Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen ID.7 Tourer

Maciej M, 4 miesiące temu
Silnik 77kWh 286KM 210kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen ID.7 Tourer 77kWh 286KM 210kW od 2025 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niski Cx, silnik, pompa ciepła, travel assist i rekuperacja. Nie spodziewałem się iż w cyklu mieszanym przejadę 360km i zostanie mi jeszcze 160km zasięgu. To auto zaskakuje swoją efektywnością energatyczną prawie jak Tesla.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem jako następny uniwersalny wóz z naciskiem na trasy, przesiadając się ze Skody Superb 2.0 TDI 170KM 4x4. Wybór był dokonany z rezerwą - w końcu to dosyć świeży model,. Realnie - esencjonalnie jako konkurencja do Tesli S - ID.7 przeszedł najśmielsze moje oczekiwania. Auto okazuje się świetnym następcą dobrze szanowanego produktu czeskiego, zachowując nie tylko wszystkie jego walory a wnosząc jeszcze więcej. Samochód jest wbrew fanatycznym przeciwnikiek elektryków i przy obecnej infrastrukturze, świetnym autem do poruszania się na trasach - wielokrotnie zrobiłem nim już trasy po kilkaset kilometrów włącznie z wyjazadmi zagranicznymi i ładowaniami na stacjach poza PL. Reasumując - bardzo polecam, jestem bardzo zadowolony z wyboru.
Wrażenia
5,0
Silnik
286KM w zupełności wystrarcza do poruszania relatywnie ciężkiego auta (2150kg) - absolutnie nie potrzeb nic więcej. Jest dynamika, jest możliwość zmiany trybu jazdy (Sport, Comfort, Economy, tryb własny) - można ustawić co się chce. Naprawdę do codziennej jazdy użytkowej czy też ciągłej na trasie nic więcej do szczęścia nie trzeba. AWD jest także absolutnie nic nie wnoszące, jeśli nie mieszka się w terenach górskich ze spadkami terenu.
5,0
Skrzynia biegów
To jest elektryk, więc skrzyni biegów ... brak. Za to są tryby pracy z różną dynamiką - dla każdego coś się znajdzie, włącznie z możliwość ustawienia trybu indywidualnego. Naprawdę nie ma się tutaj do czego przyczepić, zestaw napedówy robi to co powinien.
4,0
Układ jezdny
Brakuje jednej rzeczy - zawieszenia pneumatycznego. Gdyby tak było to auto dostało by 5/5. W rzeczywistości czuć masę auta, na trasie i w zakrętach prowadzi się jak po szynach świetnie trzymając się drogi. Niestety ciut gorzej zachowuje się np. przy przejazdach przez nierówności poprzeczne bp. hopki. Czuć progresywne działanie zawieszeni i niekoniecznie zawsze jest ono komfortowe tak jak by sobie tego można było życzyć. Regulowany tryb pracy amortyzatorów nieco tutaj tuszuje sytuację, ale od flagowca VW oczekiwałbym coś jednak więcej.
5,0
Karoseria
Nic do dodać nic ująć - kwiestia gustu. Dla mnie piękna linia bocza, przysadzisty tył budujący poczucie respektu, nagorzej (jak żaba) prezentuje się z przodu. Za to podświetlone logo oraz listwa LED biegnąca przez środek grilla robi robotę w nocy, zachęcając do zjazdy na prawy pas. Dla mnie nic więcej nie trzeba.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi - jest świetnie. Przez umieszczoney pakie baterii siedzi się nieco wyżej niż np. w Arteonie, niektórzy to lubią - natomiast regulacja foteli załatwia każde niedopasowanie. Jakiekolwiek braki np. przy parkowaniu natychmiast uzupełnia kamera dookólna oraz do tego czujniki parkowania. Widoczność jest jak trzeba.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, ale są pewne rzeczy, które jednak należałoby poprawić np. system włączania wycieraczek (zupełnie inny), wyłączające się gniazdko 12V na postoju (nie można zostawić włączonej lodówki w bagażniku), wyłączający się system audio np przy wysiadania i otwieraniu/zamykaniu bramy, brak gniazdka 12V w kabinie (są tylko USB-C). Za to pozostałe rzeczy - system multimedialny, ładowarka inducyjna, schowki - robią robotę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja robi robotę. Podgrzewanie auta i kierownicy jesienią zima to genialna sprawa, dynamiczne działanie ogrzewania (fotel niezajęty - klimatyzacja tam nie działa) robi oszczędności na prądzie. Komfortowe fotele z wentylacją, zero problemów z wilgocią, nic nie paruje, nic się nie skrapla. VW odrobił dobrze zadanie domowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń - rewelacja. Tak jak pisałem przesiadłem się do ID.7 ze sSkody Superb, która jak wiemy ma nieprzeciętnie duża przestrzeń i dla kierowcy i dla pasażerów. w ID.7 tego miejsa jest ... jeszcze więcej, o 16cm czy 300cm rozstawu osi robi gigantyczną robotę.
5,0
Wyciszenie
Komfort jazdy pod względem hałasu rewelacyjny - przynajmniej na oponach letnich. Brak wibracji czy odłosów pracy silnika, aż się prosi aby skorzystać z systemu audio Harman Kardon i wysokiej jakości audio zachęcające do słuchania muzyki symfonicznej czy też filmowej. Jak dla mnie - jest świetnie, inni powinni brac przykład z VW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ten moment zero kosztów związanych z awariami, natomiast planowania wymaga ładowanie szczególnie pod względem ceny, nie czasu. Ceny prądu od 50 groszy za 1kWh aż do 3,15zł za kWh ze medianą AC 1,75zł/kWh DC 2,40zł/kWh. Całość poprawiają wakacyjne promocje i taryfy dynamiczne z cenami schodzącymi nawet do 1,3-1,6zł/kWh. No może jeszcze jedna rzecz - cena kompletu kół zimowych powala w ASO. 13k PLN + przełożenie, ale w końcu to jest klasa premium więc czasem trzeba zapłacić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto zostało kupione na wyprzedaży modeli z poprzedniego roku - za tą cenę (upust ok. 25% od ceny katalogowej) dostałem kawał świetnego auta, tańszego od odpowiedników PHEV czy w dieslu. Zdecydowanie - polecam, jeśli ktoś szuka elektrycznego auta pakownego, kombi na trasy. Tesla 3 to nie jest to, jedyną konkurencją jest Audi A6 e-Tron oraz BMW i5 kombi. Chińskiej konkurencji z takimi parametrami praktycznie brak.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 10.000 nic się nie zepsuło, wszystko działa jak trzeba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów - zero usterek oby tak dalej.

Zużycie prądu dla silnika 77kWh 286KM 210kW

Średni zasięg
450 km
Średni maksymalny zasięg
500 km
Średni minimalny zasięg
350 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
500 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
24,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
5,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,4 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen ID.7 Tourer

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów