Szukaj

Informacje o Peugeot 307 II Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Gerard
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Przejechalem tym autem 70kkm w wiekszosci na trasach. Mam wersje SW (7 miejsc). Zalety to super oszczedny i eleastyczny silnik, niezawodnosc, przestrzen, dobara pozycja kierowcy, bogate wyposazenie, niezla jakosc wnetrza. Wyglad zewnetrzny w wersji SW czarna perla tez nadal prezentuje sie dobrze mimo uplywu lat. Wady to jak dla mnie slabe wyciszenie powyzej 120km/godzine, twarde sprzeglo i hamulec wiec jazda w miescie w korku jest troche ciezka. Porowniujac do Pasata 2016, Golfa 2013 nie jest zle nadal ale halas we wnetrzu jest duzo wiekszy niz w w wymienionych autach. Biorac stosunek ceny ( teraz to chyba z 8k PLN do Passata (140kPLN) mysle ze nadal P307 jest bardzo dobrym wyborem.
4,0
~jakub_chudziński
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
To mój pierwszy własny samochód, zakupiony na 3 miesiące przed urodzeniem się mojego synka. Nie miałem większego pojęcia o motoryzacji, więc znajomemu znajomego sprowadzającemu auta z Niemiec dałem wytyczne: samochód ma być oszczędny w spalaniu i serwisie, w miarę bezawaryjny, duży (ja sam jestem wysoki i szeroki, a poza tym wówczas wózek, gondola i te sprawy :) ) i niedrogi, czyli w granicach 12 tys. zł. Udało się kupić takie auto, wtedy siedmioletnie, ale dość zaniedbane mechanicznie i niechybnie po dzwonie, stąd dość atrakcyjna cena. Okazało się to dla mnie później brzemienne w skutkach (naprawy) ale mimo to, z pewnością poleciłbym ten samochód każdemu, kto szuka bardzo pakownego, dość wygodnego i przyjemnego, a zarazem niedrogiego samochodu.
4,2
~Fiku_Miku
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Pojemny, wysoki, dosyć wygodny. Bagażnik w sam raz. Pierwszy raz od dawna, jestem zadowolony z zakupu. Na plus Mega wygodne fotele, wszystko w miarę pod ręką. Silniczek 1.6HDI 109KM + Fap w miarę sobie radzi z autem, spalanie (takie miasto ale bez korków Rybnik,Żory) 5.6L :D. Na trasie jeszcze nie miałem czasu sprawdzić. Tylne zawieszenie hałaśliwe mimo, że sprawne. W odróżnieniu od pozostałych moich aut kwestia prowadzenia pozostawia wiele do życzenia, ale podkreślam do normalnej jazdy jest okej. Słabo wyciszone od strony silnika denerwujący klekot szczególnie na zimnym silniku na ciepłym okej. Audio mogłoby być lepsze.
Średnie spalanie dla Peugeot 307 II Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2005-2008
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
samochód jest duży, bogato wyposażony, a zatem i ciężki, więc nie ma co liczyć na spalanie typu 3.5, ale i tak jest w miarę dobrze, przy spokojniej jeździe (90) na trasie 4.8, spokojnie (100-110) na autostradzie 5.3, dość szybko (120-130) na autostradzie 6.3, szybko (140-150) na autostradzie ponad 7, z deską na dachu przy większych prędkościach 1.5L więcej, spokojnie latem w mieście 6.2, spokojnie zimą w mieście 7.2, dynamicznie w mieście plus klima i korki 7.8, i jest to maksymalne spalanie jakie odnotowałem, najczęściej przy moim stylu jazdy i mieszanych trasach jest 6.2. bak ma 60L, rezerwa ok 3-5 litrów. Rozrząd można wymieniać dopiero przy przebiegu 160-180tys, ale w moim przypadku trzeba było przy 100tys ponieważ rozszczelniła się pompa wody i zardzewiały rolki, pojawiły się szumy. Wymiana kompletnego rozrządu, pompy wody, filtra paliwa, powietrza, oleju i wymiany oleju to ok 1300zł. Wymiana chłodnicy klimatyzacji z napełnieniem 750zł. Silnik posiada filtr FAP co podraża eksploatację, ale tragedii nie ma: filtr jeśli się jeździ przez większą część w trasach powinien starczyć na 200-240tys km (wymiana ok 2tys), płyn do filtra powinien starczyć na 160-200tys (dolanie 600zl), lub po prostu usunąć filtr za ok 1tys i wtedy powinno spaść spalanie o ok 0.2L, na chwilę obecną nie było żadnych komunikatów/problemów, samochód w standardzie ma opony 205/55/16 V, na zimę wrzuciłem 195/65/15 H, więc dość popularne rozmiary, a zatem i cena przystępna
6,2
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Komputer pokazywał spalanie na poziomie 6,5 l/100 km, ale zakładam, że ktoś jeżdżący delikatniej lub mniej po mieście spokojnie zejdzie do 5 l. Takie więc jeden z największych plusów tego samochodu. Jeśli chodzi o części, to jest dość tanio, tylko ta liczba napraw...
5,3
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Póki co wiem tyle. Eksploatacja serwisowanie oleje, tarcze, klocki,rozrząd itp. taniocha i duża dostępność. Spalanie, lepiej być chyba nie może 5.6 max (takie niby miasto), więc pewnie na trasie w klimie i załadowany pewnie będzie max 6 :)

Usterki Peugeot 307 II

Liczba wpisów: 17
Tylnia klapa bagażnika otwiera przy otwarciu drzwi
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Witam, wiem, że temat ten juz był kiedyś poruszany jednak odpowiedzi byly jakies 10 lat temu, otóż kiedy auto jest otwarte bagażnik jest zablokowany i nie idzie go otworzyć, wystarczy że nadusze sam przycik odkluczenia auta i bagażnik jakby "odbija" i otwiera się, albo kiedy zaklucze auto i odklucze wtedy również otwiera się i trzeba podejsc i go zamknąć by cale auto sie zakluczylo. Rozebralem zamek bagażnika, jednak nie bardzo wiem, w ktorym miejacu umieścić ten kawalek tekturki przy tej sprezynce, ktory niby może rozwiązać ten problem. Mógłby ktos jakoś szczegolowiej to opisac albo zaznaczyc na jakims zdjeciu gdzie to wstawic?
Nie równy rytm silnika
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • silnik
Witam.Od niedawna jestem właścicielką samochodu peugeot 307 1.6 Hdi. Jestem jak narazie bardzo zadowolona z tego samochodu. Mam powymieniany rozrząd, olej, filtry wszystkie, pompe wodną, paski. Jednak jest mały problem. Po odpaleniu silnik chodzi dobrze.. ale jak pochodzi chwilkę na wolnych obrotach to coś zaczyna tracić rytm.. nie chodzi równo jak powinien. Zaczyna delikatnie ruszać silnikiem, i chodzi nie równo. Podczas jazdy nie mam żadnych przeciwwskazań.Był sprawdzany dwa razy,był podłączany pod komputer coś wykazał to Oni rzekomo zrobili, według nich wszystko gra, ale jednak coś musi być skoro tak się robi. Czy jest to coś groźnego??czy raczej moge spać spokojnie. Pomóżcie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wolne obroty silnika na poziomie 1500
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2005-2008
  • silnik
  • 164 tys. km
Raz na kilkanaście razy przy wrzuceniu na luz obroty schodzą do 1500 i są stałe. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu wolne obroty mają właściwe wartości. Lub bez gaszenia silnika gdy ruszy się pojazdem obroty wracają do normy. Komputer nie widzi żadnych błędów. Przepustnica czysta nie zacina się. Nadmieniam że obroty nie falują tylko utrzymują się na stałej wartości około 1500. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 307 II Kombi