Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~kafarman
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Wystarczy poprawić fabrykę i wymienić pokrywy zaworowe na aluminiowe, zmieniać olej na czas i rozrząd i z poprawnie ustawioną sekwencją lpg chodzi identycznie jak na pb, ta wygodna kanapa zamyka szafe (260) a koszt lpg na 100km taki sam jak jakiegoś przednionapędowego 1.6. Samopoziomujące pompowane zawieszenie (niwomat) ksenon, klimatronic 2strefy, grzane skóry4x, pamięć foteli i 3luster dla trzech kierowców, lustro wsteczne fotochrom, elektryczna roleta, domykanie szyb z kluczyka, szyberdach, Bose, tempomat, automat, webasto, szpera, I to wszystko w aucie , kupionym 6 lat temu w fr za 500Euro Nigdy mnie nie zawiodła. a ma już ponad 750 000km nalatane a co do rdzy, to moja trzecia omega i trzecia bez widocznych śladów korozji, doły drzwi, podszybie i tylne błotniki od strony drzwi zdrowe. wystarczy kupić zadbany egzemplarz i dalej dbać samemu. (przede wszystkim porządnie myć po zimie i w trakcie)
4,9
~dwyane
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Poezja, auto mimo 14 lat!!! poraża właściwościami jezdnymi, wyglądem, wyciszeniem itp silnik poezja, naprawdę godny polecenia, średnio zadowala się 14 l lpg a nie żałuję użyć prawego pedału:)no i dźwięk prawdziwego silnika a nie kosiarki. skrzynia mimo 4 przełożeń pięknie pasuje do tego auta. Najlepsze jest gdy przy 180kmh wciskasz pedał gazu w podłogę a on jeszcze redukuje bieg na 3 :) Moja omega troszkę zmieniona wizualnie. Lotka irmscher, gril irmscher, felgi 17\" żarniki 6000k ciemno grafotowy sedan i naprawdę ludzie się jeszcze odlądają za można by powiedzieć (w końcu ma już 14 lat) \"babcią\". I najważniejsze, jest to prawdziwe auto z napędem na jedyne słuszne tylne koła. Następne auto to albo Omega BFL 3.2 V6 lub BMW 5er lub 7er. Szkoda że dłuże omegi nie produkowali, za kilka lat pozostanie mi tylko BMW. Już powoli marzę o czarnym 740i :)
4,4
~Angelika
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Niesamowity komfort, ogromna wygoda z jazdy. Zachwyca wyglądem, karoseria jak to w oplu- trzeba naprawdę dbać. Jazda Omegą w manualnu to poezja. Co prawda układ hamulcowy i kierowniczy nie zachwyca, wymaga kilku modyfikacji. Samochodem można cieszyć się jeszcze przez lata. Niedrogi w utrzymaniu i eksploatacji, oczywiście przy instalacji lpg. Z częściami irmschera można stworzyć niepowtarzalny, jedyny taki samochód, który zarówno cieszy oko, jak i gasi wszystkie Sebixy na światłach. ;)
Średnie spalanie dla Opel Omega B Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW 1994-2001
12,1
l/100 km
13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
witam panstwa czytam co tu se marzecie i powiem wam skrajnych bajek nie zaowarzylem swa opinie wystawiam po przejechaniu tam kolo 40 tysiecy km w ciagu 11 tygodni posiadania z tego jakis tysiac ostatnio po typowym szutrze wymieniam w niej wszystko wiec postanowilem sie troche pobawic wiec tak autko opierdzieli ile wlejecie przynormalnej mojej jezdzie cykl zazwyczaj mieszany but w podlodze przy kazdej okazji no14-15 trzeba liczyc ale ostrorznie z siostrom na spacerek jak sie wybieram 9-10 no i panowie ten ostatni tysiac doslownie max co dalo sie wycisna trujka to kurzem zaszla srednia predkosc wyszla mi ponizej 20km/h jesli da sie wstawic jej mocniej w p... to tylko na torze srednie zuzycie 18.8 i tak mi tez mniej wiecej wyszlo z rachunkow tankowania auto ma przejechane 270 000 i bez wiekszych problemow buja sie do 240 dodam ze zaladowane latam do dani od zapiecia drugiego biegu do 200 momecik silnik nawet nie mrugnie tak ze trzeba owazac bo to 120 czy 200 wruczy jak kotka psy tego nie lubia a my nawet nie zauwarzymy jak to sie stalo naprawde moja juz troche na tym zawiasie przeszla i silnik tez igielkom nie jest ale tym autem to sie plynie naprawde do porownania mam eklase troche mlotsza co prawda jest w niej troche ciszej ale wygoda no bez porownania polecam polecam polecam osobiscie restauruje i zostawiam a kupilem przypadkiem i ma ja krutko ruda tam tez swoje robi i to jest jedynie jaki kolwiek koszt wygnac rudzielca reszta napraw to som smieszne pieniadze zadnych uzywek nie wkladam zadnych tanszych zamiennikow albo orginalne czesci lub zamienniki z gornej puly tam wiadomo dobre chamulce polecam komplet zimerrmana koszt kolo 1100 przy wentylowanych tarczach to koniecznosc jak sie lata powyrzej 2000 bo ta dziewczynka to na diecie nie byla i jest co zatrzymywac a malo ktury szkop czy dunol wie ze jego auto ma lusterka czy kierunki tak zereszta napraw szacujac bez mechanika oczywiscie i lakierowania celem osiagnieci calkowicie nowego auta praktycznie nowego mechanicznie wliczajc solidny zapas na piwko to max 10 000 wiadomo bez jakiegos czipowania i innego usportowywania moimzdaniem oczywiscie jestem milosnikiem jesli chodzi o mechanike to takich aut juz nie bedzie to pewne nawet jak jakis debil za 5-7 lat zapragnie sprzedac omege p tak rozszezony kapitalnym remoncie to 99% koszta sie zwrucom a wrazen nie zastapi wa zadne 1'4tsi hyba ze z wydawania na remonty co 30 tys zendu 10 000 80% aut produkowanych po 2010 nie dorzywa do 100 000 a omega z ty serduszkiem po malym udrorznianiu i uszczelniani zrobi drugie 300 000 hyba ze zostawimy ja rudej
11,6
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Ogólnie spalanie jak na klase auta w normie. U mnie wychodzi średnio 12,6 jak sie kręce po okolicy na normalnym trybie (automat). Wyjazd w bieszczady 5 osób pełny bagażnik i bak Srednio 9,6 bez specjalnego oszczędzania. Pierwsze 100 kilometrów po górach 13,2l drugie 100km skrzynia zablokowana na 3 i spalanie 11,1 wiec styl jazdy sie liczy. Maks po mieście to 13,4 jazda normalna bez startów ze świateł, jednak stwierdzam ze z wynikiem 15 litrów nie byłoby problemu. Omega ponad rok szukana stan super, szwajcar na full opcji z jasnym środkiem przebieg 165 tyś nie jezdzony zimą, u mnie też nie będzie bo jest jako 2 auto w domu i kosztowało tyle co omegi z 2003r, jednak warto było auto super. Dodam że wcześniej miałem Senatora B i również świetne auto.
13,1
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Witam. Omegę posiadam od roku i w tym czasie zrobiłem nią około 30 tys km. Wszystko na gazie. Średnie spalanie wychodzi w granicach 13 litrów (65% trasa 35% miasto). W mieście wychodzi mi około 14,5 a jeżdżę dość dynamicznie, lecz moje miasto ma 47 tys mieszkańców i korków tam prawie nie ma. Auto bardzo wygodne i bezpieczne. Ceny części są w śmiesznych cenach np. gdy padła mi automatyczna skrzynia biegów to drugą kupiłem za 400 zł. Rozrząd z pompą wody 350zł klocki tył 40zł. Najgorszą rzeczą jest to, że V6 mają problem z wyciekami oleju. Poza tym można powiedzieć, że auta bezobsługowe. Nie ma tez co się sugerować osobami które piszą, że ich omega 3.0 spaliła w trasie 8-9 litrów gazu bo to nie realne, chyba, że jechali ciągle z górki;)

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pasek klinowy
  • Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003
  • silnik
Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Omega B Sedan