Szukaj

Informacje o Opel Signum 2.2 DIRECT ECOTEC 155KM 114kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2003-2008. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Epsilon, którą dzielił z Vectrą kombi. Model bazował na prototypie o tej samej nazwie prezentowanym w latach 1997 i 2001. Początkowo Signum miał być następcą modelu Omega, ale ostatecznie zajął miejsce w niższym segmencie. W 2005 roku został zmodernizowany, a w 2008 roku, wraz z Vectrą został zastąpiony przez Opla Insignię. W Wielkiej Brytanii Signum oferowano pod szyldem Vauxhalla. W USA posłużył do stworzenia bliźniaczego modelu Chevrolet Malibu Maxx.
czytaj więcej
Powagosław
Nieszablonowa konstrukcja. Trochę jakby hatchback Vectry połączyć z minivanem. Pomysłowe, ale czy ktoś to kupi? A jeśli tak, to kto? ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwaczny. Projektanci Opla chyba za mocno wzięli sobie do serca przykazanie, by tworzyć ciekawsze niż dotąd samochody. Równie dobrze mogli skrzyżować Kamaza z rowerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,8
~Uxoo
Opel Signum
Hatchback 2.2 DIRECT ECOTEC 155KM 114kW
Niezwykle cieszy mnie to, że wreszcie pozbyłem się swojej Signumki 2.2. Auto z tym silnikiem obiecuje sporo więcej niż może dać w rzeczywistości. Drobniejsze i poważniejsze awarie są tu smutną codziennością. Jasne, jeśli komuś udało się trafić na ultra zadbany egzemplarz, to jego droga przez mękę może być mniej koszmarna niż ta przebyta przez innych użytkowników Opla z 2.2 direct pod maską. Kupię kolejne Signum, ale tym razem wybiorę jednostkę 2.0 turbo.
4,5
~bobi
Opel Signum
Hatchback 2.2 DIRECT ECOTEC 155KM 114kW
Jestem użytkownikiem od 5 lat i z czystym sumieniem mogę polecić signum z tym silnikiem .Wszystkie drobne usterki trzeba wymieniać na czas i pojeździ sie parę ładnych km. Moim zdaniem wygląd jest nietuzinkowy i orginalny. Do usterek można zaliczyć urywająca się końcówka bagnetu oleju[2 szt] i problem z potencjometrem głośności radia.
3,5
~Ekol
Opel Signum
Hatchback 2.2 DIRECT ECOTEC 155KM 114kW
Silnik 2.2 jest jeżdzącą (choć właściwie powinienem napisać... stojącą) porażką. Bardzo niskie ceny, jakie osiąga Singnum z tym motorem nie biorą się znikąd. Łańcuch rozrządu (oraz napinacz) i jego legendarny już brak trwałości to pierwszy problem z tym autem. Drugim jest pompa wysokiego ciśnienia. Pada szybko, a nowa kosztuje zwykle od 2 tys zł w górę. Używkę można nabyć za 600, 800 zł, jednak jej stan potrafi zasmucić nowego właściciela. Silnik lubi też wypić olej.

Usterki Opel Signum

Liczba wpisów: 13
Miękkie sprzęgło, nie wchodzą biegi
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • układ hamulcowy
  • 300 tys. km
Witam Generalnie problem polega na tym, że sprzęgło jest miękkie i nie mogę wbić żadnego biegu. Auto jedzie niby nie ma problemu po czym za jakiś czas automatycznie przestaje działać sprzęgło. Muszę zjechać na pobocze, zaczekać chwile i na wyłączonym silniku pompować sprzęgło, żeby zaczęło działać. Cały układ hamulcowy został odpowietrzony a problem dalej pozostał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak mocy
  • Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005
  • silnik
  • 250 tys. km
Jadąc signum jak hamuje silnik.na wyższych obrotach 4,3,2,1 to jest ok,a jeśli jadę jałowo to włącza sie tryb serw.i ze skrzyżowania rusza jak muł 2000 obr nie przekroczy. Jakby bez turbiny. Po wył.silnika i ponownym wł.jest ok. W zeszłym roku była pełna regen. turbiny i serwis który tym się zajmował przekazał mi ze z turbina jest ok Czy ktoś z Was miał coś podobnego?
Problem rozwiązany
3 komentarze
signum 3.0cdti szarpie skrzynia zapala sie klucz
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
mam problem z signum 3.0 cdti aut. 2004r z rana wszystko ok,jak polatam troche silnik sie zagrzeje zaczyna podszarpywać skrzynia ,potem biegi głupieją troszke wbija na wyższych obrotach gwałtownie,potem jak rozpędze go do 80km\h puszcze gaz i zwalnia zaczyna być słychać straszne tarcie chrobotanie z wibracją,po dodaniu gazu wszystko znika.i w koło macieju .po podłączeniu pod kompa wyszło ze to sprzęgo niby moze miał ktoś coś podobnego czekam na odp pozdro konrad.
2 komentarze
Opel Signum