Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Taigo

Francis, 4 miesiące temu
Silnik 1.0 TSI 95KM 70kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Taigo 1.0 TSI 95KM 70kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Bardzo udany maly SUV. W prowadzeniu sprawdza sie podobnie jak kompakt, a dodatkowy przeswit oraz przestrzen jest plusem. Ocena po wynajmie 3000 kilometrow
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakujaco zwawy jak na 1.0 i zaledwie 95 koni. Zaskakujaca kultura pracy jak na 3 cylindry. Na poczatku bylem sceptyczny, teraz musze stwierdzic, ze ten silnik w zupelnosci wystarczy do sprawnego poruszania sie, a nawet wyprzedzania.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegow wydaje sie ponizej dzisiejszych standardow, jednakze skrzynia jest wspaniale zestopniowana, przez co wcale nie "brakuje" szostki i w penym sensie kazdego biegu sie uzywa. Skok lewarka dosc dlugi, precyzja ok, choc mogloby byc lepiej. Brak zgrzytow i problemow.
4,0
Układ jezdny
Auto swietnie sie prowadzi. Dobrze czuc zachowanie samochodu. Efekt psuja niestety uklady wspomagania, ktore sa teraz chyba prawnie wymagane. Trzymania pasa jest w miare nienachalne, ale juz reakcje aktywnego tempomatu bywaja agresywne i niepotrzebne.
5,0
Karoseria
Jak dla mnie najladniejszy SUV od Volkswagena.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche przeszkadza dosc gruby przedni slupek, oprocz tego OK. Dobra kamerka cofania, ale raczej klasyk bez "fajerwerkow" typu widok z gory.
5,0
Ergonomia
Bardzo praktyczny i wygodny, z wyjatkiem fotela kierowcy (dostepny tylko w opcji). Bez niego fotel wydawal sie troche za barddzo zapadac w odcinku ledzwiowym, nie sprawilo mi to jednak duzego dyskomfortu podczas 8-godzinnego odcinka jazdy. Manualne przyciski i pokretla. Dosc dobry infotainment bez lagow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chlodzenie wydajne, pomimo manualnej klimatyzacji dobrze sie z niej korzystalo na dostepnych ustawieniach. Manualne pokretla i przyciski to w dzisiejszych czasach duzy plus. Irytujace natomiast bylo automatyczne wlaczanie klimatyzacji przy ustawieniu na maksymalne chlodzenie oraz nawiew na szybe, przy tym ostatnim klimatyzacji nie dalo sie wylaczyc, dioda gasla, ale klimatyzacja nadal dzialala. Szkoda, bo ja preferuje jazde bez klimatyzacji jesli nie jest goraco, a sam nawiew na szybe czesto wystarczy, by nie parowala.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tylu dobra przestrzen. Pakowny bagaznik.
5,0
Wyciszenie
Bardzo przyjemny poziom wyciszenia, halas nie przeszkadza nawet przy autostradowych 140 km/h. Silnik slychac delikatnie, brzmienie jest przyjemne, w porownaniu do wielu innych 3-cyl u konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakujaco dobre spalanie w trasie. Przy autostradowych predkosciach nadal oscylowalo w okolicach 6l, na wiejskich i gorksich drogach spadalo blizej 5 (jazda praktycznie caly czas na biegu z hamowaniem raczej silnikiem niz hamulcami). Na 10 km trasie w miescie wyszlo okolo 7. Oczywiscie przy ciezkiej nodze samochod potrafi spalic duzo wiecej, ale przy normalnej dynamicznej jezdzie wcale nie musi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autu nic nie dolegalo podczas podrozy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trudno to oceniac po 3000 km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Taigo

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów