siedem, to manual i eco driving połączony z katowaniem auta, Rexton to nie Passat 1,9tdi
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest jedną z najbardziej okazyjnych na rynku w stosunku do tego co auto oferuje, nie warto szukać najtańszych egzemplarzy bo doprowadzą do łez albo sami będziecie musieli je poznać i je sobie naprawiać koszty części śmiesznie niskie jak do merca w124. Dostępność niezła, mnóstwo używanych w super cenach do tego łątwo je wymienić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przycinający się zawór podciśnienia EGR koszt 90zł ( nowy) Czujnik temperatury 80zł używany 140zł nowy, trudno dostępny pod kolektorem dolotowym mniej więcej za długa rurką do EGR gdyby, ktoś poszukiwał. Wymiana świec żarowych , świeca 80zł szt. wbrew strachliwym opiniom nie ma problemy z ich wykręceniem niezależnie od kolejności cylindra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic nie uruchomiło mi pojazdu, zawsze jeździł, poważnych usterek nie miałem klekocze sobie wesoło pije zwykłą ropę i się oblizuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 Xdi 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Ssangyong Rexton I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ssangyong Rexton I