Ocena kierowcy - Subaru Forester V SUV Facelifting
Ziomek,
1 miesiąc temu
Silnik 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,14
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Super 4 x 4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Klapa silnika wiotka.
4,0
Całokształt
Wspaniały ociężały kolos na 4x łapach.
Bardzo udane auto rodzinne, weekendowe, wyjazdowe, uwielbia drogi polne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe, toleruje drogi klasy S i nie znosi autostrad. Silnik 2.0 ma za mały moment obrotowy ale trochę ratuje kwestie przełączenie w tryb Sport (gdy musisz dynamicznie się włączyć do ruchu). Generalnie wyprzedzanie trzeba planować (tak jak kiedyś np. poruszając się maluchem). Kwestia wygłuszenia ciut kontrowersyjna (chyba jakieś jest, niewiele lepiej niż w Dacii Duster a mam porównanie). Powyżej 120km/h w zasadzie jak by go nie było ;-) Mitsubushi Outlander cihcsze znacznie ale Subaru zbudowane jest wg. starych zasad - guziczki, klasyczne zegary... wsiadasz i czujesz się dobrze w tym aucie. A jak sie trafi polna droga to juz na 100% nie wysiądziesz. Prawdziwy leśnik. Widoczność kapitalna. Oświetlanie drogi dobre ale żeby nocą jechać w teren...mało. Cofanie po ciemku - dramat (zwykłe żarówki W16W) W kamerze niewiele widać. Mankamenty obu kamer wychodzą po zmroku chociaż ogólnie dobre wrażenie robią. Dostęp bez kluczykowy wg. Subaru to jakaś abstrakcja jeśli do tej pory jeździłeś autem z UE. Brak np. wspólnej pracy tylnej wycieraczki gdy cofamy z wycieraczkami przednimi itp. itd. Dużo jest niuansików do których trzeba się przyzwyczaić ale ogólnie polecić można zwłaszcza jak jeździsz w góry zimą albo masz do domu drogę nieutwardzoną. Forka albo się kocha za jego dziwactwa albo nienawidzi. Stanów pośrednich chyba brak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niski moment obrotowy i silnik jest zbyt słaby do tego auta. Gdyby tak miał z 240Nm ale ma tylko 188Nm.
3,0
Skrzynia biegów
CVT i chyba wszystko w temacie. Żyje własnym zżyciem ale nie to jest najgorsze. Opóźnienie w ruszaniu - Ty mu gaz a Forek myśli... i myśli i nagle rusza po chwili. Morał - ruszać musisz sekundę wcześniej niż inni bo inaczej ruszysz sekundę po innych - czasem to sporo.
5,0
Układ jezdny
Tu jest świetnie.
4,0
Karoseria
Za kształt, nie za trwałość bo tej nie znam.
Mankament - klapa silnik - mało sztywna, przy dużej prędkości (170-180km/h) zaczyna drgać jak by miała odpaść.... Szok ! Pytałem w ASO - ten model tak ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Genialna. Doceniam po jakimś czasie użytkowania.
5,0
Ergonomia
Dobra - wszystko tam gdzie powinno być.
Dużo klawiszy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra ale nie bardzo dobra.
Zdarza się że coś zaczyna parować ale wystarczy włączyć nawiew na szybę przednią i po temacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetna, dużo miejsca w obu rządach siedzeń. Bagażnik też olbrzymi i ustawny.
3,0
Wyciszenie
Słabe jak na auto za blisko 200k zł.
Porównywalne z Dacią Duster czy Suzuki Vitarą a nie np. Outlanderem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oj tu dobrze to nie jest - tylko ASO na początku więc drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bez rewelacji. W środku wszystko wykonane super - dobry poziom spasowania, przyjemne materiały ale wyciszenie mogło by być lepsze. Cena kosmos i zależna od Euro
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojechał 2x na lawecie już ale to było docieranie z Japońskimi rozwiązaniami. Częściowo moja wina.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
[l/100km]