Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 960 Kombi

Paweł, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 190KM 140kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 960 Kombi 2.0 i 16V 190KM 140kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najlepszy silnik, ktore volvo zrobiło.
5,0
Całokształt
Bardzo rzadki model. Wychodziły tylko przez 3 lata. Daje mnóstwo frajdy z jazdy. Polecam każdemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ten to mistrzostwo volvo. Seryjne 190KM z katalizatorem. Bez katalizatora 200KM ( i nie 204KM bo to jest w 3.0l ). Świetny silnik na trasy.
4,0
Skrzynia biegów
Stara skrzynia M46 czyli cztery biegi manualne i piąty automatycznie włączany guzikiem na gałce. Jeśli dobrze działa a u mnie prawie idealnie to niezwykła frajda z obsługi. Niektórzy przerabiają na M90 czyli pięć zwykłych biegów ponieważ więcej KM wytrzymuje.
5,0
Układ jezdny
Jedzie się wygodnie. Limuzyna nic dodać i nic ująć. Promień skrętu porównywalny jak w Mercedesie W124. Najzwyczajniej zawraca się praktycznie w miejscu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nisko osadzone duże okna dają ogromne pole widzenia. Mam kombi i z parkowaniem nie ma kompletnie problemów. Tylna klapa jest praktycznie pionowa i płaska.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, duże przyciski, konsola skierowana w stronę kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj to 6. Dmuchawa ma 5 biegów. Max wykorzystywałem do 4. Urywa głowę jak jest na 5. Dodatkowo klimatyzacja włączona i nie ma mowy o parowaniu szyb nawet tych w bagażniku kombi. Kombi w tylnych nadkolach ma wyjścia nadmuchu na szyby w bagażniku. Ogrzewanie to 2-4minuty i już ciepełko leci. poza tym podgrzewane siedzenia w standardzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ta maszyna ma 5 metrów. O braku miejsca na nogi nie może być mowy. Ja mam 185cm wys. i nie odsuwam fotela do końca. Bagażnik to olbrzym. Przewoziłem już cały tapczan w środku. Po położeniu tylnych foteli jest 2m długości.
5,0
Wyciszenie
To limuzyna. Przy 120km/h jest po prostu cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż. Na paliwo trzeba trochę mieć. Pali dość dużo. Gazu nie polecam. Ciężko jest do tego silnika włożyć dobrze gaz i zestroić. Lepsze pod gaz są wolnossące silniki 940-tek. Ceny części zamiennych nowych są tanie. Mnóstwo części używanych w bardzo przystępnych cenach. Najdroższe to tylne zawieszenie w wersji sedan 2500-3000zł wszystkie tuleje (W ASO nie mówią tego ale nie są już wszystkie dostępne). Rozrząd to 1200-1500zł do każdej wersji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem tanio, ale wiem teraz, że to była okazja. Trudno znaleźć w Polsce zadbany egzemplarz. Za granicą również. W całej europie jak się włączy wszystkie portale i przejrzy to może się znajdzie dosłownie 2-3szt. i zazwyczaj w sedanie. Za dobry stan trzeba zapłacić pow. 3000euro. Za bardzo dobry i 5000euro. W Polsce na portalach pojawia się przez cały rok 1-3szt.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 20-letnim samochodzie mogą się już dziać różne rzeczy. Najczęściej siada to co się rzadko używa. Wszystko jednak da się tanio naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nigdy nie stanął. Jeździ i jeździ. Mam przejechane 370000km a silnik jak nowy. Jeszcze długo posłuży. Blachy w volvo są niezniszczalne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 960 Kombi