Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Previa I

Michał, 12 lat temu
Silnik 2.4 132KM 97kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 344 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po blisko 20 latach użytkowania prze nieznanych mi poprzednich właścicieli, silnik i układ napędowy nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Kontrolka sygnalizujaca konieczność wymieny oleju - dlaczego nie ma jej we wszystkich samochodach?!?!?!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Po przebiegu 346 tys.km tylne sprężyny (390zł/ 2 szt.) należało wymienić.
5,0
Całokształt
Po zakupie Previi zacząłem zastanawiać się jaki samochód mógłby ją godnie zastąpić na miejscu dużego wozu rodzinno/firmowego? Po 10 miesiącach zastanawiam się nadal. Jedyny samochód, z którym sie spotkałem, gdzie pasażerowie kłócą się o to kto ma siedzieć z tyłu. Po długiej wyczerpującej trasie następnego dnia wsiadam do niej z uśmiechem. Wyjazd z paczką znajomych to tzw.: wesoły autobus lub baletowóz. Atuo ma niepowtarzalny charakter i stylistykę. Zaryzykuję stwierdzenie, że jest jedynym kultowym minivanem. Wywołuje pozytywne emocje. Mój mechanik powiedział, że to jeden z niewielu samochodów, przy którym pracując nie podrapiesz sobie rąk. Silnik umieszczony centralnie, napęd na koła tylne. Co tu więcej pisać? Źli ludzie takimi nie jeżdżą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto kupiłem w 2011r z przebiegiem 320 tys.km. Pierwszy mój samochód (siódmy w ogóle) do którego wlewam gaz lub benzynę i jeżdżę z przyjemnością. Po 19 latach i 3 właścicielach w Polsce (nie wiem ilu było w Niemczech - samochód sprowadzony w 2005r) silnik pracuje równo, odpala, nie cieknie, nie kopci, nie żre oleju. Po prostu wzorowo. Rozpędza się przyzwoicie już od najniższych obrotów, aczkolwiek przy komplecie pasażerów (u mnie- 7) brakuje trochę mocy do dynamicznej jazdy. Zastosowany łańcuch rozrządu redukuje kosztowne wydatki. Obsługa ogranicza się właściwie do wymiany płynów - wszystkie zbiorniki dostepne pod maską.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana przyzwoicie. Trzeci bieg idealny do wyprzedzania, chociaż przy prędkościach 120-130 km/h da się wyprzedzać na 4 i na 5 biegu.
5,0
Układ jezdny
Silnik umieszczony centralnie, napęd na koła tylne. Co tu więcej pisać? :) Czekam aż spadnie śnieg.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała we wszystkich kierunkach prócz podłogi, rzecz jana. Samochód ma dwa szyberdachy. Lustra boczne jak w autokarze.
5,0
Ergonomia
U kierowcy wszystko poprawnie i pod ręką. Nie ma fizycznej możliwości sięgnąć z fotela pasażera do schowka, bez odpinania pasów (chyba, że ktoś ma baaardzo długie ręce).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po włączeniu wentylacji ne przednich fotelach wieje jak na motocyklu, szyba przednia odparowuje po kilku minutach (listopad, deszcz, 4 st.C, noc pod chmurką). Niestety nie przetestowałem jeszcze klimatyzacji (pęknieta chłodnica). Ogrzewanie osobne na przód i na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny samochód, z którym sie spotkałem, gdzie pasażerowie kłócą się o to kto ma siedzieć z tyłu. Wersje z obrotowymi foleami w środkowym rzędzie to po prosu rewelacja. Dzieci mogą sobie swobodnie chodzić we wnetrzu. Kierowca (175 cm wzrostu) może, bez wysiadania, nie tracąc godności ani na chwilę, przejść na tylną kanapę.
3,0
Wyciszenie
Po uruchomieniu silnika przypominają się wrażenia z lotu samolotem. Po dłuższej jeździe (trasa ok. 6h) nadal słychać w głowie odgłos silnika. Trochę męczące, ale można wybaczyć. Następnego dnia wsiadam do niej z uśmiechem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda po mieście - do przełknięcia 16,5l LPG/100km. Na trasie i wjeździe mieszanej jest dobrze od 11,7 do 13,5l LPG/100km. Naprawy ograniczają się do wymiany części eksploatacyjnych np. klocki ham 90zł/komplet.
5,0
Stosunek jakość/cena
Do zakupu Previi I gen. namówiła mnie Żona. Obawiałem się, że 19 letnie auto japońskie to bedzie skarbonka bez dna. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Jak za tak duży pojazad i wyposażenie cena wywołuje uśmiech i niedowierzanie. Japońskie wykonaie, materiały i wbrew pozorom prosta konstrukcja nasuwają mi myśl: nigdy więcej auta francuskiego (wcześniej miałem m.in. renówki).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę skrzypią plastiki w części pasażerskiej i bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. JAK KTOŚ SIĘ NIE ZNA, NIECH NIE DOTYKA PREVII, TO BĘDZIE JEŹDZIŁA. Silnik bezobsługowy- bezproblemowy. 2. Drobna rada: jeżeli masz jakieś wątpliwości i musisz pojechać do warsztatu, kiedy mechanik, chcąc zajrzeć do komry silnika, zagląda pod maskę- patrz punkt pierwszy.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Previa I

Liczba wpisów: 6

Toyota Previa I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Previa I