Ocena kierowcy - Tesla Model S Couple Facelifting 2021
Grzegorz,
8 miesięcy temu
Silnik Long Range 100kWh 1020KM 750kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
74 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
1,86
56% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Jak działa - to jest szybki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wszechogarniające stuki i trzaski w kabinie, nierówne i niechlujne spasowanie zewnętrznej karoserii
Zawieszenie
: Właściwie to całkowita wymiana zawieszenia w całym aucie
Przeniesienie napędu
: Nie ruszył po update
2,0
Całokształt
NAJWAŻNIEJSZE - w zeszłym tygodniu udało mi się sprzedać wreszcie to... badziewie... zajęło mi to 5 miesięcy, współczuję nabywcy. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami, może ktoś z nich skorzysta. Wiem jedno - nigdy już nie kupię Tesli!!! To jest jakość wykonania … no nie wiem, poziom Trabanta, jak ktoś nie wie co to było - to katastrofalne auto z NRD. Jak czytam te super pozytywne opinie tu napisane o Tesli, to ... chyba to ktoś od dealera Tesli napisał. Mieliśmy w firmie dwie Tesle i to był koszmar... Ciekawe - dwa razy po update oprogramowanie auta nie można uruchomić i do serwisu. Ciekawe wytłumaczenie Pracownika - "Pan się nie martwi, wszyscy maja podobny problem, update się często sypie".
Wrażenia
2,0
Silnik
Jazda - super! Szybki bardzo. Ale - najpierw zasięg był na poziomie 380 km, a pod koniec - 310 km!! I nasze obie Tesle tak miały - a, jestem przed emeryturą i nie lubię mocno naciskać na pedał gazu. TO ŻENADA! Ktoś tu napisał zasięg 500 km - chyba na dwóch ładowaniach :))
5,0
Skrzynia biegów
SUPER - bo jej nie ma!
2,0
Układ jezdny
I tu jest problem - jak wszystko działa, jest bardzo dobrze. Ale u nas popsuło się już po 15tys km - stuki, chrobotanie w przednim zawieszeniu i do serwisu. A tu - co Panu stuka? Jest wszystko ok! Kultura obsługi - zero. Wsadziłem wreszcie kierownika wyjechaliśmy - no tak, stuka i to mocno. Szeregowy pracownik nic nie słyszał - może głuchy? nie wiem. Wymiana zawieszenia - 3 tygodnie!!!! Zacząłem narzekać i usłyszałem - Pan nie narzeka, inni dłużej czekają, ale będzie Pan zadowolony!! No nie byłem - wyjechałem i ... stuka ale inaczej, powrót do serwisu. Pracownik nie chce jechać na jazdę próbną, bo wszystko jest ok. Prawie siłą zmusiłem kierownika do ponownej jazdy - Boże dzięki Ci, USŁYSZAŁ - COŚ STUKA!!! Znów auto do serwisu i ... stało kolejny tydzień. OGÓLNIE - auto nie jest komfortowe, wręcz przeciwnie, czuć i to bardzo wszelkie nierówności - to nie Premium :)
1,0
Karoseria
I TU JEST KATASTROFA!!! Totalnie niespasowane auto - po 1,5 tys. km opuściły się drzwi od pasażera i ocierały się rogiem o karoserię. W serwisie 4 dni - i informacja od Pracownika, żebym ... przyjechał za około 5 tys. km bo wtedy opuszczą się drzwi od kierowcy i je poprawią. Pomyślałem - jaja sobie robi... nie robił. 3.9 tys. km opuściły się drzwi kierowcy - czyli pracownik prorok. Przy około 5 tys. km zaczęło trzeszczeć i skrzypieć pod fotelem pasażera - lekka nierówność lub skręt i trzaski. Znowu serwis - widzę, nie lubią mnie, znowu ten maruda przyjechał... no wierzyli, usiedli, poruszali się.. no skrzypi. Tydzień w serwisie, poprawili na tyle, że skrzypi ale mniej - "Panie, więcej tu nic nie zrobimy, tak musi być!" Było do końca. Przy 40 tys. km stuka tylna klapa - serwis pięć dni, poprawili - nadal stuka ale ciszej :))). OGÓLNIE - chyba od nowości coś zawsze skrzypiało i trzeszczało w kabinie - cóż, to TESLA :)
Komfort
1,0
Widoczność
Słaba - słupki i tylna szyba bardzo ogranicza widoczność. Katastrofalna Tesla Vision - niby masz mieć jeszcze 40 cm, a faktycznie masz.. 5 cm :) I raz lekko stuknąłem inne auto ...
1,0
Ergonomia
Ogólnie - obsługa auta jest na bardzo niskim poziomie. Siedzenia fatalne - bardzo niskiej jakości okładzina, bardzo krótkie podparcie podudzi, źle wyprofilowany zagłówek i nie ma regulacji. Taki poziom ergonomii sprzed .. 25 lat, no ale to Tesla :)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe- nierówne ogrzewanie kierownicy i to bardzo, podział strumienia nawiewu niby ok, ale w moim aucie z Niemiec z kółkami działało o niebo lepiej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest dobrze, ale te krótkie fotele niszczą ten komfort przestrzeni..
1,0
Wyciszenie
to ciekawe - silnik jest cichy, ale to niespasowanie elementów i ciągłe trzaski, skrzypienie jest o wiele gorsze do wytrzymania niż głośna praca silnika - lepiej jest wytrzymać głośny dźwięk silnika niż wszechogarniające Cię stuki wewnątrz kabiny .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pb i oleju nie lejesz, co z tego jak awarie zmuszają Cię do ciągłych wizyt w serwisie, który ... ma Cię w ... no nie napiszę :)
1,0
Stosunek jakość/cena
Chciałbym nie dać żadnej gwiazdki - ale nie ma takiej możliwości, wystarczy spojrzeć ile Tesla traci w pierwszym roku od zakupu - koszmar.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przyznam się - nie chciało mi się już wszystkich opisywać. Auto było w całym okresie kilkanaście razy w serwisie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dodatkowo po 60 tys. km wymiana tylnego zawieszenia
Zużycie prądu dla silnika Long Range 100kWh 1020KM 750kW
Średni zasięg
393km
Średni maksymalny zasięg
420km
Średni minimalny zasięg
320km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
440km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
30,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
6,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania