Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester V SUV Facelifting

Ziomek, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Forester V SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW 2022-2024 - Oceń swoje auto
4,14
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super 4 x 4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Klapa silnika wiotka.
4,0
Całokształt
Wspaniały ociężały kolos na 4x łapach. Bardzo udane auto rodzinne, weekendowe, wyjazdowe, uwielbia drogi polne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe, toleruje drogi klasy S i nie znosi autostrad. Silnik 2.0 ma za mały moment obrotowy ale trochę ratuje kwestie przełączenie w tryb Sport (gdy musisz dynamicznie się włączyć do ruchu). Generalnie wyprzedzanie trzeba planować (tak jak kiedyś np. poruszając się maluchem). Kwestia wygłuszenia ciut kontrowersyjna (chyba jakieś jest, niewiele lepiej niż w Dacii Duster a mam porównanie). Powyżej 120km/h w zasadzie jak by go nie było ;-) Mitsubushi Outlander cihcsze znacznie ale Subaru zbudowane jest wg. starych zasad - guziczki, klasyczne zegary... wsiadasz i czujesz się dobrze w tym aucie. A jak sie trafi polna droga to juz na 100% nie wysiądziesz. Prawdziwy leśnik. Widoczność kapitalna. Oświetlanie drogi dobre ale żeby nocą jechać w teren...mało. Cofanie po ciemku - dramat (zwykłe żarówki W16W) W kamerze niewiele widać. Mankamenty obu kamer wychodzą po zmroku chociaż ogólnie dobre wrażenie robią. Dostęp bez kluczykowy wg. Subaru to jakaś abstrakcja jeśli do tej pory jeździłeś autem z UE. Brak np. wspólnej pracy tylnej wycieraczki gdy cofamy z wycieraczkami przednimi itp. itd. Dużo jest niuansików do których trzeba się przyzwyczaić ale ogólnie polecić można zwłaszcza jak jeździsz w góry zimą albo masz do domu drogę nieutwardzoną. Forka albo się kocha za jego dziwactwa albo nienawidzi. Stanów pośrednich chyba brak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niski moment obrotowy i silnik jest zbyt słaby do tego auta. Gdyby tak miał z 240Nm ale ma tylko 188Nm.
3,0
Skrzynia biegów
CVT i chyba wszystko w temacie. Żyje własnym zżyciem ale nie to jest najgorsze. Opóźnienie w ruszaniu - Ty mu gaz a Forek myśli... i myśli i nagle rusza po chwili. Morał - ruszać musisz sekundę wcześniej niż inni bo inaczej ruszysz sekundę po innych - czasem to sporo.
5,0
Układ jezdny
Tu jest świetnie.
4,0
Karoseria
Za kształt, nie za trwałość bo tej nie znam. Mankament - klapa silnik - mało sztywna, przy dużej prędkości (170-180km/h) zaczyna drgać jak by miała odpaść.... Szok ! Pytałem w ASO - ten model tak ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Genialna. Doceniam po jakimś czasie użytkowania.
5,0
Ergonomia
Dobra - wszystko tam gdzie powinno być. Dużo klawiszy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra ale nie bardzo dobra. Zdarza się że coś zaczyna parować ale wystarczy włączyć nawiew na szybę przednią i po temacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetna, dużo miejsca w obu rządach siedzeń. Bagażnik też olbrzymi i ustawny.
3,0
Wyciszenie
Słabe jak na auto za blisko 200k zł. Porównywalne z Dacią Duster czy Suzuki Vitarą a nie np. Outlanderem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oj tu dobrze to nie jest - tylko ASO na początku więc drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bez rewelacji. W środku wszystko wykonane super - dobry poziom spasowania, przyjemne materiały ale wyciszenie mogło by być lepsze. Cena kosmos i zależna od Euro
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojechał 2x na lawecie już ale to było docieranie z Japońskimi rozwiązaniami. Częściowo moja wina.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester V SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester V SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów