Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran III

BreakNeckHeart7, 5 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Touran III 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : komfort podróżowania. Mocny silnik + DSG + dobre wyciszenie i można jechać i jechać i jechać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : lakier, lakier, lakier
5,0
Całokształt
Trudno się do czegokolwiek przyczepić, no może do trwałości lakieru
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,8 bajka. Nie dajcie się zwieść gadaniu sprzedawców w salonach, że przecież 1,4 ma taki sam moment (250Nm) i tylko 30KM mniej, a sporo tańszy i mniej pali. Możliwe że z 1-1,5l mniej spali w mieście (bo w trasie to nie sądzę) Wsiądźcie, przejedźcie się i posłuchajcie jak pracuje 1,4. Wydaje takie dźwięki jakby chciał powiedzieć: zabierzcie mnie stąd, męczę się, chcę do Golfa albo do Polo. 1.8 pracuje cicho i aksamitnie, słychać go dopiero powyżej 5tys. i zapędza się tam tylko gdy się nam śpieszy :), Przy normalnej jeździe automat utrzymuje go w zakresie 1300-2000, a tam są tylko delikatne pomruki.
4,0
Skrzynia biegów
1.8TSI jest tylko z DSG 7-biegowym. Układ taki pracuje poprawnie. VW doprowadziło elektronikę sterującą niemal do perfekcji. Można by marudzić, że przy ruszaniu troszkę się ociąga, co na przykład na małych rondach może być lekkim dyskomfortem, bo zostawia wrażenie, że mając manuala ruszyłoby się sprawniej. Da się ten problem obejść wciskając troszkę mocniej pedał gazu i korzystając z przyczajonych 180KM.
5,0
Układ jezdny
Dość twardy i precyzyjny a jednocześnie cichy i komfortowy. Wydaje się że to niemożliwy kompromis, a jednak się udał. Zupełnie nie czuć że jedzie się wanem, no może przy szybszych zakrętach da się wyczuć że jest wysoki i troszkę mniej chętnie wchodzi w zakręt.
3,0
Karoseria
Póki co chyba najsłabszy punk samochodu. Już po 3 miesiącach użytkowania i przejechaniu kilku tys.km porobiły się odpryski lakieru na masce. Reklamacja, oględziny, badanie i pukanie w serwisie i oczywiście "wszystko jest w porządku" Cóż, wydawało się że tylko japończyki mają problemy z lakierem, ale chyba już "ekologia" zabiła i tą część samochodu. Poza tym coś popsuli w VW z uszczelnieniem maski, bo przy złej pogodzie, szczególnie zimą, silnik i całe wnętrze komory silnika mocno się brudzi. Potem jest problem, bo wyczyścić się tego praktycznie nie da.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa. Po doposażeniu w czujniki parkowania i kamerę (polecam) żadne okoliczności parkingowe nie będą stresujące. Szczególnie że samochód nie jest przesadnie długi ani szeroki. W porównaniu z np. Sharanem albo Mondeo jest dużo bardziej kompaktowy
5,0
Ergonomia
Wzorowa, jak to w VW. Wszystko co powinno mieć przyciski i pokrętła, je ma. Polecam opcję Android Auto, genialna sprawa, sporo tańsza od fabrycznej nawigacji a sprawdza się idealnie. Przetestowałem w trasie Czechy-Włochy-Austria, działało niezawodnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa skutecznie. Trzeba się tylko przyzwyczaić do drutów w ogrzewanej przedniej szybie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, naprawdę dużo miejsca. Golf i jemu podobne mogą się schować. Trzy oddzielne fotele z tyłu i brak tunelu środkowego dają pełny komfort pasażerom. Może jakby było kilka cm szerzej to byłoby jeszcze lepiej, ale w końcu to minivan a nie autobus.
5,0
Wyciszenie
na 5+ Jest bardzo cicho, nawet przy prędkościach autostradowych
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy niby zmienne wg komputera, a praktycznie wychodzi co 30tys km. Z tym że wszyscy, włącznie z ASO, zalecają wymieniać olej co 15tys. (ASO przyznaje to po cichu, i tylko jak się ich podpyta co robić) Koszt takiej ekstra wymiany to ok 600zł (oczywiście taka "fanaberia" nie podpada pod pakiety przeglądowe) Poza tym samochód pali tyle ile powinien palić, raczej na 5-6 litrów szans nie ma, bliżej 8-9
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam nie brać gotowego z salonu, bo one na ogół mają sporo bajerów typu navi, masaż, szklany dach, R-line itp. Polecam wersję Highline z 1.8TSI i do tego pakiet z LED-ami, Android Auto i kamerę. Z rabatami wyjdzie pewnie ok 110 tys. za naprawdę przyjemny samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lakier, lakier, lakier. Nie spodziewałem się takich numerów po VW.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touran III 1.8 TSI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touran III