Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 940 Sedan

[email protected], 19 lat temu
Silnik 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 168 tys. km
Volvo 940 Sedan 2.3 i Turbo 165KM 121kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mozna sie zakochac. Moze kiedys bedzi etez tak kultowy jak 240 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Taka dobra, ocena bo kultura pracy silinka jest znakomita. Mozna jezdzic spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotow. Krecenie powzyej 4000 nie ma sensu. Zachowuje sie jak diesel - troche "wyrywa". Stosunkowo malo mocy - 130 KM, ale dobry moment. Silnik jest cichy i bezawaryjny (ASO-"remont silnika, a po co?"). Slicznie przyspiesza. Znakomite brzmienie, nawet przy pojemnosci 2000 cm3
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia operujemy lekko i bezproblemowo. W manualu nie czuc zmiany biegow. Do obslugi trzeba jednak troche sie przyzwyczaic. Przelozenia sa bardzo dlugie, zakres dzialania np. na 5 od 60km/h do 200 km/h
4,0
Układ jezdny
Trzyma sie drogi i to nawet calkiem niezle. W wyposazeniu ma dyferencjal dzialjacy od 0 do chyba 40 km/h. Nigdy nie udalo mi sie kolami zabuksowac na asfalcie. Jest troche za miekkie - ale mozna to zroumiec duza limuzyna, bardziej liczy sie komfort niz jazda sporotwa (w tym przypadku samochod sie za bardzo buja-hamowanie, przyspieszanie-to troche przeszkadza). Z tylu moga byc nivomaty-amorki urzymujace poziom samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Slupki sa ogrome. Szyba z tylu nie za duza. Bez problemu sie jedna wyczuwa samochod w czasie jazdy i parkowania. Szyby z boku tez bardzo duze.
5,0
Ergonomia
Jedyne co przeszkadza to swiatla awarynje za kolem kierownicy. Tak-wszytsko znakomicie spelnia swoja role. nie ma martwych miejsc w samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5 stopnii napowietrznia. Miejsca nawiweu standartowo. Ogrzewanie-mysle, ze zdaen samochod nie przebije. Po prostu znakomite. Klimatyzacje bardzo szybko oziebiaja. W standarcie podgrewane fotle. Szyby nie paruja. Z tylu bardzo ciekawe roziwazanie ogrzewania tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochod wbrew pozorom nie jest taki duzy w srodku. Jest komfortowo, ale przydalo bys sie wiecej miejsca. Siedzi sie bardzo wysoko. Miejsca na glowe jest z tylu malo gdy mamy szyberdach. Nie jest to co volvo 240, ale mozna wytrzymac. Bagaznik - pojemnosci 500l. Plaska podloga, latwy zaladunek.
5,0
Wyciszenie
Od 90 km/h w gore ma sie wrazenie, ze samochod cichnie. Moze to silnik - najfajniej pracuje przy 3000 obrotow. Jazda 140 to przyjemnosc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super smok. Bardziej w tracy niz w miescie. Pali 12-14 w manualu. Czasami mozna spotkac samochody z fabrycznym gazem. Masa i komfort jazdy wymuszaja jednak chyba takie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc jest aprawde warta swoich pieniedzy. Rozrzut cenowy jest bardzo duzy (wyposazenie, stan). Uwazam, ze za cene starych 940 niue warto kupowac nowego poloneza. Awaryjnosc mniejsza. Prestiz samochodu nieporownywalny. Komfort. Jedyne co mozna zarzucic tak naprawde temu samochodowi to spalanie. Wiem, ze wersje z Dieslem - sa znakomite. Pala malutko, a osiagi sa na poziomie benzyny 2.0
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Servisowanego samochodu nie da sie zajezdzic przez 20 lat. Uwage trzeba zwracac na bezwypadkowsc auta. Awaire drobiazgow sie nie zdarzaja :))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powazne usterki zdarzaja sie jak wszedzie. Ale mozna z nimi jezdzic. Taka jest tolerancja tego samochodu. Uderzysz w drzwewo - cofasz i jezdziesz dalej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 940 Sedan