Szukaj

Opel Meriva – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Opel Meriva

Lata produkcji: 2002 – 2017
Segment: VANy
Najmniejszy z minivanów (segment K) w ofercie Opla, produkowany od 2002 roku. Obie generacje Merivy (A i B) zbudowano na bazie modelu Corsa C. Auta dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. Opel zdecydował się na wprowadzenie Merivy na rynek po sukcesie większego z minivanów marki, Zafiry. W 2005 roku model został zmodernizowany. W 2010 roku debiutowała druga generacja Merivy zaprojektowana w stylu znanym wcześniej z modeli Insignia oraz Astra IV. Na innych rynkach auto oferowane jest również jako Vauxhall (Wielka Brytania) lub Chevrolet Meriva (Ameryka Południowa).
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz

Oceny Opel Meriva

Liczba ocen: 401
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~OPC Meriva a
Opel Meriva I
Minivan 1.6 turbo ECOTEC OPC 180KM 132kW
Fajne, niepozorne autko z pazurem, minivan dla 4 osobowej rodziny idealny. Wersja OPC jeśli chodzi o zwinność super wrażenie, wygląd także ok, karoseria od spodu ładnie zachowana pod względem rdzy. Wady nalot rdzy na drzwiach nadkolach lubiący plowiec lakier oraz miękka powłoka lakiernicza szczególnie w kanciastej masce po dużych prędkościach mikro ubytki lakieru do podkładu. Zawieszenie na trasie sztywne pewnie się jedzie 160-200km/h lecz na dziurach czuć na kręgosłupie. Większość części tanich pasuja od klasycznych wersji choć są smaczki kosztowe i trudniej dostępne typu np. chłodnica, hamulce, zawieszenie, turbo, dwumasa ( co ciekawe też dużo części dopasujemy z Zafiry)
Dodane 3 miesiące temu
4,3
~doublebass_dude
Opel Meriva I
Minivan 1.6 ECOTEC 100KM 74kW
Jestem bardzo zadowolony z tego małego wielkiego auta. Uznawany jako MPV, a na zewnątrz wydaje się na prawdę niewielki. Przewiozłem nim nie jedno mieszkanie. Po odpowiednim poskladaniu siedzień wiozlem 2m łóżko. Rodzina 2+2 spakowana wygodnie w podróż, tak, że widziałem jeszcze przez tylna szybę, mimo walizek i wózka dziecięcego. Miejsca za kierownicą mam dużo mimo 196 cm wzrostu, duża regulacja siedzień (w tym i tylnej kanapy), sporo miejsca na przechowywanie. W środku przestronne, ale i dopracowane. Plastiki raczej na wysokim poziomie, wszystko dobrze skrojone, wytrzymałe. Chętnie widział bym w nim większy bak paliwa, bo jak na tak małe auto całkiem sporo pali.
Dodane ponad rok temu
4,4
~P3x
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jak na swoją cenę sprawdza się bardzo dobrze. Przez 4 lata użytkowania praktycznie zero problemów - jedynie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego, termostat i uszczelka klawiatury (za jednym razem wszystko). Dla 4 osobowej rodziny (małe dzieci) - świetnym rozwiązaniem są tylne drzwi otwierane w 2 stronę pod kątem 90 stopni. Z przodu przestrzeni dużo, z tyłu dla dzieci ok, dorośli - mogłoby być trochę więcej, ale nie ma tragedii. Bagażnik - niestety myślałem, ze jest większy - w praktyce chcąc wozić 2 wózki jest problem.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Opel Meriva

Liczba raportów: 481
Średnie spalanie dla Opel Meriva
6,9 – 8,7
l/100 km
5,1 – 7,2
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Opel Meriva I
Minivan 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Niestety, masa i aerodynamika robią swoje. Nie jest tanio. Szczególnie jak ktoś lubi przycisnąć lub się spieszy. Ze średnim spalaniem chyba nigdy nie zszedłem poniżej 6l/100km. Na szczęście nigdy nie przebiło 7l/100km
Dodane 1 miesiąc temu
5,3
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW
Jeśli jeździ się nim po mieście spokojnie, wykorzystuje hamowanie silnikiem, ja jedzie z górki - zdejmuje nogę z gazu, poza miastem - tak do 120 - to jest to mega oszczędne auto. aż trudno uwierzyć, że takie spalanie jest w aucie z silnikiem 1.6. Na pełnym baku (naruszając trochę rezerwę) spoko można ogarnąć 900km! Pomiary dokonane na podstawie 8 tankowań i ponad 7 tys. km.
Dodane 10 miesięcy temu
8,8
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW
Samochodem jeżdżę o 11 lat kupiłem w salonie, nie jest to na pewno auto do wyścigów ale na niemieckiej autostradzie można bez problemu z kompletem pasażerów jechać 180 km/h, przejechałem nim już na LPG ponad 250 000 km i z silnikiem wszystko ok, spalanie zależy dużo od jakości LPG, zdarza się że nawet stacje tzw dobrych marek mają kiepski gaz.
Dodane ponad rok temu

Usterki Opel Meriva

Liczba wpisów: 65
Błąd EPS
  • Opel Meriva I 1.6 ECOTEC 100KM 74kW 2002-2006
  • układ kierowniczy
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Co jakiś czas pojawia się problem ze wspomaganiem kierownicy. Częstotliwość jest zupełnie losowa. Jak na moje oko, nie skojarzone raczej z żadnym konkretnym zachowaniem, użytkowaniem, eksploatacją, prędkością. Blokuje się układ kierownicy, trzeba włożyć dużo siły, żeby nią obrócić. Doraźnie pomaga zazwyczaj wyłączenie i włączenie zapłonu, chociaż czasem kończy się po długich bojach z kluczykiem. Pomaga zazwyczaj usunięcie błędu wspomagania po podpięciu pod komputer - wspomaganie jest elektryczne, nie mechaniczne.
Dodane ponad rok temu
2 komentarze
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto przechodzi w tryb awaryjny
  • Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010
  • silnik
Problem pojawiał się głównie podczas jednostajnej jazdy w trasie, podczas jazdy pod delikatną górkę, zapalała się kontrolka silnika, a turbina przechodziła w tryb awaryjny i odcinała doładowanie. Po restarcie zapłonu problem mijał. Jednak w różnych momentach, najczęściej podczas mniej dynamicznej jazdy, wymagającej jednak określonego doładowania z turbiny, problem ponawiał się. BARDZO MĘCZĄCE W TRASIE. Pęknięty przewód intercoolera Długo szukałem problemu, czyszczenie EGR, inne cyrki. W końcu zdecydowałem się na regenerację turbiny. Turibna była ok. Jednak mechanik podczas jej demontażu zauważył, że intercooler ma nieszczelność, jest niewielkie pęknięcie w zgięciu (ten silnik ma tak charakterystycznie wyprofilowane kolano przewodu). W efekcie podczas doładowania, komputer nie otrzymywał w czasie określonego ciśnienia i wyrzucał błąd. Zakup nowej części i wymiana rozwiązały problem na dobre :)
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Meriva

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów