Szukaj

Informacje o Opel Corsa E

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2014 piąta generacja Corsy (zgodnie z nomenklaturą Opla zwana też Corsą E) jest właściwie zmodyfikowaną pod względem stylistycznym i unowocześnioną wersją Corsy D. Opel Corsa E postał na tej samej platformie podłogowej co jego poprzednik (SCCS Platform – owoc współpracy Opla i Fiata). Pod względem wyglądu samochód dostał nowy pas przedni, przywołujący na myśl Opla Adama. Wnętrze i tył Corsy natomiast odświeżono i przeprojektowano.
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz

Opel Corsa E – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Corsa E

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,3
~Marcin
Opel Corsa E
GSi 1.4 Turbo 150KM 110kW
Opel Corsa E 2016r. 1,4 Turbo 150 KM OPC Line INNOVATION - taką wersję posiadam - z uwagi na ograniczenia na stronie nie mogę dodać opinii jako " zwykłą wersję z roku 2016" ponieważ strona nie przewiduje takiej opcji. Nie jest to typowe GSI tylko dobrze wyposażona wersja 5 drzwiowa z fabrycznym 150 konnym silnikiem rzadko spotykana na drogach. Wyróżnia się pakaietem spojlerów, obniżonym zawieszeniem i bogatym wyposażeniem jak na małego Opla. Bardzo ciekawa opcja - auto nie traci nic ze swojej użyteczności - 5 drzwi i 5 miejsc - a jednocześnie jest wyraźnie lepsze od zwykłych wersji. Sprawniej przyśpiesza, hamuje, skręca, co daje poczucie kontroli nad autem, a utrzymanie nie jest odczuwalnie droższe.
3,9
~Montechrist
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Twinport 90KM 66kW
No i czas podsumować Corsinę, ujeżdżam ją od dwóch lat od nowości , i tak najpierw plusy-ładna i fajnie wykończona w środku, ładna na zewnątrz fabryczne isofix bez dopłat oraz asystent ruszania pod górę ,pancerny silnik ale może to dlatego że jest to stary konstrukcyjnie wykorzystywany w Oplach Combo pierwszej generacji z przodu dużo miejsca może nawet za dużo nad głową przez co jest podatna na wiatr boczny no i fabryczna instalacja gazowa która powoduje to że tańszych 100 kilometrów jeszcze chyba nie przejeżdżałem ,spalanie tak coś koło 8 litrów i deptam go do 140 km/h a teraz wady po zrobieniu 2 może 3 tysięcy padły czujniki ciśnienia w oponach, przy 20 tysiącach zwariowały zegary ,pokazywały co chciały i kiedy chciały przy 30 tysiącach padła cewka wysokiego napięcia- rozsypała się w środku ale wszystkie usterki zostały naprawione bez zbędnej gadki w ramach gwarancji po za tym do 90 tysięcy bez usterek, prowadzi się jak wóz drabiniasty ,w mieście to jeszcze ujdzie ale na szybszych trasach (ekspresówka,autostrada) miota nią po całej drodze od bocznych wiatrów ,a najgorzej jest jak wyjedziesz za ekranów dźwiękowych ,naprawdę trzeba pracować kierownicą i to nie za mocno bo w tej popierdółce w ogóle nie czuć co się dzieje z kołami ,za mocno zestrojone wspomaganie, promień skrętu jak w TIR a mam porównanie bo w jeżdżę jeszcze skodą octavią kombi służbową i mniej więcej tak samo zawracają ale skoda to potężny samochód w porównaniu do tej popierdółki no i coś przez co mnie szlag trafia ciągle ją ciągnie na lewo i serwis nic nie pomógł odpowiedź jaką usłyszałem to że "jak sam pan jeździ to ciągnie na lewo bo jet dociążona z lewej" noż kurw... jeżdżę skodą i jej nie ciągnie BA nawet małego forda KA nie ciągnie. Głośne to jak cholera przy 120 już jest nieprzyjemnie a jazda przy 140 na dłuższą trasę np 200 kilometrów powoduje ból głowy i nie używam tu przenośni, żona mnie prosi żebym na autostradzie nie jechał 140 bo ją głowa boli(mnie też) i słyszy szum w uszach choć 140 to małe coś pojedzie bez problemu , i żeby nie było że nienawidzę tego samochodu to na koniec napiszę że z ta instalacją gazową naprawdę nie czuć różnicy czy jedziemy na gazie czy benzynie a nawet mam wrażenie że na gazie jest zrywniejsza , ogólnie samochód jest po prostu poprawny i bardziej nadaje się do miasta gdzie świetnie się sprawdzi
4,1
~Piotrek
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW
Corsa E 1.4 LPG to przede wszystkim tani samochód, który całkiem dobrze się prezentuje, szczególnie na felgach 16 calowych. System Android Auto sprawia, że człowiek bardziej przychylnie patrzy na wady tego pojazdu i cieszy się multimediami. Wersja Color Edition sprawia, że w środku jest przyjemnie, skórzana kierownica, kubełkowe fotele, tempomat. Dla mnie przekreśla ten samochód widoczność do przodu, szerokość słupków A jest nie do przyjęcia, tak duże martwe pole w samochodzie miejskim powinno być niedopuszczalne. Kupiłem samochód bardzo korzystnie, dlatego go mam, ale na normalnych warunkach nigdy bym się na taki nowy pojazd nie zdecydował.

Raporty spalania Opel Corsa E

Liczba raportów: 70
Średnie spalanie dla Opel Corsa E
5,7 – 8,2
l/100 km
3,3 – 4,6
l/100 km
7,3 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.2 Twinport 70KM 51kW
Jeżdżę Corsą E rok. Zużycie paliwa przy silniczku 1.2 jest niższe niż w poprzedniej generacji. Zazwyczaj wychodzi mi 6,2-6,5 litra przy codziennych dojazdach do pracy: 50/50 droga powiatowa i miasto, trochę stanie w korku. W trasie przy 3 osobach na pokładzie i pełnym bagażniku zszedłem do 5,6 bez klimy, a z klimą ostatnio 6,1 czyli pół litra różnicy. Dodam, że trasa obejmowała autostradę gdzie tempomat był przez cały czas ustawiony na 120-130km/h. Najwięcej spaliła przy ekstremalnych upałach i komplecie pasażerów, jadąc sporo po trasach szybkiego ruchu - dużo rozpędzania i hamowania - wyszło 6,8. Nigdy jednak nie „dobiłem” do 7 litrów. Mierzone oczywiście tankując do pełna, a nie wskazania z kompa. Dodam, że auto na standardowych alufelgach 15” z oponami całorocznymi Continental.
6,1
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Turbo 100KM 74kW
Corsa E z silnikiem 1.4 T to dość dziwny twór. Silnik z programowo obniżoną mocą do 100 KM i kosmicznie długą skrzynią biegów która zabija dynamikę tego pojazdu. Jeśli ktoś myśli o zakupie Corsy z tym silnikiem z nadzieją na dynamiczną jazdę to niech lepiej odpuści. Spalanie nie jest złe, ale konkurencja z silnikami o podobnych parametrach spala mniej (silniki TSI przykładowo) Spalanie minimalne przy oszczędnej jeździe okolice 5,2 l, spalanie regularne latem w cyklu mieszanym z przewagą miasta okolice 6-6,5 l zimą podchodzi pod 7 l. maksymalne zanotowane to 7,5 . Wyniki niezłe , ale Octavia II z silnikiem 1.2 TSi spalała mi średnio o 0,5 do 1 litra mniej, nowe silniki 1.4 TSi o mocy 140 KM spalają podobnie lub nawet mniej. Corsa z tym motorem to mdły samochód bez ikry z osiągami zabitymi przez ekologię i kiepską skrzynię biegów z przełożeniem głównym z diesla i bardzo długimi biegami. Ma to też swoje zalety gdyż na autostradzie przy wysokich prędkościach obroty silnika są niskie, bez większego trudu samochód osiąga licznikowe 190 km/h czy nawet 200 km/h nie mniej dynamika w mieście jest kiepska.
8,9
Opel Corsa E
Hatchback 3d 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW
na dłuższe trasy ponad 100 km spokojnie można zrobić wynik poniżej 8 litrów, nawet jadąc z zapakowanym samochodem. Auto źle reaguje nie na ciężar aż tak bardzo, tylko na gwałtowne przyspieszanie. W mieście standard 9,5 litrów, w zimę 10 litrów. Gdy się jeździ ostrożnie w mieście 8,9 litra może zejść, ale po co przy LPG :). przy ciężkiej nodze w mieście - maksymalnie 11 litrów. Przy ciężkiej nodze w trasie - potrafi i 14 litrów zjeść (jazda 150-180). Delikatna jazda na trasie - 7,4 L
Opel Corsa E