Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Staszek70, 3 miesiące temu
Silnik 1.6 D-4D 112KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wystarczająco elastyczny i dynamiczny , oraz bardzo trwały i oszczędny .
Układ hamulcowy : Bardzo sprawny .
Zawieszenie : Uważam że jest komfortowe choć nie za miękkie .
4,0
Całokształt
Mam moją Toyotę od niedawna bo kupiłem ją w Kwietniu 2025 r , z przebiegiem 163 tyś . km . Autko samo w sobie jest bardzo dobre i mechanicznie śmiga bez zarzutów . Długo chodziło mi po głowie kupno tego właśnie modelu , ale z benzynowym silnikiem 1.8 jednak życie napisało inny scenariusz i mam diesla 1.6 D4D z silnikiem N47 od BMW . Jednak Toyota po zaimplementowaniu tej jednostki napędowej od Niemców dodała własny osprzęt dzięki czemu silnik teraz pracuje bezawaryjnie gdyż łańcuchy rozrządu również Toyota dodała od siebie i jest teraz lepszej jakości . Tak że teraz jest to pojazd godny uwagi i bardzo mało awaryjny z tym silnikiem a do tego w zupełności wystarczająco dynamicznym żeby sprawnie pokonywać kilometry i z niewielkim spalaniem co bardzo obniża koszty eksploatacyjne samochodu co cieszy , Ale ............ Ale też są mankamenty i te największe moim zdaniem to Widoczność , gdzie przednia szyba jest góra zbyt nisko i ucina widoczność , do tego lusterko wsteczne mocno utrudnia i zasłania pole widzenia i te grubaśne słupki . Siedzenia , a zwłaszcza dla kierowcy to mankament uważam osobiście bardzo duży . Samochód ,, Podobno " zaprojektowany na Europę i dla Europejczyka a ma za krótkie siedziska które są za wąskie i to zdecydowanie . Poza tym skrzydełka siedziska są zbyt twarde i wpijają się w uda tak że ja po 200 km trasy mam skurcze ud i boli mnie tyłek ! - Jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie jechało mi się tak Kiepsko ! . Jestem siedzeniami Avensisa Bardzo Rozczarowany bo póki co za mną 3,5 tyś km , a już zaczynam się zastanawiać czy aby tym zakupem nie popełniłem błędu . Przede mną niedługo podróż około 2300 km w jedną stronę i po tej trasie zapadnie ostateczna decyzja czy Toyota zostanie czy pójdzie do sprzedania . Nie jestem jakiś specjalnie duży ( 175 cm ?) czy gruby i np. super do tej pory mi się jeździło Oplem Corsa C z 2006 roku i pomimo że to autko miało 18 lat to siedziało się mi w nim Bardzo wygodnie bo miało rewelacyjne choć proste siedzenia i bardzo wygodne , A w Toyocie Avensis póki co mam poważny dyskomfort na tych siedzeniach . Dużym mankamentem tego siedzenia kierowcy jest jego wysokość a spowodowało to jego mocowanie do podłogi , a raczej jakby takiej poprzecznej belki wysokości 10 -12 cm co spowodowało mocne podwyższenie całego siedziska i tyk samym ograniczenie widoczności . To siedzenie kierowcy z jego mocowaniem uważam za największy defekt tego modelu . Poza tym samochód godny polecenia , ale z wadami żeby nie było za kolorowo do których należy jeszcze dodać plastikową obudowę grodzi która zamiast prostej ścianki ma jakieś wygibasy które może i ładnie wyglądają , Ale przeszkadzają lewej nodze ( Mam Anglika z kierownica po prawej stronie ) i nie pozwalają na jej swobodne wyprostowanie gdyż ten cholerny plastik po prostu uwiera uciążliwie w łydkę i nic z tym zrobić się nie da . Dużo ludzi pisze o tych siedzeniach że przez to samochód nie nadaje się na dalekie trasy bo są niewygodne i ja się pod tym podpisuję że siedzenie kierowcy to jego Męka pańska . Albo to jakoś ogarnę i się w jakimś stopniu przyzwyczaję , Albo wymienię siedzenie lub ostatecznie sprzedam i kupię coś naprawdę z siedziskami dla Europejczyka , a nie dla drobnego Azjaty . Jednak całokształt samochodu jest jak najbardziej OK i godny polecenia . Po powrocie z dalekiej trasy dodam korektę opinii .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o dziwo w zupełności wystarczająco elastyczny i dynamiczny oraz bardzo oszczędny a do tego cicho pracuje i się nie psuje . Bajka .
4,0
Skrzynia biegów
Dwójka mi cały czas haczy i cała w sumie nie jest jakos mocno precyzyjna z tym wrzucaniem biegów , Ale tragedii jakiejś wielkiej nie ma .
4,0
Układ jezdny
Jest powiedział bym poprawny . Przy szybszej jeździe po łukach i szybkich zakrętach samochód nie jest jak przyklejony do drogi , ale daje radę choć lekko nerwowo potrafi się zachować .
4,0
Karoseria
Bardzo cienka blacha .przez co cała konstrukcja bryły samochodu nie jest tak sztywna jak w np. Fordzie czy Passacie , ale nie ma tragedii . ............. Lakier od samego patrzenia się rysuje .
Komfort
3,0
Widoczność
Moim zdaniem jednak jest po prostu słaba zarówno przez szyby jak i lusterkach , co w dużej mierze powoduje felerne przednie siedzenie kierowcy które jest zbyt wysoko zamontowane i dzięki temu obcina nam widoczność w górnej strefie przedniej szyby , ale i też w lusterkach ściętych w kształcie jakby łezki co ogranicza widoczność . Do tyłu też za dobrze nie jest , mała tylna szyba i te grubaśne tylne słupki ! . Bardziej przydały by się duże lusterka w owalnym kształcie co zdecydowanie poprawiło by widoczność .
4,0
Ergonomia
Hmm , hamulec ręczny czy gniazdo zapalniczki jak i porty USB mogli dać w bardziej widocznym i przystępnym miejscu , a nie je chować po ,, kątach " Za to Kierownica nie dość że ładna to bardzo ergonomiczna . Na wzmiankę też zasługują relingi dachowe . Pojazd w wersji Kombi , a belki o rozstawie około 70 - 80 cm MAX !!! - To Po prostu jakieś Nieporozumienie jest ! . Nie maja żadnej regulacji i nie można ich przesunąć dalej tak aby długi przedmiot leżał na nich stabilnie , np. 5-cio metrowy kajak .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W sumie to nie ma się do czego specjalnie doczepić .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy będzie trochę jakby ciasnawo i nie ma jakiegoś specjalnie rozmachu na tylnym siedzeniu które to jest super wykonane , ale ma zbyt krótkie siedzisko , to samo fotele przednie . Ogólnie samochód w wersji kombi jest długi , ale jednak niezbyt szeroki . Może nie jest tak że czujemy się jakoś mocno pościskani , Ale mogło by być tak jak np. w Passacie czy Skodzie gdzie jest zdecydowanie szerzej a przez to po prostu wygodniej i zdecydowanie bardziej komfortowo .
5,0
Wyciszenie
Pomijając belki na dachu czy uszczelkę z lewej strony przy drzwiach lub oknie skąd dobiega syk powietrza w miarę jak przyśpieszamy , to wszystko jest OK .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali i się nie psuje więc nie generuje większych kosztów utrzymania . Jedynie zwykłe standardowe wymiany eksploatacyjne . Jest naprawdę Bardzo Dobrze .
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że stosunek ceny do tego co dostajemy jest bardzo dobry .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje póki co .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważniejszych usterek i niech tak zostanie .

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-4D 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39

Toyota Avensis III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów