Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Land Cruiser V

PWS, 1 miesiąc temu
Silnik 4.5D V8 235KM 173kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 400 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Land Cruiser V 4.5D V8 235KM 173kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,86
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : zaskakująco dynamiczne auto
Zawieszenie : świetnie się sprawuje w terenie i jednocześnie znakomicie trzyma się drogi na asfalcie - a auto jest przecież na ramie
5,0
Całokształt
Moja wersja to 4,5L diesel 284KM (tutaj tego silnika nie ma). Miałem sporo różnych aut - to jest absolutnie najlepsze. Świetne w teren i na autostradę (poleci do 220/h). Duże, wręcz majestatyczne, waży swoje - 2,7t. Przyspieszenie 8s do 100. Wrażenie jakby się jechało siedząc na wygodnej kanapie (rozmiar robi swoje). Trasa 1000 km to żaden problem, w tym aucie nie czuję żebym się takim dystansem męczył. Świetnie trzyma się drogi (stały napęd 4x4). W zasadzie się nie psuje - przez 15 lat wymieniałem tylko części eksploatacyjne i elementy zawieszenia (gumy, wahacz, zaciski hamulcowe), ostatnio pojawiła się pierwsza rdza na progu. Rama nie była przez Toyotę zabezpieczana przed korozją więc w pewnym momencie pewnie trzeba będzie takie zabezpieczenie zrobić samodzielnie. Mój Land ma akurat najkorzystniejszą konfigurację (jest bez hydraulicznej regulacji zawieszeń, która może z czasem sprawiać różne problemy i bez DPF, który pojawił się od 2012r.) Jeżdżę egzemplarzem który ma już 17 lat, kupowałem go 15 lat temu i nie mam pomysłu na co mógłbym zmienić - nie ma na rynku niczego co by było porównywalnie dobre. To jest jedno z ostatnich prawdziwych aut, w swojej klasie chyba szczytowe osiągnięcie klasycznej motoryzacji - jeździłem G klasą i Defenderem i według mnie Land Cruiser z nimi wygrywa (poza terenami górskimi gdzie krótsza G klasa lepiej sobie radzi). Oczywiście auto pali swoje - na trasie przy 100/h ok 10L, przy 120-140 na autostradzie 11-12 L. Jak się przyciśnie 180 to 16,5. Miasto to 14-15L. Części są dostępne i nie są przesadnie drogie.
Wrażenia
5,0
Silnik
mam wersję 4,5 diesel 284KM - odpowiednia moc, świetny moment obrotowy, trwałość - dobrze serwisowany powinien przejechać 700-800 tys
5,0
Skrzynia biegów
dobrze zestrojona
5,0
Układ jezdny
super w teren i na trasę
5,0
Karoseria
jakość Toyoty
Komfort
4,0
Widoczność
na początku trzeba się przyzwyczaić do rozmiaru (są czujniki parkowania i kamera cofania co ułatwia nieco sprawę). Mnie nauka kosztowała stłuczony wkład lusterka
5,0
Ergonomia
żona skarży się że do bagażnika wysoko wkłada się zakupy co jest dla niej niekomfortowe. Ja szczerze mówiąc nie zauważam tego problemu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
naprawdę dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ma 2,7t więc swoje musi spalić. Niektóre części bywają drogie ale generalnie nie jest źle i co najważniejsze auto praktycznie się nie psuje
5,0
Stosunek jakość/cena
oczywiści wolałbym żeby było taniej ale jakość jest naprawdę najwyższa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
praktycznie bezawaryjny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie psuje się

On - zużycie paliwa dla silnika 4.5D V8 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Land Cruiser V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów