Ocena kierowcy - Volkswagen Polo VI GTI Facelifting
Mati,
6 miesięcy temu
Silnik 2.0 TSI 207KM 152kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
13 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Z dołu idzie jak elektryk. Może palić mało, ale może też dużo. Niby katalogowo 207KM, ale gratis od fabryki jest. Realnie ok 215KM i ok 350Nm. Można sprawdzić w necie - krążą wykresy z hamowni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Usportowione autko prawie dla każdego. Pomimo ponadstandardowej mocy w tego typu klasie aut, jest całkiem cywilizowane i ... normalne. Można jeździć jak dziadkowozem, można kliknąć tryb sport i wdusić gaz i mamy inne auto. Można jeździć na spalanie poniżej 6l/100, można jeździć na 12-15/100. I to wszystko w jednym pojeździe. Auto nie jest wulgarne (brak dokładek, spoilerów, splitterów itp), nie jest głośne (zaleta dla ludzi 40+ ;) ) nie prowokuje. Wyglad to kwestia gustu. Auto ma spójną linię nadwozia jest typowo "wolkswagenowskie" jak na obecne czasy. W środku w większości tani plastik, ale deska rozdzielcza miękka (zresztą ile razy się to maca...), niestety tak wygląda grupa VW w tego rodzaju klasach w ostatnim 5-6 leciu. Na czymś trzeba oszczędzać.
Spokojnie gasi większość komiwojażerów w służbówkach. Można też uciec przeciętnemu prezesowi, czy dyrektorowi regionalnemu, albo ich pogonić :P. Dla mnie zaletą jest, że ma 5 drzwi i automatyczną skrzynię biegów (całe życie z manualem :/). Super do miasta, nada się na weekendowe podróże. Nie jest to auto rodzinne, więc albo dla singla albo pary albo max 2+1, albo jako drugie auto w rodzinie.
Brakuje mi jakiegoś sportowego trybu wyświetlania na desce rozdzielczej (np. duży obrotomierz na środku, obok temp oleju i ewentualnie ciśnienie doładowania), można część tych danych włączyć na infotainmencie, ale wolę tam mieć mapę i info gdzie stoją misiaki.
Polecam również wybrać wersję z adaptacyjnym zawieszeniem (są 2 ustawienia). W wersji bez DCC było za twardo. W wersji z DCC tryb normal jest łagodniejszy, niż standardowe nieregulowane amortyzatory w wersji bez DCC.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TSI mocne, a skromne. Na szczęście jest to już kolejna generacja ea888 (4). Kod DNND.
5,0
Skrzynia biegów
7 DSG DQ381 (można poczytać w necie). Po gwarancji koniecznie do odmulenia. Ekoterroryści chcą tą skrzynią w fabrycznym secie zabić silnik i dwumasę. Koniecznie jazda na manetkach albo w trybie sport.
5,0
Układ jezdny
Na 18 calowych felgach słychać opór toczenia opon. Trzeba pamiętać przy wymianie opon, żeby kupić takie o niskim indeksie hałasu.
5,0
Karoseria
Klasyka gatunku VW. Większość myli z Golfem... Plusem jest brak napisu Polo na karoserii.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Miałem T-ROCa i w tym Polo jest lepsza.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką. Dla użytkowników VAG każdy odnajdzie się jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje. Lepiej wziąć klimatronik, ale wkurza dotykowy panel. Twierdzą, że kwestia przyzwyczajenia, ale nieprawda, za każdym razem jak chcesz coś zmienić, odrywasz wzrok od drogi. Wkurzające i niebezpieczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla ludzi średniej budowy do 180cm, jak znalazł. Dla większych może być za małe.
4,0
Wyciszenie
Po kilkunastu tysiącach km nic nie stuka nie puka, nie trzeszczy. Dobrze spasowane tanie, twarde plastiki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Łatwy dostęp do tanich i oryginalnych części i płynów eksploatacyjnych. Warto przedłużyć gwarancję przynajmniej do 3-4 lat. Wymieniać olej i filtry nie co 30tys. km, a co 10-12 tys.! Olej w DSG co 60tys. chyba, że ostrzej się jeździ, to wtedy wcześniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mogło kosztować mniej. Niestety jak wszystko w ostatnich latach podrożały też samochody. Plus taki, że przez wysoką cenę jest ich na ulicy mało i jest w pewien sposób wyjątkowe i chyba już takich nie będzie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś się krzaczy z modułem komfortu i zdarzyło się że samoczynnie składa się lusterko. Zostanie to zgłoszone w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Polecam przy zakupie nowego z salonu jednak dokładnie obejrzeć jakość wykonania. Wg mnie kontrola jakości się nie przykłada i zdarzają się urwane zaczepy itp. Jakieś pozostałości typu, spinki, śrubki, wtyki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 207KM 152kW
[l/100km]