Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran II

Zadowolony, ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Touran II 1.4 TSI 140KM 103kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Super praktyczna, dobrze wykonana, trwała.
Silnik : Mimo krążących opinii, że jest taki awaryjny, sprawował się znakomicie i dawał naprawdę wiele przyjemności z jazdy. Połączenie turbiny i kompresora może komplikuje konstrukcję i czyni ją ryzykowną na dłuższą metę, ale wrażenia z użytkowania były znakomite.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : To nie tyle usterki, co ciągłe gadanie znajomych jaki to fatalny silnik mam w aucie i co mi się w nim zaraz zepsuje. G...uzik prawda - jeździł i się nie psuł.
5,0
Całokształt
Auta używałem od nowości przez 7 lat. Poza jednym problemem z rozrządem, który udało się naprawić za kilkaset złotych, nie działo się absolutnie nic, choć uprzedzenia i obawy o trwałość silnika 1.4 TSI zawsze były z tyłu głowy. Wymieniłem na nowy model z rocznika 2020, ale szczerze powiedziawszy starym jeździło mi się lepiej i był bardziej dopracowany. Mimo mniejszych rozmiarów miał większy bagażnik, więcej schowków i więcej miejsca w 3-cim rzędzie siedzeń. Przewagi nowego modelu to nieco niższe zużycie paliwa (okupione bardzo słabymi reakcjami na wciskanie gazu-ekologiczne oprogramowanie silnika) i zdecydowanie więcej miejsca w 2-gim rzędzie siedzeń. Ideałem byłby stary model z nowym 1.5 TSI bez ekologicznych kagańców na oprogramowaniu, ale to już w przyrodzie nie występuje :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Z punktu widzenia użytkowania 5 gwiazdek z plusem. Ale niestety legenda 1.4 TSI robi swoje - olej trzeba często zmieniać, unikać niskich obrotów, unikać nadmiernego obciążenia, a i tak nie ma 100% pewności, że nic się nie posypie. W roczniku 2013 ponoć rozrząd był już poprawiony, ale trafiła się awaria po 80-ciu tysiącach (prawdopodobnie skończyło się na napinaczu, choć ASO w ramach procedury naprawczej nie podzieliło się tą tajemną wiedzą). Ale poza tą wpadką było super - szybko, elastycznie i - przy zachowaniu zdrowego rozsądku - oszczędnie
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam uwag. Gdyby to było auto sportowe, można by się nieco przyczepić, że drogi prowadzenia drążka są przydługie. Ale w rodzinnym VAN-ie naprawdę super.
3,0
Układ jezdny
Tu niestety przeciętnie, zdecydowanie najsłabszy element auta moim zdaniem. Auto wysokie, opony o średnim profilu, kiepski offset na felgach 16' - na zakrętach nie było zbyt pewnie. Hamulce też co najwyżej przeciętne, więc trzeba było trzymać dystans. Znaczna poprawa prowadzenia po wymianie kół na 17-calowe i opony 225/45, ale okupiona odczuwalnym wzrostem spalania (0,5-1,0 litra/100)
5,0
Karoseria
To VAN, więc o urodzie nie będziemy dyskutować, choć moim zdaniem prezentował się ładnie (kolor, ładne felgi, chromowane listewki czy światła ksenonowe poprawiały sytuację, bo goła wersja na kołpakach i w srebrnym kolorze wygląda słabo). Ale pod względem praktyczności nie wyobrażam sobie lepszego auta. Na wakacje 5 osób, pełny rodzinny bagaż i dwa składane rowery i wszystko weszło do bagażnika. W rodzinne wyjazdy 7 osób podróżuje w naprawdę przyzwoitych warunkach (mam 180 cm wzrostu i lubiłem jazdę w 3-cim rzędzie, o ile tylko pasażerowie rzędu 2-go przesunęli fotel o 2-3 ząbki do przodu). Schowki wszędzie (znacznie więcej niż w nowym modelu). Do tego praktyczne, a nie tylko stworzone po to, żeby się w katalogu pochwalić ilością. Problemów z korozją, sztywnością czy czymkolwiek innym przez 7 lat nie było.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo. ale to naprawdę bardzo dobra, szczególnie przy wsparciu kamerą cofania.
5,0
Ergonomia
Typowy VW projektowany kilkanaście lat temu - wszystko na miejscu i działa. Szkoda, że w nowszych modelach VW poszedł ślepo za modą. Najpierw wprowadzając coraz to gorzej działające stacje multimedialne (ta z mojego nowego Tourana 2020 jest najbardziej frustrującym elementem samochodu), a potem jeszcze idąc w dotykowość i haptyczność. Szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zero zastrzeżeń. Klimatyzacja działała przez 5 lat bez nabijania. Potem poprosiłem profilaktycznie o dobicie - weszło 30 gram. Żadnych nieprzyjemnych zapachów, żadnych parujących szyb. W zimie samochód ogrzewał się bardzo szybko i równomiernie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno zmieścić więcej przestrzeni na niespełna 4,5 metra długości. Może w drugim rzędzie mogłoby być nieco szerzej (wąski środkowy fotel), ale ogólnie super.
5,0
Wyciszenie
W wersji benzynowej - cichuteńko. Dalekie podróże ze śpiącymi dziećmi upływały w spokoju.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie ASO. Ale może warto było jeździć i wkładać oryginalne części, bo przez 7 lat zdarzyła się 1 (słownie: jedna) awaria usunięta właśnie w ASO i o dziwo za kilkaset złotych. Wydatki na części eksploatacyjnie naprawdę symboliczne - poza olejem, wycieraczkami i filtrami nie było co wymieniać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem rozsądne pieniądze, w momencie sprzedaży zachował znacznie więcej wartości niż konkurencyjne modele. Po drodze nie było praktycznie żadnych problemów. Czyli OK i 5 gwiazdek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemem było tylko pamiętanie o tym, że 1.4 TSI aby był bezawaryjny wymaga szczególnego traktowania, co chwilami nieco ograniczało przyjemność z użytkowania. Ale się opłaciło, bo auto nie sprawiało problemów. Trudno mi powiedzieć, czy dalej będzie spisywał się tak dobrze, ale w czasie mojej eksploatacji było naprawdę rewelacyjnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna usterka, na szczęście naprawiona bardzo tanio, choć zapowiadało się gorzej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Touran II