Tesla Y to bardzo udany model, choć nie obyło się bez minusów. Zaskakują: wykończenie, osiągi oraz imponujące wyposażenie, jednak najsłabszym punktem jest zawieszenie, które jest dosyć twarde. Relacja ceny do jakości jest dosyć adekwatna, a samo auto próbuje być limuzyną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka zdecydowanie na plus. Gwarantuje ona imponujące przyspieszenie i dynamikę, a do tego jest oszczędna. Przeciętnie na 100km zużywa 17-18kwh, co zważając na masę pojazdu i wymiary jest bardzo dobrym wynikiem
5,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde, co szczególnie odczują podróżujący z tyłu. Na autostradzie nie odczuje się wstrząsów, ale Tesla daje znać o dziurach nawet na lekko podziurawionych nawierzchniach.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o ergonomię we wnętrzu to jest ona zdecydowanie na plus, jednak odejmuję gwiazdkę za zawarcie większości funkcji w menu centralnego ekranu, co jest uciążliwe dla kierowcy podczas jazdy. Nawet schowek można otworzyć tylko przez przycisk na kierownicy lub komendę głosową!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tesla model Y zaskakuje przestronnością w kabinie. Mimo że tunel na nogi dla pasażera z przodu jest trochę niekorzystnie uformowany (przez co trzeba trochę cofnąć fotel) to dla pasażera z tyłu pozostaje ogrom miejsca. Osoba o wzroście powyżej 180cm może się wygodnie rozsiąść z przodu, a pasażer z tyłu może nawet wyciągnąć prosto nogi pod fotel.
5,0
Wyciszenie
Pomimo że Tesla Y jest ogółem cicha, to bardzo dobre wyciszenie sprawia, iż długie trasy po autostradach są naprawdę konfortowe. Czuć w zasadzie jedynie ciche toczenie się kół (ewentualnie podmuchy wiatru)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie prądu dla silnika Long Range 75kWh 351KM 258kW
Średni zasięg
437km
Średni maksymalny zasięg
460km
Średni minimalny zasięg
390km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
460km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
8,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania