Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Kuba,
6 miesięcy temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
170 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Silnik mega szybko wbija sie na obroty na 2 mozna jechac lekko ponad 100 wiec idealny do testowania rekordow
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Japoniec jak japoniec
4,0
Całokształt
Posiadam corolke 3 miesiace jezt to moje 1 auto generalnie naprawde jest super spalanie w miescie 10-11 zalezy od jazdy ja lubie sobie przycisnac mysle ze mozna by bylo ponizej 10 jak nie jezdzi sie w korkach silnik jest super wiec dlaczego 4 gwiazdki? jak zalejesz slaby olej lub za malo=panewka bye bye i remoncik za 13k wiec trzeba uwazac skrzynia niesamowicie krotka i ta blacha jak w kazdym japoncu ktora pp gnije wiec jak kuoywac to z historia konserwacji i wymian olejowych
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super szybciutko wkreca sie na obroty wytrzymaly pracuje lekko jak diesel ale to normalne wspanialy dzwiek przy gazowaniu szczegolnie przy przelotowym wydechu
4,0
Skrzynia biegów
Krotka skrzynia pamietajac ze trzeba trzymac sie powyzej 2k obrotow to w miescie uzywasz tylko 1-4 wyjezdzanie poza miasto to samobojstwo 120kmh to juz 4k obrotow wiec marnujesz silnik i powoli gluchniesz miedzy 5 a 6 jest 400obrotow roznicy tez nie za dobrze skrzynie mozna przelozyc z innego auta nie pamietam tylko z jakiego
4,0
Układ jezdny
Porownujac do celici ts to jest kiepsko mniej czula kierownica slabsze zawieszenie ale jednak tez mniejsza cena wiec czego wymagac byc moze w poliftach jest lepiej aczkolwiek tego nie wiem
3,0
Karoseria
Japonska blacha co tu mozna powiedziec gnije i tyle u mnie dla przykladu progi i caly przod sa zdrowe ale tyl? Tragedia podwozie wyglada jak osrane w nadwoziu tylko nadkole wiec jak na japonca tragedi nie ma ale nie jest tez super
Komfort
5,0
Widoczność
180 wzrostu nie mam problemu z widocznoscia lusterko kierowcy jest zakrzywione na lewej koncowce co polepsza widocznosc na tyl
4,0
Ergonomia
Jak jestes przygotowany na spalanie to nic cie nie powinno zaskoczyc
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest git panel od klimy dziala bez problemu jest opcja wyboru temperatury nawiewu (zmiana co 0.5C°) sa rozne tryby typu okno tyl okno przod i inne pierdoly
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersa 3d uwielbiam wieksze drzwi niz w wersji 5d z tylu tez jest sporo miejsca ze bez problemu mozna jechac w 5 osob bagaznik jak w hatchbacku pare walizek sie zmiesci ale nie oczekujmy cudow
2,0
Wyciszenie
Jest slabo ale kto kupuje taki samochod zeby bylo cicho? W miescie jest super ale w trasie te buczenie na 4k obrotow jest upierdliwe i nie przyjemne auto stricte pod miasto
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie czesci procz skrzyni i silnika od zwyklych corolli (1.4-1.6-2.0) czyli taniej od wody ale urywam gwiazdke za koszty naprawy silnika/skrzyni jak cos sie stanie i za paliwo
5,0
Stosunek jakość/cena
Za okolo 15k macie super sleepera ktory porobi nie jedne bmw czy audi silnik stworzony z wspolpraca z yamaha auto bedzie drozec z roku na rok na pierwsze auto idealny mysle ze koledzy niezle postawia oczy jak corolka wpadnie w lift
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Procz pompy powietrza wtornego ktora kosztuje okolo 3k w aso to wszystko super
Pompy nie wymieniam bo to glupia ekologia nic sie nie dzieje jak nie dziala wiec prosze nie panikowac PAMIETAJCIE gdy pali sie check engine ZAWSZE pala sie tez kontrolki "vsc" i "trc" nie ma znqczenia przez co pali sie check systemy nie dzialaja ale po usunieciu checku dzialaja bez zarzutu dopoki ponownie sie nie zapali
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 miesiace zero problemow
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
[l/100km]