Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV II Crossover

Zbychu, 3 lata temu
Silnik 1.6i 114KM 84kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru XV II Crossover 1.6i 114KM 84kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Auto jest naprawdę rewelacyjne pod wieloma względami. Bardzo uniwersalne. Idealny wybór dla kierowców, którzy nie lubią ograniczeń wynikających ze złego stanu dróg lub ich braku. Dzięki systemowi eyesight sprawdza się dobrze w długiej trasie autostradami. Auto pozwala poczuć naprawdę duża frajdę z jazdy po zakrętach. Jeśli zastanawiacie się czy brać, a obawiacie się o moc silnika, powiem tyle żeby brać - docenicie komfort podróżowania i możliwości terenowe oraz układ jezdny- nie będziecie żałować. Jeśli chcecie się ścigać z "somsiadem" to nie brać, od razu dopowiem, że tym autem można spokojnie wyprzedzać na naszych drogach w optymalnych bezpiecznych warunkach - do 'fisiowania"zaś - nie nadaje się.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na taką niewielką jednostkę współpracuje idealnie z skrzynią biegów, która wydobywa z silnika wszystko co najlepsze. Zapomnijcie o wyścigach. Ale w górskim terenie sprawdza się dużo lepiej niż wysilone małolitrażowe jednostki turbo, w mieście pozwala na bardzo sprawny start spod świateł, w tasie pracuje równo i pewnie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo sprawnie steruje układem napędowym , kierowca w czasie trasy pełen relaks, można skupić się na rzeczach innych. Super. Równa miarowa praca, nie szarpie i łagodnie przyspiesza, osoby z chorobą lokomocyjną podziękują wam za ten wybór.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, trzeba spróbować samemu, nisko położony środek ciężkości dla auta z takim prześwitem i napęd na 4 łapy powoduje że czuje się bardzo pewnie. Pasażerowie przed zakrętem rozpaczliwie szukają czegoś by się złapać a w czasie pokonywania zakrętu nikt nie spada z siedzeń i jest to zawsze pozytywne zaskoczenie. W terenie niezastąpiony błoto śnieg, wzniesienia, żwir, dziury, nie ma żadnych obaw za to będzie radość.
5,0
Karoseria
Mnie podoba się bardzo i z tego co słyszę innym również. Wytrzymała, po dużym gradobiciu nie został widoczny ślad.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać we wszystkich kierunkach, duże lusterka. Dobre światła z doświetleniem zakrętów.
5,0
Ergonomia
Bagażnik dla czteroosobowej rodziny z psem może być za mały, ale auto seryjnie doposażone w reling można coś dodać na dachu. Na stanowisku kierowcy poczujesz się jak pilot samolotu. Sterowanie z kierownicy wszystkimi systemami, dużo guzików ale wszystko wręcz intuicyjnie uruchamiane, trzy wyświetlacze, dużo możliwości konfiguracji, dobre zgranie ze smartfonem, fajny system audio,. Dla mnie rewelacja. W środku bardzo stylowo, wykończenie i spasowanie na bardzo wysokim poziomie. System eyesight potrafi wyręczyć kierowce w długiej trasie, to jest rewelacja, długa jazda nie męczy, tak samo w korkach. W tym aucie położono duży nacisk na bezpieczeństwo i to się czuje od pierwszej minuty w tym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę wydajna i dobrze działająca clima dwustrefowa. Wystarczy w zupełności, wersja z ogrzewanymi fotelami, nie pozwala zmarznąć, podgrzewane pióra wycieraczek. Jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super przestronne auto, wysocy nie mają problemu ze znalezieniem pozycji, z tyłu bardzo dużo miejsca dodatkowy podłokietnik. Bagażnik mniejszy bo postawiono na komfort pasażerów ale też daje rade, w wersji eboxer może być już jednak za mało miejsca w nim. Nie wiem nie sprawdzałem.
5,0
Wyciszenie
Porównując z innymi posiadanymi przez mnie autami jest bardzo dobrze, lepiej było w BMW klasy 3, ale podróżowanie ekspresowa przy prędkości 120 można słuchać muzy i rozróżniać poszczególne dźwięki. W jeździe miejskiej i po górskich serpentynach- super. Słychać silnik ale dla mnie to zaleta fajnie mruczy, niskotonowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj dwulicowo, z jednej strony fajnie bo często co 15000 KM przeglądy z drugiej to jednak wiąże się z kosztami, na szczęście ceny są zestandaryzowane dla całej sieci. Przy zakupie nowego auta otrzymałem optymalne warunki ubezpieczenia. Paliwo też się zużywa 8 l na 100 km w długodystansowym wskazaniu, ale mamy stały napęd na 4 koła. Trzeba brać pod uwagę że przy rozsądnym kursie Euro zakup jest moim zdaniem najkorzystniejszym cenowo w tej klasie. Po za tym frajda z jeżdżenia i posiadania sprawia, że koszty nie mają znaczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena przy korzystnym kursie euro bezkonkurencyjna, jakość rewelacyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje. czekałem z oceną ponad rok i wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zobaczymy. W ciągu roku brak jakichkolwiek problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV II Crossover