Szukaj

Ocena kierowcy - Tesla Model 3 Sedan Facelifting 2023

Chantaz, 9 miesięcy temu
Silnik Long Range 78.1kWh 498KM 366kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Tesla Model 3 Sedan Facelifting 2023 Long Range 78.1kWh 498KM 366kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mega efektywność energetyczna. W lecie 13,5 kWH/100
Zawieszenie : Sportowe ale dobrze wybiera nierówności
Układ hamulcowy : One pedal driving, nie używam hamulców
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mógłby być twardszy lakier
Inne : Czujnik wycieraczek, największy mankament tego auta. Przed to że jest oparty na kamerze to działa jak chce.
5,0
Całokształt
Jeździłem wcześniej Mazdą 6, Tucsonem, następnie BMW X4 oraz Audi Q3. To mój pierwszy sedan od jakiegoś czasu i naprawdę jestem bardzo zadowolony. Przetestowałem ponad 20 samochodów przed zakupem, samych jazd testowych Teslami zrobiłem 7. Nie wiedziałem czy "zaskoczę" z elektrykiem, ale szczerze mówiąc w ostatnich dwóch autach dobijamy mnie koszta eksploatacji (głównie serwisy roczne, wymiany eksploatacyjne i robienie "pierdół" w samochodzie jak np. osłona przegubu). Po pół roku i 8 tyś mogę powiedzieć że jestem zadowolony, jeżdżę więcej, nie martwie się o rozgrzewanie silnika, osiągi są bardziej niż zadowalające a do tego jest po prostu frajda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam model LR AWD, auto to petarda. Sprint do setki to niby 4,4, zmierzyłem raceboxem 4,25. Naprawdę jest wystarczająco.
5,0
Skrzynia biegów
NIe dotyczy :)
5,0
Układ jezdny
Poprzednia 3 i Y nie leżała mi w prowadzeniu. Lubię bezpośrednie sterowanie głównie z uwagi na doświadczenia z BMW/Audi. Auto z tego co wiem było strojone przez kilku inżynierów ex BMW oraz było testowane na torze Nurburgring i to po prostu czuć. Przedlifta ani Y bym nie kupił, za to tutaj czuje się jak w BMW.
4,0
Karoseria
Lakier jest ok. Poziom lepszy niż Koreańskie i Japońskie auta, ale gorszy niż marki premium. Chociaż nie wiem czy markami premium można nazwać to co się dzisiaj produkuje za pół miliona :)
Komfort
5,0
Widoczność
Brakuje mi tylko siedzenia wyżej przez to że jeździłem SUVem, ale widoczność jest świetna + od groma kamer
5,0
Ergonomia
Fotele są wygodne, pozycja za kierownicą też. Do przycisków na kierownicy da się przyzwyczaić. Wiem że dla wielu osób to główny problem w samochodzie - no cóż, jedni kochają inni nienawidzą. Ja lubię minimalizm wiec brak "wajch" mi pasuje :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest absolutnie super. Auto nagrzewa się lub chłodzi na odcinku miejsce postojowe - brama garażowa. Wentylacja foteli jest bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jechaliśmy już w 3 dłuższe podróże w 4 osoby i jest naprawdę git. Bagażnik nie jest wysoki ale jest głęboki, w 4 osoby da się spakować. Optymalnie wydaje mi się jest w 2 + pies. Jak ktoś chce więcej miejsca to polecam Y.
5,0
Wyciszenie
Absolutnie poziom premium. Brak szumów powietrza, klejone akustyczne szyby w całym aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 8 tyś km. Zaoszczędzone ponad 1,5 tyś zł na paliwie nie mając wallboxa w garażu (chociaż lada moment nadchodzi). Naprawdę da się to ogarnąć mieszkajac w dużym mieście. Koszta przy abonementach są i tak niższe niż diesel/benzyna (nawet zimą).
5,0
Stosunek jakość/cena
No nie ma auta za takie pieniądze które oferuje tyle wyposażenia. Teraz jest sporo przecen bo producenci zachodni mają mega niską sprzedaż, jednak wydaje mi się że Tesla jest mega dobrze wyceniona. Elektryk nie jest dla każdego, trzeba też trochę zmienić styl podróży - ale dla kogoś kto jest otwarty na nowości to naprawdę nie jest problem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości był u mnie raz serwis mobilny wymienić plastikową płytkę przy lusterku która odstawała bardziej niż norma wskazuje i powodowała szum powietrza. Poza tym brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Zużycie prądu dla silnika Long Range 78.1kWh 498KM 366kW

Średni zasięg
440 km
Średni maksymalny zasięg
460 km
Średni minimalny zasięg
320 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
540 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
48,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
2,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,5 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Tesla Model 3 Sedan Facelifting 2023

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów