Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting

Wojciech, 6 miesięcy temu
Silnik 2.5 T5 230KM 169kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting 2.5 T5 230KM 169kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Rewelacyjny samochód połączony ze świetnym silnikiem 5 cylindrowym, skrzynia automatyczna pozostawia trochę do życzenia jeżeli chodzi o szybkość zmian, ale przy odpowiednim dbaniu przerzuca biegi płynnie. Spalanie średnie gazu na poziomie 11-12 jest również świetnym wynikiem jak na kulturę pracy i osiągi które oferuje ta jednostka napędowa! Miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu jest, z tyłu raczej osoby powyżej 180cm czują spory dyskomfort przy dalszych trasach, ale w około komina bez problemu, bagażnik dość mały lecz po złożeniu foteli przewiezie na spokojnie komplet kół 18calowych i jeszcze zostanie sporo miejsca ;) Wyciszenie i wygoda foteli świetna więc nie męczy w dalekiej podróży, zawieszenie sztywne aczkolwiek nie ,,wybija zębów" :D Prowadzi się świetnie, i tak samo też hamuje. Moim zdaniem mocno nie doceniony hot hatch wśród wszystkich golfów seatów czy innych często spotykanych aut. Przez swoją nietuzinkowość przykuwa też uwagę wielu osób :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękne brzmienie, wysoka kultura pracy, bardzo dynamiczny i zadowala się nie dużą ilością paliwa jak na swoją pojemność
3,0
Skrzynia biegów
Powolna, nie chętnie hamuje silnikiem w cyklu miejskim przez co pali trochę więcej.. Biegi zmienia sprawnie i płynnie, czasami zamuli z redukcją gdy z nie nacka chcemy coś wyprzedzić ale poza tym ok
5,0
Układ jezdny
Jest względnie niski co sprawia że prowadzi się świetnie, w zakrętach zawstydzi nie jednego w swojej klasie :)
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, a zwłaszcza z tyłu przez przeszkloną klapę bagażnika wiele widać, co znacznie pomaga przy parkowaniu, z przodu nieco gorzej, bo słupki powodują spory martwy punkt, ale da się do tego przyzwyczaić
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu jest, z tyłu raczej osoby powyżej 180cm czują spory dyskomfort przy dalszych trasach, ale w około komina bez problemu
5,0
Wyciszenie
Jak na ten gabaryt i klase auta wyciszenie nie pozostawia zastrzeżeń, przy prędkościach autostradowych cisza, jedynie można by popracować nad wyciszeniem nadkoli, bo na oponach zimowych to właśnie z tamtych okolic dobiega największy szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Płyta podłogowa z forda więc utrzymanie takiego autka to groszowe sprawy, drożej jest jedynie przy silniku D5, czy T5
5,0
Stosunek jakość/cena
Definitywnie zasługuje na 5 gwiazdek, auto w cenie golfa 5-6 generacji, które oferuje znacznie lepsze prowadzenie, komfort czy wyposażenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki, Posiadam już drugą sztukę przez 2 lata jeździłem takim z silnikiem 1.6hdi i nic poza zwykłą eksploartacją nie zrobiłem mimo pokonania nim 50tys km, teraz po 7tys km z silnikiem T5 nie zrobiłem absolutnie nic poza serwisem :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 T5 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów