Inne
: Wyposażenie i wykończenie za tę cenę jest na prawdę dobre - skórzana tapicerka, system nagłośnienia, materiały się szybko nie zużywają.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak.
4,0
Całokształt
Szukałem niezawodnego samochodu po ostatnich przebojach z Superbem i wybór był pomiędzy Mazdą i Subaru - wybór padł na Subaru. Moja pierwsza styczność z tą marką, zazwyczaj auta z Grupy VW. Samochód do spokojnej jazdy, przy której jest bardzo wygodny i dobrze się prowadzi. Pierwsze wrażenie to bardzo dobra widoczność z każdej strony. Duża przednia szyba, duże szyby w drzwiach powodują że widać wszystko dookoła. Niestety brak turbo (o czym wiedziałem przy wyborze auta) powoduje że auto nie przyspiesza na wyższych prędkościach. Raczej warto poczekać i przepuścić kogoś na lewym pasie niż zacząć wyprzedzać i tylko widzieć zbliżające się światła w lusterku wstecznym. Ogólna ocena dobra z minusem. Nie używałem auta jeszcze zimą i mam nadzieję że tutaj 4x4 i doświadczenie Subaru będą na plus.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 bez turbo nie urywa przy tych gabarytach, 2.5i boxer byłby lepszym wyborem do tych gabarytów. Silnik elektryczny który ma wspomagać ten spalinowy pozwala przejechać kilkaset metrów na prądzie ale to wciąż jako dodatek. Myślę, że jego obecność nie zmienia za wiele, jest za słaby - fajnie gdyby można było wymusić jazdę na prądzie jak podjeżdża się te 2-3km, ale tutaj i silnik ma za małą moc i bateria za małą pojemność. Dość często wyłączany jest silnik spalinowy w trakcie jazdy czy postoju na 2-3s, co jest irytujące bo już zaparkowany samochód w garażu i ze skrzynią w pozycji P, potrafi odpalić silnik spalinowy tylko po to żeby go wyłączyć - włączony nawiew na szybę wymusza ciągłą pracę silnika spalinowego.
2,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy samochód ze skrzynią CVT i personalnie nie będę jej fanem. Jeżeli chodzi o jazdę czy niezawodność to na razie nie mam zastrzeżeń, bo działa. W mieście jest ok, chociaż samochód często wchodzi na wysokie obroty co jest słyszalne pomimo wyciszenia. Skrzynia CVT nie ma biegów w standardowym znaczeniu ale samochód potrafi szarpnąć na zmianie. Co dla mnie jest irytujące , to 3/4k obrotów na autostradzie przy wyższych prędkościach, a już w ogóle jeżeli jedziemy pod lekką górkę. Można przejść na tryb pół manualny i łopatkami zmienić bieg na wyższy i wtedy schodzimy do 2.5k obrotów ale nie po to jest automat żeby zmieniać biegi łopatkami.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Auto prowadzi się dobrze, reaguje natychmiast. Na zakrętach dobrze trzyma się drogi pomimo swoich gabarytów i budowy.
4,0
Karoseria
Mój egzemplarz ma 48k km, kupiłem go przy przebiegu 40k i miał kilka drobnych odprysków. Jeżdżę tylko w mieście i autostradach i nie zauważyłem nowych uszkodzeń. Tutaj jestem zadowolony z jakości.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj wszystko na plus. Siedzi się wysoko, a duża szyba przednia oraz w drzwiach pozwala na świetną widoczność.
3,0
Ergonomia
Dużo fizycznych przycisków co w dzisiejszej modzie na ukrywanie wszystkiego w ekranie jest użyteczne. Kokpit dość intuicyjny, chociaż czasami musiałem poszukać odpowiedniego przycisku czy funkcji. Siedzenia wygodne i plecy nie bolały po trasie 1k km, pomimo braku możliwości regulowania fotela w odcinku lędźwiowym. Porty USB z tyłu przydają się dla innych podróżnych.
Co mnie zaskoczyło, to brak czujników parkowania z przodu w standardzie - w moim egzemplarzu zostały dodane przez dealera ale jedynie dźwiękowego bez wizualizacji - piszczy głośno już 50cm przed przeszkodą.
Moja wersja jest najwyższą dostępną jeżeli chodzi o wyposażenie i co było dla mnie kolejnym zaskoczeniem przy tym samochodzie to brak fotochromatycznego lusterka wstecznego. W nocy kiedy światła innych aut zaczęły mnie razić chciałem włączyć tę funkcję ale okazało się że jest tam jedynie wajcha do zmiany położenia lusterka - jak w moim pierwszym samochodzie (Fiacie Uno).
Z użytkowania wnętrza jestem jak do tej pory zadowolony chociaż brakuje kilku funkcji oraz możliwości wyłączenia niektórych asystentów jak wykrywanie pasa ruchu - przy remontach dróg często piszczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa pomimo swoich gabarytów i dużej przestrzeni. Podgrzewanie siedzeń i kierownicy działa szybko.
Klimatyzacja załącza się bez problemów, ale w gorący dzień chwilę zajmuje ochłodzenie wnętrza.
Brakuje jedynie wentylowanych foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu wystarczająca, ogrom miejsca nad głową i wokół kierowcy pomimo że auto w środku jest zabudowane. W tyłu przestrzeń wystarczająca, siedzi się trochę wyżej i jest to wygodne. Na dłuższe przejazdy brakuje jednak większej przestrzeni do fotela kierowcy i pasażera (porównanie do Superba, gdzie jednak jest tego miejsca bardzo dużo).
3,0
Wyciszenie
Jest dość głośno. Mam porównanie głównie z Grupą VW i tam wydaje się że było lepiej. Przy 120km/h słychać drogę oraz podmuchy wiatru ale przy tej budowie samochodu i tak jestem zadowolony. Słychać silnik których bardzo łatwo wchodzi na 4k obrotów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak wydatków oprócz opon i przeglądu. Ceny normalne, nie jest to marka premium i koszty są rozsądne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Brakuje kilku funkcji, a niektóre rozwiązania są niekiedy zaskoczeniem ale ogólna funkcjonalność i wrażenia z jazdy są dobre. Brakuje mocy, przy wersji z turbo (dostępnej w USA) na pewno auto byłoby bardziej żwawe. Personalnie nie podoba mi się CVT i jak pracuje, więc ocenia niższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak czegokolwiek i tak ma zostać. Niezawodne Subaru ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przeglądy, oleje, filtry i jeździć. Nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i-L 150KM 110kW
[l/100km]