Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Piotrek, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Beznadziejne radio!!! Po długim lewarku to największy mankament tego samochodu. Nie wyszukuje częstotliwości w trasie, trzeba dostrajać, gubi częstotliwość nawet w mieście, brak \"gwizdków\" (głośników wysokotonowych)to porażka, dźwięk jak z radyjka na baterie, szkoda komentować...
3,0
Całokształt
Za całokształt 3 ponieważ jest to przeciętny samochód bez charakteru. Mało awaryjny, można pewnie jechać z punktu A do B nie mysląc czy się w trasie nie rozkraczy. Solidne wozidło tyłka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na zimnym silniku trochę wyje ale w Astrze II miałem to samo. Jak się rozgrzeje jest cicho. Jedynka bardzo krótka, nie ma szans bez stresu szybko włączyć się do ruchu, w Leonie TDI było lepiej. Elastyczność dobra do spokojnej i oszczędnej jazdy. Jak chce się normalnie przyspieszać to dopiero powyżej 4 tyś. ale na trasie na obrotach już całkiem dobrze sobie radzi i wstydu nie ma. Moment za wysoko bo przy 4800 obr. a w Astrze jest przy 3800. Na wysokich obrotach trochę czuc że ma 10 koni więcej od Astry. ocena 4
3,0
Skrzynia biegów
Lewarek od biegów to porażka, chyba w starze jest krótszy!!! Wsteczny zgrzyta prawie zawsze i wszyscy dookoła odwracają sie i patrzą co sie dzieje. Zmiana z jedynki na dwójke często powoduje szarpnięcie. ocena 3
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, jest sztywna ale ładnie tłumi nasze nierówności. Co prawda Astra trzymała się lepiej drogi ale miałem sportowe zawieszenie. Ogólnie jest ok. ocena 4
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze ale mam wrażenie, że w Astrze i Leonie pomimo dłuższych tylnych szyb było lepiej. Zaokrąglona szyba z tyłu troche przekłamuje odległość przy cofaniu. Wyciraczka tylnej szyby porażka, dlaczego nie zrobili pełnej tylko 2/3? ocena 4
3,0
Ergonomia
Radio za wysoko utrudnia obsługę, w Astrze i Leonie miałem sterowanie w kierownicy. Brak podświetlenia do niektórych przycisków. Denerwujący inny kolr podświetlenia deski i kokpitu. W Leonie czerwone podświetlenie przeniesione z Audi świetne. Podświetlanie deski i ustawianie natężenia niezbyt przemyślane. Na dzień trzeba rozjaśniac bo nic nie widać. ocena 3
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaba wydajność wentylacji i kiepskie pokrętła. Klima manualna trochę słaba porównywalna do tej w Astrze. W Leonie świetny climatronic. ocena 3
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca chyba najwięcej z konkurencji ale tylko z tyłu, przód na podobnym poziomie. Mam 186cm wzrostu i przy dłuższej trasie boli mnie prawa noga w kostce i kolanie. Siedzi się dosyć wysoko przy maksymalnie opuszczonym fotelu. Kolana wiszą w powieytrzu zamiast opierać się na siedzeniu, pedały za blisko i noga na gazie, w kostce jest cały czas mocno wygieta. Astra i Leon bez konkurencji. ocena 3 za nie wygodną pozycję kierowcy
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, troche głośniej powyżej 130km/h ale lepiej niż w Astrze ale tam było o niebo lepsze radio, które w trasie zagłuszało hałas, nie mówiąc o tym w Leonie (fabryczne 8 głośników i subwoofer + piękny, czysty dźwięk) ocena 4
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie Leon TDI (trasa 4,5-5l/100, miasto 6-7l/100) ale słabiej od Astry. Chcesz \"rzadko\" tankować? Po miescie trzeba jeździć jak emeryt, do 3 tyś. obr. wtedy można zejść do 8l/100, chcesz jeździć normalnie to tylko powyżej 4 tyś. obr. ale wtedy spalanie 10l/100. Na trasie porównywalne do Astry ale troszkę wyższe 7-7,5 l/100 (przykładowa trasa nad morze z częstym wyprzedzaniem i prędkością momentami 140km/h) ocena 4
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być poza kosztami elektroniki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie podświetlenie kokpitu (3 żarówki po 20 zł/szt w serwisie + wymiana 60zł)i zarówka od postojówek. Podświetlenie zrobił mi za 30 zł z żarówkami mechanik w serwisie :))) prawie na oczach pseudo doradców
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sonda lambda (pierwsza na kolektorze wylotowym). Koszt sondy 105 zł oryginalna używka. Oczywiście taką założyłem. Nowa na allegro, japońska 370-450zł (Boscha podobno nie działają dobrze), w serwisie 904 zł KOSZMAR!!! Powiązanie niektórych usterek silnika z systemem TRC i VSC(toyotowe ESP) to porażka. Jak padnie sonda to komputer od razu wyłącza te systemy. Omijac serwisy. Po podłączeniu pod komputer 140zł powiedzieli, że to przypadkowa usterka i może się pojawiać :)))) \"przypadkowa usterka\" :))) Pan Daniel elektromechanik za 40 zł od razu pokazał mi na kompie nie działającą pierwszą sondę lambda, wymiana z kasowaniem błedu drugie 40 zł. Jadę z faktura wyśmiac gamonia z serwisu, niech mi wytłumaczy \"przypadkową usterkę\" przy szefie serwisu ;)))

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów