Dużą zaletą jest możliwość korzystania z superchargerów Tesli. Stawki za kWh są bezkonkurencyjne. Jest kilka irytujących detali, jak np. brak możliwości sparowania telefonu via android auto / apple carplay albo nadpobudliwość systemów bezpieczeństwa w trakcie jazdy na tempomacie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Reakcja na wciśniecie gazu jest bezbłędna. Kapitalne przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie ma skrzyni biegów :)
5,0
Układ jezdny
Ze względu na baterie pod podłogą środek ciężkości jest nisko. Auto jest przyklejone do jezdni - świetna trakcja, frajda na zakrętach :)
3,0
Karoseria
Słaba jakość lakieru: byle kamyk jest w stanie zostawić ślad na karoserii, na masce (wymienianej rok wcześniej) mam 4 odpryski i rysy, jakbym jej robił peeling. Pewnie stąd tyle białych egzemplarzy na drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Przyzwoite schowki po stronie pasażera i między przednimi fotelami. Odejmuję gwiazdkę za brak schowka na okulary przy lusterku i brak szufladek w schowkach środkowych (na szczęście do kupienia na chińskich platformach).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Możliwość włączania grzania i chłodzenia za pośrednictwem apki w telefonie - nie do przecenienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standard segmentu D. Płaska podłoga z tyłu robi robotę.
4,0
Wyciszenie
Całkiem przyzwoicie. W elektryku słychać dźwięki, których nie słychać przy silniku spalinowym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie prądu dla silnika Maximum Range 80.5kWh 441KM 324kW
Średni zasięg
417km
Średni maksymalny zasięg
530km
Średni minimalny zasięg
320km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
400km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
22,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
5,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania