Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting
Wojciech,
6 miesięcy temu
Silnik 2.5 T5 230KM 169kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
210 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Rewelacyjny samochód połączony ze świetnym silnikiem 5 cylindrowym, skrzynia automatyczna pozostawia trochę do życzenia jeżeli chodzi o szybkość zmian, ale przy odpowiednim dbaniu przerzuca biegi płynnie. Spalanie średnie gazu na poziomie 11-12 jest również świetnym wynikiem jak na kulturę pracy i osiągi które oferuje ta jednostka napędowa! Miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu jest, z tyłu raczej osoby powyżej 180cm czują spory dyskomfort przy dalszych trasach, ale w około komina bez problemu, bagażnik dość mały lecz po złożeniu foteli przewiezie na spokojnie komplet kół 18calowych i jeszcze zostanie sporo miejsca ;) Wyciszenie i wygoda foteli świetna więc nie męczy w dalekiej podróży, zawieszenie sztywne aczkolwiek nie ,,wybija zębów" :D Prowadzi się świetnie, i tak samo też hamuje. Moim zdaniem mocno nie doceniony hot hatch wśród wszystkich golfów seatów czy innych często spotykanych aut. Przez swoją nietuzinkowość przykuwa też uwagę wielu osób :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękne brzmienie, wysoka kultura pracy, bardzo dynamiczny i zadowala się nie dużą ilością paliwa jak na swoją pojemność
3,0
Skrzynia biegów
Powolna, nie chętnie hamuje silnikiem w cyklu miejskim przez co pali trochę więcej.. Biegi zmienia sprawnie i płynnie, czasami zamuli z redukcją gdy z nie nacka chcemy coś wyprzedzić ale poza tym ok
5,0
Układ jezdny
Jest względnie niski co sprawia że prowadzi się świetnie, w zakrętach zawstydzi nie jednego w swojej klasie :)
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, a zwłaszcza z tyłu przez przeszkloną klapę bagażnika wiele widać, co znacznie pomaga przy parkowaniu, z przodu nieco gorzej, bo słupki powodują spory martwy punkt, ale da się do tego przyzwyczaić
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu jest, z tyłu raczej osoby powyżej 180cm czują spory dyskomfort przy dalszych trasach, ale w około komina bez problemu
5,0
Wyciszenie
Jak na ten gabaryt i klase auta wyciszenie nie pozostawia zastrzeżeń, przy prędkościach autostradowych cisza, jedynie można by popracować nad wyciszeniem nadkoli, bo na oponach zimowych to właśnie z tamtych okolic dobiega największy szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Płyta podłogowa z forda więc utrzymanie takiego autka to groszowe sprawy, drożej jest jedynie przy silniku D5, czy T5
5,0
Stosunek jakość/cena
Definitywnie zasługuje na 5 gwiazdek, auto w cenie golfa 5-6 generacji, które oferuje znacznie lepsze prowadzenie, komfort czy wyposażenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki, Posiadam już drugą sztukę przez 2 lata jeździłem takim z silnikiem 1.6hdi i nic poza zwykłą eksploartacją nie zrobiłem mimo pokonania nim 50tys km, teraz po 7tys km z silnikiem T5 nie zrobiłem absolutnie nic poza serwisem :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 T5 230KM 169kW
[l/100km]