Szukaj

Ocena kierowcy - ZAZ 968

Marcin, Mo@gw.internetdsl.pl, 20 lat temu
Silnik 1.2 M 42KM 31kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 55 tys. km
ZAZ 968 1.2 M 42KM 31kW 1974-1997 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
to drugi zaporożec, którym jeżdziłem, obecnie samochód jest na emeryturze i jeździ "w niedzielę" w czasach codziennej eksploatacji był to niezawodny i przyjemny samochód, który pozostawił po sobie najlepsze wspomnienia. w zimie tylko zaz odpalał bez problemów, często używany był do pokonyweania zasp (inne samochody, nie dawały rady) ale nie da się ukryć, że jest to konstrukcja z lat 60-tych i według mnie dzisiaj zaz moze być juz tylko samochodem dla pasjonata marki
Wrażenia
5,0
Silnik
diabeł tkwi w regulacji- sprawny silnik można takj wyregulować, ze wolne obroty spadną poniże 600/min, a wtedy słychać już pracę pojedynczych cylindrów, a właśnie dźwięk silnika jest w zazie najpiękniejszy
4,0
Skrzynia biegów
przy 100 km/h aż się prosi,żeby wrzucic 5-tkę, a tej niestety nie ma. Wspaniałe hydrauliczne sprzęgłopracuje miękko i bez typowego dla współczesnych samochodów nieprzyjemnego "czucia obrotów"
5,0
Układ jezdny
rozwiązanie znane z zaza (przednie zawieszenie) jest teraz stosowanie w luksusowych samochodach (drążki skrętne) Jazda zazem przypomina trochę jazdę amerykańskim krążownikiem- zwłaszcza powoduje to cieżki tył
Komfort
5,0
Widoczność
cieniutkie słupki powodują,że widoczność w każdą stronę jest super (rzecz niespotykana we współczesnych furach
4,0
Ergonomia
całkowicie rozkładane fotele- tworza płaska powierzchnię, ogromną jak małżeńskie łoże- super w dalekiej trasie, trochę za duża kierownica, wskaźniki czytelnespora ilość przydatnych kontrolek (min. czujnik poprawnej pracy hamulców w starszych modelach (968A możliwość regulacji intensywności oświetlenia wskaźników
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
niezależne ogrzewanie- największa wada i zaleta zaza- jeśli działa to grzeje świetnie, niestety brak regulacji z wnętrza. zeby zmienić temperaturę, trzeba rozbierać malutki gaźniczek. Niespotykana u rówieśników zaza możliwość wewnętrznego obiegu powietrza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tyle co w "dużym fiacie" (maluchy, trabanty, skody dacie nie dorastają mu do pięt)
2,0
Wyciszenie
sam dorabiałem dodatkowe tłumienie- u mnie nie słychać pracującego silnika, ale generalnie fabrycznie wytłumiony zaz jest głośny (choć nie głośniejszy od "maluch)a"
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak jest źle wyregulowany to potrafi i "dychę" spalić w mieście, ale generalnie jest spoko- 7,5 litra w trasie z czterema dorosłymi osobami ipedkościami 90-110. Niestety przegladów warsztaty nie praktykuja
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
większość egzemplarzy to samochody ponad 20-letnie, więc psuje sie wszystko. W czasiekiedy mój zaz był normalnie eksploatowany (lata 1991-97) przejechał 50 tys km bez istotnych awarii- ale samochód był zadbany,ta fura wymaga troski, regulacji, smorowania itp
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak awarii uniemożliwiających jazdę
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
ZAZ 968