Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Hatchback

thomb, 9 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis II Hatchback 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto bardzo porządnie zrobione. Porównywałem z konkurencją i wypada bardzo dobrze. Wiadomo zawsze są plusy i minusy ale Avensis daje radę. Silnik prężny i ekonomiczny, wnętrze świetnie wykonane i estetyczne, kufer spory. Zawieszenie również na plus. Przez 30tys. km przejechanych do tej pory po polskich drogach nie miałem awarii czy niesprawności a amortyzatory mam ciągle na 80%. Jedyne minusy dla mnie to jazda przy większych prędkościach, szczególnie na nierównych drogach, przestaje być przyjemna, głównie za sprawą wrażliwego układu kierowniczego i sporych bocznych oporów powietrza (silniejsze powiewy lubią przemieszczać auto). Układ kierowniczy daje się we znaki również we wszelkiego rodzaju koleinach, jest bardzo wrażliwy (szczególnie przy twardych oponach). Gdyby biegi wchodziły mniej opornie, również byłoby przyjemniej ale tutaj nie jest źle, w zasadzie tylko wsteczny mnie notorycznie drażni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na te parametry radzi sobie całkiem dobrze. W miarę zrywny i w miarę ekonomiczny, biorąc pod uwagę gabaryty auta.
3,0
Skrzynia biegów
Mogłoby być lepiej. Ma tendencję do przycinania niektórych biegów, głównie wstecznego (być może tylko mój egzemplarz). Poza tym biegi wchodzą z lekkim oporem ale można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Wysoko środek ciężkości ale zawieszenie zadziwiająco stabilne. Przy dobrych oponach można pozwolić sobie na dość dużo (pomimo obiegowych opinii o Avensis). Jest średnio twardo, nie buja, nie pływa. Większość nierówności nie odbija się na kręgosłupach podróżujących. Komfortowe i trwałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Co trzeba widać. Tył jakoś przesadnie nie jest odsłonięty ale dramatu nie ma.
5,0
Ergonomia
Jest dobrze, nie ma tutaj nic co by mnie drażniło albo z czym miałbym problem. Gniazdo zapalniczki z przodu jest ciut niefortunnie umieszczone ale do przeżycia. Duży schowek środkowy jest dużym plusem, przydałby się jeszcze jeden koło kierownicy np. na okulary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Mogłoby być ciszej przy wyższych prędkościach nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczająco miejsca dla czwórki dorosłych ludzi do dłuższej podróży w całkiem komfortowych warunkach. Kierowca przy 190cm mieści się bez problemu ale siedzi się dość wysoko (fotele nie opuszczają się zbyt nisko).
4,0
Wyciszenie
Do 80km/h jest super, później różnie w zależności od wiatru i obrotów silnika. Generalnie jest dobrze wyciszona ale mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oprócz paliwa, którego, nawiasem mówiąc, nie bierze nadmiernie, przez 30tys. km nie miałem dodatkowych kosztów (poza, oczywiście, wymianą oleju i filtrów). Części (z tego co patrzyłem) w przeciętnych cenach. Co do spalania, jeżdżę głównie za miastem i przy płynnej jeździe średnio nie przekraczam 7l, w mieście ponad 8 do 9 w zależności od korków. Na trasie przy prędkościach 70-80km/h, można śmiało zejść w okolicę 6 a nawet mniej. Sporo zaczyna palić dopiero powyżej 140km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zanotowałem żadnych, nawet żarówka mi się jeszcze nie spaliła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Hatchback