Inne
: fotel kierowcy - koszmarnie niewygodny, spryskiwacze szyby przedniej, brak oświetlenia postojowego, fatalny nawiew powietrza z przodu pojazdy, brak schowka na okulary p-słoneczne (!),
4,0
Całokształt
Zacznę od tego, że to nie jest "wyścigówka" a jednak bardziej samochód dla księgowego, ale jest jak jest i szcunek dla księgowych. Osobiście jeździłem wieloma autami różnych marek - myślę, że 15-20 różnych z różnymi motorami (z dieslem i benzynowe), a w tym: Renault 5 i Chamade, Peugeot 205, Toyota Corolla i Yaris, VW Golf (mile wspominam Golfa II 1,8i) i Passat, Ford Focus i Mondeo, Opel Astra, Mitsubishi ASX, więc na tej podst. szału z mojego doświadczenia nie ma, i dlatego wydawało mi się, że Camry nim będzie! I ...?! Niestety nie jest! Teoretycznie jest to najwyższy model z tych, które użytkowałem dłużej niż 6 miesięcy, ale pomimo oczywistych zalet ma równie oczywiste i dokuczliwe dla kierowcy wady. Camry mam w wersji podstawowej, czyli Comfort.
Zalety: motor - dość dynamiczny z bardzo zadawalającym apetytem na paliwo, przynajmniej w porównaniu do moich wcześniejszych aut, Mam "ciężką nogę" i pomimo tego nie mam problemu, żeby zmieścić się ze spaleniem w mieście 5,5 - 6,5 l/100 km. Wg mnie przy motorze 2,5l to jest bardzo dobry wynik. W trasie przy bardzo szybkiej jeździe (ok. 190 km/godz. na niemieckich autostradach) zużycie było ok. 7,7 l/100 km.
A teraz wady: (1) fotel kierowcy - koszmar, po prostu niewygodny, po 150 km ciągłej jazdy można och...jeć z bólu pleców - w serwisie po moim pytaniu, czy można je wymienić, powiedziano mi że nie, i żebym się cieszył, że to nie jest jak w Corolli, ba tam jest dopiero masakra! (2) automat wycieraczek - co to jest (?), ani na czas, ani na wielkość opadu - w Mondeo (też wersja podstawowa - Trend) działa to perfekcyjnie; (3) brak sygnalizacji o zbliżającym się przeglądzie po kolejnych limitowanych przebiegach - dzisiaj (?!), kiedy to w każdym "badziewiastym" pojeździe jest to w standardzie a w tzw. marce premium nie ma - ludzie, o co chodzi, trzeba się przyglądać licznikowi!?
(4) brak ergonomicznego schowka na okulary p-słoneczne (w Mondeo jest!); (5) opuszczanie oparć siedzeń w tylnym rzędzie z komory bagażnika ale oczywiście po jego otwarciu - bardzo niewygodne; (6) nawiewy powietrza z przodu kabiny - bardzo ograniczony zakres - najczęściej wieją na twarz kierowcy i pasażera i niekoniecznie jest to komfortowe; (7) spryskiwacze szyby przedniej - noż qwa w maluch tak działały, dno ()! i seriws twierdzi, że ja mi się to niepodobna to trzeba zmienić dysze - nice!;
(8) zdarzyło mi się, że auto zamknęło mi się samoistnie (kluczyk był wewnątrz) po jego opuszczeniu - musiałem skorzystać z assistance , żeby je otworzyć; (9) brak oświetlenia pojazdu podczas otwierania i zamykania, szczególnie oczywiście istotne w ciemnościach;
W sumie "so so", niestety ale ubolewam nad tym!
Wrażenia
4,0
Silnik
nieźle
4,0
Skrzynia biegów
nieźle ale chyba za bardzo głośno
3,0
Układ jezdny
może byś, szału nie ma
3,0
Karoseria
na razie nie wiem, ma auto dopiero 2,5 roku
Komfort
4,0
Widoczność
w sumie przyzwoita, jest ok.
2,0
Ergonomia
dla kierowcy licho - fotel masakra
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dostatecznie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dość wygodnie
3,0
Wyciszenie
do przyjęcia ale szału nie ma
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa przy motorze 2,5 l jest bardzo ok!
4,0
Stosunek jakość/cena
udało mi się kupić prawie 3 lata temu nowe auta za 150k pln - i to jest ok. ale dzisiaj chyba bym tego nie zrobił
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
[l/100km]