Układ elektryczny
: Świetne rozwiązanie, bo jest cicho i nic nie drga. Pierwszy elektryk.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Miękki lakier ale to jest wszędzie. Trzeba być bardziej uważnym.
5,0
Całokształt
Auto użytkowane na codzień przez 4 lata. Ładowane z paneli na dachu. Przez 4 lata zero problemów. Dziennie pokonuję 60 km, ale do jazdy "wkoło komina" czyli do 100 -120 km w jedną stronę też bez problemu się nadaje. Bardzo zwrotne ! Na miasto ideał. Siadasz i jedziesz. Przestronne i można się załadować z różnymi rzeczami po dach. Rower 29 cali mi wchodzi bez ściągnięcia koła :) Zużycie energii proporcjonalne do prędkości. Cóż, fizyki nie oszukasz. Czyli jadę przez miasto ok 20 km to zużyje jakieś 11-12 kWh/100 a jak autostradą to ok 13-14. Bardzo wygodne do codziennego użykowania, ze względu na bardzo dobrą wysokość siedzeń i dużo przestrzeni w tym przy otwieraniu drzwi. Ładowane co dwa dni 220 z gniazdka do 80% więc bateria jak nowa. Cóż latem zasięg do 400 km na 100% zimą realnie 250 km. Bardzo responsywny bo powoduje, że człowiek się czuje bezpiecznie przy takim przyspieszeniu (dotyczy wszystkich elektryków zapewne). Polecam na miasto jak ktoś ma panele to będzie bardzo zadowolony. Nie mam go wpiętego do sieci, przez jakieś to konto VW wiec nie mam problemów z panelem ani ze sterowaniem :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak to elektryczny. Wydajny i bez zarzutu.
5,0
Skrzynia biegów
Nawet nie wiem że jakaś jest.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się trzyma drogi, zawieszenie bez zarzutu.
3,0
Karoseria
Lakier miękki bez dwóch zdań. Wiec się rysuje. Po prostu trzeba uważać jak chcemy być bardziej eko.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyne co to boczne belki nie są najlepsze dla widoczności.
5,0
Ergonomia
Opisane powyżej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oszczędnie trzeba tym gospodarować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aż nadto dzięki czemu komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Elektryczny więc cicho jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się praktycznie nie serwisuje bo nie ma co .
5,0
Stosunek jakość/cena
Do miasta, przy ładowaniu z paneli idealne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic przez 4 lata i 70 000 km nie było robione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
Zużycie prądu dla silnika 45kWh 150KM 110kW
Średni zasięg
350km
Średni maksymalny zasięg
400km
Średni minimalny zasięg
300km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
350km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
10,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
0,4h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania