Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

similar, 17 godzin temu
Silnik 1.6 i 102KM 75kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf V Hatchback 1.6 i 102KM 75kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moje pierwsze zachodnie nowe auto – kupione w 2008 roku jako nowe – wersja Style, benzyna 1,6 mpi, 102KM mocy. Silnik głośny, mało nowoczesny, mało oszczędny, pamiętający jeszcze Golfa III, ale niezawodny i bezobsługowy – nie do zajechania praktycznie. Auto śliczne z wyglądu (taka łezka), ledowe lampy z tyłu, design łatwy do tuningu optycznego, spore w środku, komfortowe, dość dobrze wyposażone, słabo wyciszone, wyglądało nowocześnie i na szybsze niż było w rzeczywistości (9,5s do setki na pusto), bezawaryjne, niestety szybko korodujące (doły drzwi, ranty maski i klapy, progi, ranty błotników), bardzo miękki i łatwo rysujące się lakiery.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ten nie ma jakiś kolosalnych osiągów, sporo pali, jest dość głośny, ale za to jest też bezawaryjny i bezobsługowy.
5,0
Skrzynia biegów
Totalnie bezobsługowa, cicha, dobrze zestopniowana z silnikiem, bezawaryjna, twarda jak skała – a mając 25 lat raczej delikatnie się z nią wtedy nie obchodziłem…
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe, dość miękkie (ciut za bardzo), zawieszenie – przy 4 osobach na pokładzie z tyłu to już koło tylne chowało się w błotnik jak w Citroenach, ale zakrętów trzymał się ładnie.
4,0
Karoseria
Według mnie to oprócz Golfa II najładniejszy wizualnie Golf. Niestety po pewnym czasie karoseria łatwo rdzewiała jeśli się jej uprzednio odpowiednio nie zabezpieczyło (szczególnie drzwi i progi oraz ranty błotników).
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita – w każdym kierunku, obrys auta łatwo wyczuwalny mimo masywnego tylnego słupka i to bez cudów techniki w postaci czujników odległości czy kamerek 360 bez których obecni kierowcy nie potrafią się obejść…
5,0
Ergonomia
Jak w każdym ówczesnym aucie z grupy VAG – wzorcowa – od razu wiadomo gdzie co jest! Nie to co dziś – wszystko dotykowe, awaryjne i zawieszające się, albo schowane gdzie w przepastnych czeluściach przyklejonych na siłę tabletów…
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewało się w mgnieniu oka i schładzało równie szybko (wersja z klimatyzacją).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkość wnętrza wystarczająca jak na młodą rodzinę 2+1 i wakacyjny bagaż.
3,0
Wyciszenie
Golf V to dość głośny samochód przy prędkościach autostradowych – szczególnie kiepsko odizolowana jest komora silnika od wnętrza kabiny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1,6 sporo pali (nie dając jednocześnie jakiś oszałamiających osiągów z uwagi na spora masę auta, ale niezawodność w użytkowaniu to wynagradzała), ceny oryginalnych części zamiennych w ASO dość przystępne, duża ilość dobrych zamienników poza ASO, ogólna bezawaryjność tego auta pozwalała też na niezaglądanie do mechanika poza przeglądami okresowymi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego Golfa V była nieco wyższa od ówczesnej ceny KIA Ceed i ciut wyższa od ceny Opla Astry, porównywalna zaś z ówczesna ceną Focusa czy Citroena Xsary czy Peugeota 306 - więc uważam że nie było źle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza standardowymi przeglądami nie trzeba było w zasadzie zaglądać do mechanika (w ciągu 5 lat użytkowania tego auta – poza przeglądami zajrzałem tylko raz do ASO – na wymianę gniazdka zapalniczki… i to na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów