Szukaj

Informacje o Peugeot

Peugeot to jedna z najstarszych marek samochodowych na europejskim rynku, której początki sięgają 1810 r. Podobnie jak jednak w przypadku wielu współczesnych producentów aut, jej początki nie były związane z produkcją samochodów. Dziś Peugeot wspólnie z Citroenem i Oplem, w ramach Grupy PSA, tworzą jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Historia Peugeota

Za założycieli firmy Peugeot należy uznać braci Jean-Pierre i Jean-Frederic Peugeotów, którzy w 1810 r., przekształcając rodzinny młyn, utworzyli zakłady mechaniczne, które zajmowały się odlewnią stali, a później także produkcją m.in. pił taśmowych, narzędzi, a nawet młynków do kawy. Dopiero jednak pod koniec XIX w. Armand Peugeot (wnuk Jean-Pierre Peugeota) razem ze swoim stryjecznym bratem (Eugene Peugeot) przekształcili firmę, która najpierw zajęła się produkcją rowerów, szybko stając się jednym z liderów w tym segmencie rynków, a później także samochodów.

Pierwszym pojazdem a'la samochodowym był trójkołowy Serpollet-Peugeot z 1889 r., który napędzany był jednak silnikiem parowym. Dwa lata później zadebiutował na rynku Type 3, który napędzany był już silnikiem spalinowym na licencji Daimlera stworzonym przez firmę Panhard-Levassor. W 1896 r. dochodzi do wydzielenia ze struktur rodzinnej spółki firmy Societe des Automobiles Peugeot, którą zarządza Armand Peugeot i która zajmuje się już praktycznie wyłącznie produkcją samochodów. Pierwszym większym hitem sprzedażowym marki Peugeot jest Type 69, pieszczotliwie nazywany Baby, który powstał przy wydatnym udziale Ettore Bugattiego. W 1910 r. dochodzi do połączenia obu firm i zawiązana została spółka Societe des Automobiles et Cycles Peugeot. Wcześniej, bo w 1903 r. skonstruowany został pierwszy motocykl marki Peugeot, od 1910 r. produkowane były lekkie furgonetki Peugeot Lion, a od 1912 r. również samochody ciężarowe. W tym samym roku wybudowana została nowoczesna fabryka w Sochaux, która pozwoliła przyspieszyć produkcję samochodów.

Samochody Peugeot z trzycyfrowym nazewnictwem

W czasie I wojny światowej produkcja przestawiona zostaje na potrzeby armii francuskiej (Peugeot produkuje m.in. czołgi, samoloty oraz bomby). Po zakończeniu działań wojennych produkcja na potrzeby cywilne rusza ponownie w 1919 r. W tym okresie największym powodzeniem cieszyły się takie modele jak Type 163 (następca Baby), a także 4CV Quadrilette.

10 lat później powstał pierwszy model z trzycyfrową nazwą i zerem pośrodku - Peugeot 201, które stosują również współczesne modele Peugeota. Pierwsza cyfra oznacza klasę (wielkość) modelu, zaś trzecia jego generację. Peugeot 201 wyróżniał się również tym, że był pierwszym modelem z niezależnym zawieszeniem przednich kół. W 1933 r. dołączyły do niego kolejno modele 301 i 401, a rok później także 601. Przed wybuchem II wojny światowej na rynku zdążyły jeszcze zadebiutował modele drugiej generacji tych Peugeotów, z końcówką "02".

Pierwsze powojenne modele Peugeota

Pierwszym modelem marki Peugeot po II wojnie światowej był Peugeot 203, który został zaprezentowany w 1948 r. Następnie debiutują na rynku kolejne modele trzeciej generacji (03), przy projektowaniu których Peugeot współpracował z Pinifariną. Duży sukces rynkowy odniósł m.in. Peugeot 204, którego sprzedaż przekroczyła 1,6 mln egzemplarzy. Wyróżniał się on napędem na przód i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. W 1959 r., w modelu 403, po raz pierwszy Peugeot montuje w swoim aucie silniki Diesla, a w 1961 r. pojawił się na rynku Peugeot 404, który zdobył sporą popularność wysoką jakością wykonania i niezłą trwałością.

Peugeot przejmuje Citroena i Opla

Mało kto dziś wie, że w historii Peugeota jest okres bliskiej współpracy z Renault. Kiedy prowadzone w 1963 r. rozmowy z Citroenem zakończyły się fiaskiem, Peugeot zwrócił się właśnie w stronę drugiej francuskiej marki, z którą podpisał porozumienie o współpracy w 1966 r. W latach 70. powrócił jednak pomysł bliższej współpracy z Citroenem, który należał wówczas do koncernu oponiarskiego Michelin. Ostatecznie w 1976 r. Peugeot nabywa 90% udziałów w Citroenie i powstaje grupa PSA Peugeot Citroen. Trzy lata później PSA przejmuje firmę Talbot, ale auta tej marki produkowane były tylko do połowy kolejnej dekady.

W latach 80. produkowane były m.in. takie modele marki Peugeot, jak 405 czy 605, a w kolejnej dekadzie pojawiły się Peugeot 106, 406 czy niezwykle popularny na wielu rynkach Peugeot 206. W XXI w. Peugeot był zmuszony nieco zmodyfikować swoją regułę nazywania modeli. Przede wszystkim pojawiły się na rynku modele z czterocyfrowymi nazwami, m.in. 2008, 4007 czy 5008. Początkowo Peugeot tak zaczął nazywać swoje minivany, a obecnie dwa zera w środku nazwy mają SUV-y francuskiej marki. Ponadto od 2013 r., kiedy to pojawił się następca Peugeota 308, kolejne modele nie zmieniają już swojej nazwy, tylko pojawia się określenie generacji.

W 2017 r. Peugeot wraz z Citroenem przejmują od General Motors markę Opel i zgłaszają tym samym aspirację do miana liderów europejskiego rynku samochodów.

Wszystkie samochody Peugeot z tytułem Car of the Year

Peugeot jest jedną z bardziej utytułowanych marek w konkursie na Europejski Samochód Roku. Po raz pierwszy tytuł Car of the Year Peugeot otrzymał w 1969 r. (Peugeot 504). W 1988 r. tytuł ten zdobył Peugeot 405, w 2002 r. triumfował Peugeot 307, w 2014 r. wspomniana druga generacja Peugeota 308 i wreszcie w 2017 r. największe uznanie jurorów COTY zdobył Peugeot 3008, który został pierwszym SUV-em z tym tytułem.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Peugeot

Sprawdź co kierowcy
myślą o Peugeot

Oceny Aut 9 274 oceny

2,1
~Piotr
Furgon 2.2 HDi 130KM 96kW
Peugeot Boxer III
Witam, Co prawda posiadam silnik 2.2bluhdi 140 km ale mial byc Transit, a padlo na Boxera poniewaz po dlugich poszukiwaniach byl dostepny od reki z sensownym wyposazeniem, a czekanie nie wchodzilo w gre. Niestety auto chyba najgorzej wykonane pod wzgeledem konkurencji z bardzo glosnym silnikiem i ciaglym probelem z AdBlue. Zle spasowane wnetrze kabiny,a takze mocno przestazala konstrukcja. W moim egzeplarzu widnieje dziura w podladze przez ktora moge zobaczyc asfalt. Bardzo duze spalnie ON jak i oleju. W salonie ktorym kupowalem powiedzieli ze to normalne. System multimedialny z tym malym ekranikiem dotykowym, a takze nawigacja traca duzo do konkurencji, nawet mozna powiedziec ze jest przepasc. Nie polecam tego auto poniewaz cala jego konstrukcja jest juz bardzo leciwa i praktycznie sie nic nie zmienilo w kabinie od pierwszuch wersji tego modelu, a za podobne pieniadze mozna wybrac lepiej.
4,9
~Sokół
Minivan 2.0 16V 143KM 105kW
Peugeot 807
Z czystym sumieniem mogę polecić samochód dla większej rodziny. Miałem już kilka aut, ale ten peugeot, bardzo pozytywnie mnie zaskoczył na plus. Ekspozycja, zarówno części jak również trwałość wraz z jakością na duży plus. Auto zakupiłem osobiście z Niemiec od drugiego wlasciela który miał samochód przez ostatnie 7 lat w rodzinie. Auto nie jest demonem prędkości, ale komfort podróży, pakowność w podróżach z rodziną na urlopy (porównując do dwóch poprzednich kombi) na bardzo duży plus dla peugeota. Wygląd może nie jest super, ale komfort podróży, spalanie super. Chciałem zamienić auto na inne o podobnych parametrach, niestety ceny są straszne. Postanowiłem zostawić dziadka w rodzinie
4,4
~Mix
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Peugeot 508 II
Słodko-gorzki... cytując piłkarza. Samochód urzekł mnie wyglądem tak zewnątrz jak i wewnątrz. Posiada jednak kilka irytujących elementów, które pojawiły się w trakcie eksploatacji. Z tego, co czytam komentarze to zrobiłem moim 508 największy przebieg 49800 kilometrów spośród osób dodających wpisy, więc coś tam mogę o tym powiedzieć... 1. Brak czujnika końca płynu do spryskiwaczy - porażka, nie powinno mieć miejsca w tym segmencie i cenie. 2. Fotele są małe, krótkie i niewygodne na dłuższych trasach (mam 171cm) 3. Tylna roleta z systemem zwijania z lat 90tych 4. brak spryskiwaczy reflektorów 5. Fortepianowe badziewne wykończenie, rysuje się na potęgę i odbija światło. Debil, który to zaakceptował ma pewnie sporą rodzinę, która pracuje w innych markach i podziela jego gust i entuzjazm. 6. Garażujesz pod chmurką - szyby bez ramek w zimie mogą Cię zaskoczyć 7. Tak jak u poprzednika przy myciu tylnej klapy na myjni bezdotykowej otwiera się tylna klapa i blokują się drzwi. I takie już trochę czepianie ... Brak USB-C, kiepskie audio, leniwa nawigacja. Jednak wybaczam to wszystko i każdego dnia, kiedy wsiadam i jeżdzę naprawdę sprawia mi to wielką satysfakcję. OK jest ciasny, ma mniej miejsca niż poprzednia generacja, jednak inaczej rozwiązana jest deska, wyżej poprowadzony tunel środkowy i wreszcie duży ergonomiczny schowek w podłokietniku. Jak dla mnie bardzo dobre światła przednie, ciekawe światła tylne i genialnie jak dla mnie narysowane nadwozie.

Zgłaszane usterki 689 usterek

Pęcherzyki pod lakierem wzdłuż dolnego zgrzewu drzwi
  • Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020
  • części blacharskie
  • 35 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po użytkowaniu 3 letniego samochodu zauważyłem w 3 drzwiach małe pęcherzyki pod lakierem. Pecherzyki umiejscowione są w okolicach wzdłuż zgrzewu pod dolną uszczelką drzwi. Obok zgrzewu znajdują się otwory odprowadzające wodę z komory drzwi. Po kontakcie z serwisem otrzymałem inf. że Automobiles Peugeot udziela gwarancji na wady oryginalnej powłoki lakierowej nadwozia na okres trwania gwarancji umownej na wady fabryczne na 2 lata i nie uznaje mi reklamacji. I w dalszych czynnościach kontaktować się bezpośrednio z gwarantem. Po drążeniu tematu z salonem nie są w stanie odpowiedzieć co jest przyczyna powstania i co z tym robić. „Nie chcemy spekulować na temat przyczyn powstania pęcherzy w Pańskim aucie. Nasze kompetencje w tym zakresie zakończyły się”. Heh podejście profesjonalne do klienta. Czy to jest korodowanie? i mogę się spodziewać wystąpienia rdzy w dolnych okolicach zgrzewów drzwi. Jak dla mnie problem jest bardziej głębszy, albo auto wykonano w wadliwy sposób, użyto jakiejś wadliwej blachy, mogło to być również wadliwe pokrycie powierzchnią lakierową lub może być też problem z odprowadzeniem wilgoci, wody z tych okolic - komory drzwi. Hmm możliwe, że technologicznie było coś nie tak. Szkoda, że późno zobaczyłem powstały problem, bo pewnie przez chwilę dłużej powstawały te pecherzyki. Będę próbował z centralą dochodzić do tego co się dzieje i co z tym zrobić.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Peugeot przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena