Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Wagon II

Betka, 7 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 76KM 56kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Wagon II 1.3 i 16V 76KM 56kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
2,85
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest mocny i dosc oszczedny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Silna korozja podwozia
Przeniesienie napędu : Bardzo glosna praca skrzni biegow przy hamowaniu silnikiem
Układ elektryczny : Nie zapala
2,0
Całokształt
Moim skromnym zdaniem mimo fajnego pomyslu na auto, ktore jest autorstwa japonczykow auto rozczarowywuje mocno na minus. Kazdy kto wsiadzie do auta a wczesniej spedzi lata za kolkiem japonskich samochodow z lat 90-tych bedzie takiego zdania jak ja, Poza pomyslem na auto, ktory jest doskonaly reszta zawodzi bo Suzuki podobnie jak inni producencji z kraju kwitnacej wisni zdecydowalo sie skonczyc produkcje aut dobrych, dopracowanych, trwalych, z dobrych materialow. Japonczycy, ktorzy nauczyli sie robic auta prawie doskonale zaczeli stawiac pierwsze kroki w produkcji samochodow przede wszystkich tanich w produkcji i z ograniczona trwaloscia. Tak to jest w kapitalizmie to wymog przetrwania i oni to zrozumieli. NIESTETY!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to znana konstrukcja z lat 90-tych, dopracowana jednostka 16 zaworowa bardzo lekka-stosowana przez fascynatow lotniczych do napedu samolotow! Przy normalnej eksploatacji silnik jest trwaly i nie sprawia zadnych problemow.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zaskakuje mocno in minus. Biegi wchodza ciezko. Przelozenia tez ne wydaja sie byc dobrze dobrane. Najgorsza jest jednak ciezka praca jaka nalezy wykonac przy wrzucaniu biegow oraz sprzeglo, Pomimo pary tysiecy jakie przejechalem autem do dzis zdarza mi sie przydusic silnik przy ruszaniu. Poza tym od skrzynii biegow na jedynce, dwojce, podczas wrzucania biegow, przy hamowaniu silnikiem slychac dziwne odglosy, ktore calkowicie odbieraja przyjemnosc z jazdy! Katastrofa!
1,0
Układ jezdny
Zawieszenie samochodu z tylu to belka skretna. Wysokosc samochodu oraz wysokosc zawieszenia w punkcie mocowania go na nadwozia nie daje nadzieji na poprawne zachowanie sie samochodu na zakretach. Watpie czy przeszlo ono test loscia!Poza tym wielkosc zastosowanych kol i wysokosc kol wymusza na producencie dobor twardej jego charakterystyki co czuc na nierownej nawierzchni.
Komfort
2,0
Widoczność
Auto jest pojemne jesli wziasc pod uwage ilosc miejsca dla kierowcy i pasazerow. Reszta jest mierna. Komfortu nie odczuwa ani kierowca ze wzgledu na toprna skrzynie biegow, glosny silnik, slabe siedzenia ani pasazerowie. Zawieszenie jest twarde i czuc kazdy wyboj na drodze.
2,0
Ergonomia
Jak wczesniej pisalem jazda tym wozkiem to troche jak jazda wozem drabiniastym. Producent nie mial ambicji uczynic zbyt wiele by jazda tym urzadzeniem nie byla uciazliwa no moze poza iloscia miejsca. Poza tym schowkow jest malo, bagaznik jest niewielki i niepraktyczny bo po jego otwarciu wylatuje na zewnatrz jego zawartosc. Brak rolety powoduje ze z zewnatrz widac caly balagan w aucie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie dzialaja szybko i sa dosc wydajne. Sterowanie nimi takze jest bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilosc miejsca dla kierowcy i pasazerow to najwiekszy atut tego autka i to jest wlasnie genialne w tym malym aucie! To powoduje ze ludzie chetnie kupuja te samochody. Szkoda ze reszta jest tak kiepska.
4,0
Wyciszenie
Samochod jest cichy na wolnych zakresach obrotow. Tych obrotow najczesciej uzywamy jadac tym autem. Szybka jazda na autostradzie to nie jest domena tego auta. Wtedy jest troche glosno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sa niewielkie. Auto malo pali, nadaje sie do zagazowania. Konstrukcja auta jest zaskakujaco prosta. Naprawy tanie pod warunkiem uzywania tanich zamiennikow.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto na rynku wtornym w Polsce nie jest drogie ani tanie. W Niemczech jest drozsze niz przecietne z tej klasy. Biorac pod uwage zalety auta: przestrzen dla kierowcy i pasazerow, zuzycie paliwa w zasadzie trudno znalezc tu konkurenta. Moim zdaniem jednak takie wady jak: kiepska jakosc wykonania, podatnosc na korozje, fatalna skrzynia biegow, zadna przyjemnosc z jazdy zmusza nas do wyboru czegos innego. Moim zdaniem duzo lepszym wyborem bedzie tu: Mitsubishi Space Star lub Toyota Yaris Verso.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzona regulacja oparcia fotela kierowcy, wytarte schowki w tylnych oparciach siedzeń przednich.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo prostoty konstrukcji zaskakuje mimo wszystko powaznymi usterkami. Do nich zaliczam: korozje podwozia, glosna skrzynie biegow. 2x mialem problemy z odpaleniem auta, problem w koncu znikl ale nadal nie mam do niego zaufania i dalej nim nie pojade!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Wagon II