Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 III Sedan Facelifting

pawgro1, 10 minut temu
Silnik 2.0 B5 250KM 184kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S60 III Sedan Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Genialny system audio od Bowers&Wilkins.
Karoseria : Przepiękna linia auta.
Inne : Możliwość wyłączenia durnego systemu informującego o przekroczeniu prędkości jednym kliknięciem na kierownicy.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem fenomenalny samochód, najlepszy a na pewno najładniejszy jaki Volvo kiedykolwiek wypuściło (i patrząc niestety na obecne premiery i stronę w która zmierzają, nie sądzę by mieli jeszcze kiedyś zaprezentować coś lepszego...). Auto ma piękną klasyczną linie sedana, ogromny minus dla Volvo, że po lifcie w 2023 r. zrezygnowało z widocznych końcówek układu wydechowego, które były świetnie wkomponowane z linie auta (teraz mamy zderzak rodem z Toyoty). Stosunek ceny do jakości bardzo dobry. Jakość wykonania tego modelu stoi na najwyższym poziomie, nic w środku nie trzeszczy, nic się nie rusza, nie ma nadmiaru piano black, listy dekoracyjne z prawdziwego drewna etc. Na minus to dynamika tego modelu i praca skrzyni biegów (o czym poniżej) - aczkolwiek może optymalizacja Polestar będzie jakimś remedium na te wady. Na mały minus także spalanie - jeżdżę w 90% po mieście i spalanie w okolicach 11l/100km to standard, w trasie zejdziemy w okolice 8l. Niemniej wszystko inne w tym samochodzie to klasa premium sama w sobie - jakość wykonania moim zdaniem bije Audi na głowę, jest porównywalna z BMW i Mercedesem aczkolwiek na pewno wnętrze jest "mniej plastikowe" niż u niemieckiej konkurencji, co dla mnie jest dużym plusem. Oczywiście największy atut tego samochodu to audio od Bowers&Wilkins (ważne by mieć do tego dobre źródło dźwięku Hifi a nie byle mp3 z telefonu) - on po prostu nie ma konkurencji, nie bez powodu zresztą dokładnie ten sam system jest montowany w Aston Martinie. Oczywiście jak ktoś nie jest melomanem albo chociaż pasjonatem dobrej jakości muzyki w aucie, to Harman Kardon z tańszych wersji też będzie dobry, niemniej polecam wypróbować Bowersa. Duży plus także, za możliwość wyłączenia durnego systemu informującego o przekroczeniu prędkości jednym kliknięciem na kierownicy - system ten musi być teraz instalowany we wszystkich nowych autach, ale mało gdzie da się go tak szybko i prosto wyłączyć. Dla mnie samochód idealny, choć długo zastanawiałem się co wybrać - komfort czy radość z jazdy (prowadzenia)? Jeśli to drugie jest dla Was ważniejsze to polecam konkurencje w postaci BMW czy Alfy Romeo Giuli (chyba żadne auto z tego segmentu nie może się równać z Giulią jeśli chodzi o radość z jazdy), jak ktoś ceni sobie komfort, wygodę i cichą elegancję to Volvo jest dla niego. Ja się cieszę za każdym razem gdy patrzę i wsiadam do tego auta, szczególnie jak poleci muzyka z B&W. Jak ktoś ma jakieś pytania to proszę śmiało zostawiać komentarze, postaram się odpowiedzieć :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik B5 AWD, jest moim zdaniem idealnym wyborem do tego auta. B4 myślę, że mógłby być zbyt słaby, gdyż samochód waży prawie 2 tony (u mnie 1966kg w dowodzie) ale to pewnie indywidualna kwestia. Jestem z niego zadowolony, nie brakuje mu mocy do komfortowej jazdy czy szybkiego wyprzedzania. Aczkolwiek na pewno nie jest to samochód (ani silnik czy skrzynia biegów) zestrojony pod dynamiczną jazdę. Na papierze niby 6,5s do setki co moim zdaniem jest bujdą kompletną, z moich pomiarów to bardziej okolice 7-7,5s, co oczywiście jest wystraczające. Ale np. BMW 320i z silnikiem 184km subiektywni wydało mi się szybsze i zrywniejsze. Nie testowałem 330i - ale tam pewnie już by była przepaść.
3,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie i przy zwykłej codziennej jeździe brak do niej jakichkolwiek zarzutów. Niestety Volvo zrezygnowało z możliwości wyboru trybów jazdy, przez co mamy tylko jeden tryb podstawowy. Przy wciśnięciu gazu w podłogę np. podczas wyprzedzania irytuje ok. 1s lag przed redukcją biegu. To jedna z najbardziej irytujących cech tego modelu. Podobno można to wyeliminować poprzez zrobienie optymalizacji Polestar (koszt ok 4-5 tys.) i pewnie niebawem z tej opcji skorzystam.
4,0
Układ jezdny
Jest dobry i tyle. Auto prowadzi się przyjemnie ale nic ponad to. Duży plus za AWD - nie wiem czy jest stałe dołączane etc. - nie znam się na tym, natomiast działa świetnie, nigdy nie zdarzyło mi się by samochód stracił przyczepność lub koła zaboksowały. Porównywałem S60 z AR Giulią no i jak ktoś szuka przyjemności z jazdy niech wybiera Giulię :) Jeśli szuka komfortu i elegancji tu ją znajdzie, ale fun z prowadzenia nie jest na pewno jednym z głównych atutów tego samochodu. Mały minus za system Pilot Asist, działa on okej ale nie tak dobrze jak u konkurencji, czasem jadąc krajówka trzeba mocniej samemu zainterweniować np. przed wysepką na doradzę etc., trochę także być mocno przyhamowuje dojeżdżając do auta przed nami.
5,0
Karoseria
Dla mnie absolutny top, dlatego m.in. wybrałem S60, to najładniej narysowany Sedan segmentu D jaki był dostępny na rynku (znów szkoda tym bardziej, że już nie jest). Może tylko Alfa Romeo Giulia mogła na tym polu z S60 rywalizować. Samochód bardzo elegancki. Polecam zestawić go z 19" felgami, dal mnie to idealny kompromis pomiędzy wyglądem (18" wydają sie zdecydowani za małą do tych nadkoli i auto wygląda nienaturalnie) a komfortem - testowałem wariant na 20", które idą w parze ze sportowym zawieszeniem i choć prowadzenie było b. dobre to już było za twardo.
Komfort
4,0
Widoczność
Standardowa, nie mam do niej jakichkolwiek zastrzeżeń. Szyba tylna jest spora i widok w lusterku wstecznym jest dobry. Minus za kamery 360°, mają jakość jakby powstały 2 dekady temu i są po prostu kiepskie. Niemniej kamera przednia i tylna działają ok.
4,0
Ergonomia
Minus za brak fizycznych pokręteł do regulacji klimatyzacji... ale czy ktokolwiek z konkurencji takie jeszcze oferuje? Nie kojarzę niestety :( Chyba jeden z najbardziej debilnych trendów w motoryzacji - przenoszenie wszystkiego na wielki panel dotykowy bez fizycznych przycisków. Na szczęście obsługa głosowa w Android Automotive działa bardzo dobrze i zdecydowanie łatwiej i sprawniej zmienić temperaturę (czy uruchomić podgrzewanie siedzenia) komendą głosową niż palcem na ekranie. Aczkolwiek zaznaczam - ten ekran i jego ergonomia nie są gorsze niż u konkurencji, po prostu jest tak samo zły, takie czasy. Niemniej poza ww. wadami ergonomia tego samochodu jest świetna. Wnętrzne i deska rozdzielcza są zaprojektowane z ponadczasową elegancją a siedzi się w tym samochodzie bardzo komfortowo (moim zdaniem siedzenia comfort są wygodniejsze od sportowych), do tego naprawdę wysokiej jakości skóra nappa a nie jakaś durna ekoskóra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń, działa bardzo dobrze, tak jam ma działać. Warto wybrać opcje z wentylowanymi siedzeniami i podgrzewaną kierownicą. Ogrzewanie postoje to również bardzo przydatna opcja i działa dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na sedana klasy D jest świetnie, zarówno pod względem miejsca z przodu jak i na tylnej kanapie. Auto ma więcej miejsca od konkurencji (BMW 3, C klasy czy Audi A4), dopiero Audi A5 ma więcej miejsca i większy bagażnik, nie mówiąc już o Skodzie Superb ale to raczej nie ten segment klienta. No właśnie bagażnik, ten jest średni, nawet bardzo średni, plus za rozkładane na płasko siedzenia - rower można przewieźć bez problemu. Dla singla, pary czy rodziny 2+1 będzie w sam raz ale już rodzina 2+2 sie moim zdaniem do tego auta swobodnie na jakiś dłuższy wyjazd nie zapakuje. Wtedy był wybrał V60 - może wygląda gorzej ale oj jest pakowne.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe, mam dodatkowo na wyposażeniu laminowane szyby i naprawdę robią robotę. Choć i S60 bez tego dodatku jest naprawdę dobrze wyciszone. Nie jest to może poziom Lexusa, ale moim zdaniem jest lepiej niż np. w BMW 3.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena za serwis zupełnie standardowa. W ASO mały serwis olejowy ok 1500 zł, duży ok 3 000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii Volvo miażdży konkurencję. MB, Audi czy BMW z analogicznym wyposażaniem i silnikiem wychodzą drożej. Niestety nie jest już produkowane nada czym bardzo ubolewam, bo tak to praktycznie w ciemno po zakończeni leasingu brałbym kolejne S60, a nie będzie już takiej możliwości... Niemniej nawet używki z lat 2023-2024 można znaleźć w świetnych cenach i to mówię o oficjalnym programie Volvo Select a nie z jakiś niesprawdzonych źródeł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment brak usterek, aczkolwiek Volvo są w rodzinie od lat i to (przynajmniej wg. mojego doświadczenie) praktycznie bezawaryjne samochody.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment brak usterek, aczkolwiek Volvo są w rodzinie od lat i to (przynajmniej wg. mojego doświadczenie) praktycznie bezawaryjne samochody.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 B5 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 III Sedan Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów