Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 II SUV

Baart, 6 lat temu
Silnik 2.0 D5 235KM 173kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sztywne ale sprężyste
5,0
Całokształt
Nigdy nie jezdzilem samochodem tej klasy. Po dokonaniu analizy jakiego samochodu potrzebuję i sprawdzeniu rynku, okazało się że do wyboru mam vana Mercedesa oraz VW i SUVy 7 miejscowe Audi, BMW, LR i Volvo. Po jazdach testowych i kontakcie ze sprzedawcami jedynym możliwym zakupem okazalo się Volvo i Vklasa. Widocznie samochód którym podjeżdżałem pod salony był za słaby aby nawiązać partnerską rozmowę, szczególnie w BMW.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na moje potrzeby radzi sobie super. Nic więcej nie potrzebuję. Faktycznie wrażenia miałem lepsze w Q7 3.0 na jeździe testowej. Volvo za to zrobiło majstersztyk handlowy. Dostałem samochód na weekand w wersji RDesign i nie było już odwrotu.
4,0
Skrzynia biegów
W trybie dynamic super. W podstawowym przy delikatnej pracy pedalem gazu też dobrze. Przy ręcznej zmianie bardzo dobrze. Uważam że nieprawdziwa jest opinia o zbyt dlugim czasie przełożeń. To nie jest samochód na tor.
5,0
Układ jezdny
I tu miłe zaskoczenie. Nie wziąłem pneumatycznego zawieszenia. Tylko takie było dostepne w samochodach demo. Spodziewałem się komfortowego pływania i bujania. W końcu to miał być duży rodzinny samochód. Okazało się że zawieszenie jest sztywne. Świetnie wybiera zakręty.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać. Czujniki i kamera pomaga. Nie ma stresu z parkowaniem. Automatycznego użyłem raz aby sprawdzić czy działa.
4,0
Ergonomia
Trochę mało schowków. Dzięki temu nie robimy śmietnika w samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wakacjach i teraz gdy pada i szyby parują jest ok. Jazdę testową miałem zimą i przednia szyba ogrzewana idealnie się sprawdziła. Zamówiłem samochód z 2strefową klimatyzacją. 4 strefowa wydaje mi się mało przydatna ponieważ w słupkach z tyłu są poprowadzone nawiewy a ten panel za podłokietnikem prawie że nie działał.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie. Nawet po zamontowaniu 2 porządnych fotelików z tyłu to między nimi zmieści się jeszcze dorosla osoba.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze lepiej kiedy tanio. Zobaczę po czasie. Kalkulujac przed zakupem, to był najtańszy samochód(vany były tańsze). I w zakupie i koszytach późniejszego utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że decyzja o zakupie xc90 jest najrozsadniejszą, porównując wyżej wymienione przezemnie samochody
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic. Porzednie samochody Renault , Fiat i Opel też były niezawodne. Uważam że samochód, jak wsztstko, może się zepsuć. Ale jak się dba i odpowiednio serwisuje to marka nie ma znaczenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D5 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 II SUV